ابعاد فریم پنجره یو پی وی سی

پنجره یو پی وی سی امروزه به پرکاربرد ترین و متنوع ترین پنجره ها تبدیل شده است. به طوریکه در ساختمان های جدید به جای استفاده از فریم های فلزی و چوبی از فریم های یو پی وی سی که یک ترموپلاستیک پلیمری مقاوم است استفاده می شود. برای بررسی ابعاد فریم پنجره یو پی وی سی باید ابتدا شکل پنجره مشخص شود. پنجره های یو پی وی سی در سه مدل فولکس واگنی، لولایی و کشویی در بازار عرضه می شوند و ابعاد فریم هرکدام نیز متفاوت است. البته اشکال پنجره های یو پی وی سی بسیار متنوع تر است ولی این سه مدل متعارف ترین شکل پنجره به شمار می روند. پنجره هایی که در سرویس های بهداشتی نصب می شوند اغلب از نوع کشویی هستند و صرفا جهت تهویه در این اماکن نصب می شوند. ابعاد فریم این پنجره ها بسیار کوچکتر است. در این مقاله قصد داریم ابعاد فریم پنجره یو پی وی سی در اشکال مختلف را بررسی کنیم.

نگاهی به ابعاد فریم پنجره یو پی وی سی

ابعاد فریم پنجره یو پی وی سی در اشکال مختلف عبارتند از:

ابعاد فریم پنجره یو پی وی سی لولایی: طبق ضوابط شهرداری ارتفاع پنجره در اتاق خواب باید 150 سانتیمتر و عرض هر لنگه آن ۷۵ سانتیمتر باشد. ارتفاع پنجره از کف هم یک متر و فاصله پنجره از سقف نیز ۳۰ سانتیمتر در نظر گرفته می شود. ابعاد فریم پنجره یو پی وی سی لولایی نیز در همین محدوده است. ارتفاع فریم پنجره یو پی وی سی لولایی بین یک متر تا یک متر و هشتاد سانتیمتر است و عرض هر لنگه پنجره بین ۶۰ تا ۹۰ سانتیمتر متغیر است. نصب پنجره های لولایی در اتاق ها و جایی که مبل یا تخت قرار گرفته می شود زیاد توصیه نمی شود و پنجره کشویی در این اماکن کاربرد بهتری خواهد داشت.

ابعاد فریم پنجره یو پی وی سی کشویی: مناسب ترین عرض بدون در نظر گرفتن ارتفاع در محدوده ۸۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر در نظر گرفته شده و ارتفاع بین ۱۰۰ تا ۲۲۰ سانتیمتر برای پنجره یو پی وی سی کشویی خوب است. به طور کل عرض پنجره یو پی وی سی کشویی بسته به ارتفاع آن معین می شود و بهتر است که عرض از ارتفاع بیشتر باشد تا پنجره کشویی عملکرد بهتری پیدا کند. در ابعاد فریم پنجره یو پی وی سی کشویی اگر عرض پنجره بالای یک متر باشد باید سه غلتک سرامیکی برای آن بکار گرفته شود.

ابعاد فریم پنجره UPVC کشویی

ابعاد فریم پنجره یو پی وی سی فولکس واگنی: پنجره فولکس واگنی یکی دیگر از اشکال پنجره یو پی وی سی است. این پنجره ها برای بالکن و یا جاهایی که عرض و ارتفاع فریم خیلی زیاد است استفاده می شوند. مناسب ترین ارتفاع برای پنجره های یو پی وی سی فولکس واگنی بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ سانتیمتر توصیه می شود و بهترین عرض برای این پنجره ها و برای هر لنگه ۱۵۰ سانتیمتر پیشنهاد می شود.

تاثیر ابعاد استاندارد فریم پنجره های یو پی وی سی بر نمای ساختمان

بدیهی است که پنجره ها روزنه های یک ساختمان به شمار می روند و باید در نصب آنها دقت کافی به کار گرفته شود. اگر ابعاد فریم پنجره ها به صورت غیر استاندارد در نظر گرفته شود نه تنها بر نمای ساختمان تاثیر بدی می گذارند بلکه باعث عملکرد ناصحیح پنجره و در مواقعی هم هدر رفتن انرژی داخل ساختمان می شوند. ابعاد استاندارد فریم پنجره طبق ضