مزایای درب و پنجره دو جداره

مزایای درب و پنجره دو جداره در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از طرفی نوع درب و پنجره در نمای کلی ساختمان، نقش مهمی دارد. برای انتخاب شکل و جنس پنجره‌ها، ابتدا نوع آب و هوای منطقه در نظر گرفته می‌شود بعد از آن بر اساس سلیقه معمار، محل پنجره‌ها مشخص می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مزایای درب و پنجره دو جداره، جلوگیری از اتلاف انرژی می‌باشد چرا که در فصل سرما، گرمای خانه به بیرون منتقل نمی‌شود و همچنین در فصل گرما، هوای خنک و مناسب اتاق‌ها بهتر تأمین می‌گردد. به علاوه درباره مزایای درب و پنجره دو جداره می‌توانیم به عایق بودن این پنجره‌ها در مقابل آلودگی‌های صوتی اشاره کنیم. حالا دیگر معماران و مهندسان می‌دانند که بیش از ۴۰ درصد از انرژی داخل ساختمان (گرما) از طریق درب و پنجره‌ها به هدر می‌رود. اهمیت صرفه جویی در انرژی، باعث شده است که راه چاره‌ای برای این مشکل اندیشیده شود. درب و پنجره‌های دو جداره به خوبی این مشکل را حل کرده‌اند و هر ساختمانی که بر اساس استاندارد‌های روز ساخته می‌شود، دارای درب و پنجره دو جداره می‌باشد. حتی بسیاری از ساختمان‌های قدیمی با تعویض درب و پنجره‌های معمولی، در انرژی صرفه جویی می‌کنند و محیط آرام‌تری بوجود می‌‌آورند.

خواص درب و پنجره دو جداره

خواص درب و پنجره دو جداره باعث شده است که از این نوع درب و پنجره‌ها به طور گسترده استفاده شود. از جمله خواص درب و پنجره دو جداره می‌توانیم به عایق بودن آن‌ها در برابر گرما، اشاره کنیم. این مزیت باعث شده است انرژی به میزان کمتری هدر برود و همچنین گرم کردن خانه در فصل زمستان بسیار آسان‌تر باشد. درز‌ها و مجرا‌های بسیاری در ساختمان وجود دارند که باعث اتلاف انرژی گرمایی می‌شوند ولی مهم‌ترین آنها، درب و پنجره‌ها می‌باشند که درب و پنجره‌های دو جداره این مشکل را حل کرده‌اند. از دیگر خواص در و پنجره دو جداره می‌توانیم به عایق بودن آن‌ها در برابر آلودگی صوتی اشاره کنیم. خانه‌هایی که از این نوع درب‌ها و پنجره‌ها استفاده می‌کنند، آرامش بیشتری دارند زیرا سر و صدا‌های بیرونی به خانه منتقل نمی‌شوند و اگر ساختمان در نزدیکی خیابان یا مکان‌های شلوغ دیگر باشد، درب و پنجره‌های دو جداره، مانع ورود آلودگی صوتی به داخل ساختمان می‌شوند. مزیت بعدی که باعث استفاده بیشتر از درب و پنجره دو جداره شده است، زیبایی رنگ و طرح آن‌ها است. البته بسیار اهمیت دارد که جنس این درب و پنجره‌ها آلومینیوم باشد یا upvc چرا که نوع دوم، در طی سال‌ها، تغییر رنگ نمی‌دهد و همیشه به زیبایی روز اول باقی می‌ماند.

مزایای درب و پنجره دو جداره upvc

مزایای درب و پنجره دو جداره upvc  بیش از هر چیزی بر صرفه جویی در مصرف انرژی، تمرکز دارد. به عبارتی می‌توان گفت که مهم‌ترین مزایای درب و پنجره دو جداره این است که از انتقال گرمای ایجاد شده در ساختمان جلوگیری می‌کنند که البته این موضوع مربوط به فصل سرما است و به همین ترتیب وقتی در فصل گرما از تجهیزات سرمایشی استفاده می‌شود، هوا گرم خارج از خانه به درون، راه پیدا نمی‌کند. از دیگر مزایای درب و پنجره دو جداره می‌توانیم به زیبایی و مقاومت آن‌ها اشاره کنیم. در حال حاضر تمام ساختمان‌هایی که با اصول صحیح و به روز ساخته شده‌اند، از درب و پنجره دو جداره در آن‌ها استفاده شده است. غالباً بهترین جنسی که برای درب و پنجره‌های دو جداره، پیشنهاد می‌شود، جنس upvc است و در این نوع رنگ معمول، رنگ سفید است ولی با این حال در صورتی که مشتری بخواهد، از رنگ‌های دیگری استفاده خواهد شد. در نظر داشت باشید که این نوع از درب و پنجره‌های دو جداره، زنگ نمی‌زنند و تغییر رنگ نمی‌دهند و تا سال‌ها بعد، به زیبایی روز اول باقی می‌مانند. تمام این مواردی که نام بردیم باعث شده‌اند تا استفاده از درب و پنجره‌های دو جداره، رایج شود.

مزایای پنجره‌های upvc

مزایای پنجره‌های upvc شامل موارد مختلفی است که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم. یکی از مهم‌ترین مزایای پنجره‌های upvc این است که جنس این پنجره‌ها از فلز نیست ولی مقاومت آن‌ها به اندازه انواع فلزی می‌باشد. از دیگر مزایای پنجره‌های upvc می‌توانیم به ثابت بودن رنگ آن‌ها اشاره کنیم. معمولاً درب و پنجره‌های دو جداره‌ای که از جنس upvc هستند در بازار به رنگ سفید موجود می‌باشند. این رنگ سفید تا سال‌ها به همین شکل باقی می‌ماند، زنگ نمی‌زند و جلای خود را حفظ می‌کند. با این حال، بر اساس سلیقه مشتری، رنگ سفید تغییر داده می‌شود. حتی می‌توان از لایه‌های مختلفی به نام لمیننت برای تغییر رنگ و طرح درب و پنجره‌های upvc استفاده کرد. این طرح‌ها شبیه چوب هستند. همچنین از دیگر مزیت‌های این نوع درب و پنجره‌ها، عایق بودن آن‌ها در برابر گرما و صدا است. میزان این عایق بودن به جنس و کیفیت upvc و نوع پیاده‌سازی و نصب آن در ساختمان، بستگی دارد. علاوه بر تمام مواردی که نام بردیم، درب و پنجره‌های upvc بسیار امن‌تر از انواع دیگر هستند و دلیل آن یراق‌ها و چفت‌های ضد سرقت جدید است. هر مدل از درب و پنجره‌های upvc با انواع خمیدگی‌ها قابل ساخت هستند و از این نظر هیچ محدویتی برای شکل دهی آن‌ها وجود ندارد.

میزان کاهش صدا در پنجره های دو جداره

میزان کاهش صدا در پنجره های دو جداره به اندازه‌ای قابل توجه است که بسیاری از ساختمان تنها به این منظور از درب و پنجره‌های دو جداره استفاده می‌شود. در‌واقع در دنیای امروز که میزان آلودگی صوتی بسیار زیاد شده است، آرامش در ساختمان‌ها به‌ خصوص در شهر‌های شلوغ و پر جمعیت، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. تفاوتی ندارد که ساختمان یک خانه باشد یا محیطی اداری، ورود سر و صدا‌های خارجی به داخل ساختمان آرامش و زمان استراحت را از بین می‌برد و در عین حال در محیط‌های اداری، بازدهی کاری را پایین می‌آورد. همچنین میزان کاهش صدا در پنجره‌ های دو جداره باعث شده است که از این نوع درب و پنجره‌ها به صورت گسترده برای ساختمان کتابخانه‌های عمومی، آسایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و … استفاده شود. اگر بخواهیم به طور دقیق‌تری میزان کاهش صدا در پنجره های دو جداره بررسی کنیم، این مقدار بین ۳۰ تا ۵۰ دسیبل می‌باشد.

امنیت پنجره های دوجداره

امنیت پنجره های دوجداره از جمله مزایای استفاده از این نوع پنجره‌ها در ساختمان است. امنیت پنجره های دوجداره به دلیل وجود یراق‌های محکم است که تقریباً تمام درز‌های اطراف پنجره و درب را می‌پوشانند. به علاوه در انواع جدید‌تر برای فراهم کردن بیشتر امنیت پنجره های دوجداره از چفت‌های ضد سرقت استفاده می‌شود. البته بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشید که تمام مواردی که در رابطه با ضد سرقت بودن این پنجره‌ها نام بردیم به مواد اولیه پنجره‌ها بستگی دارد همچنین بسیار مهم است که درب و پنجره‌های دو جداره به درستی در جای خود نصب شده باشند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید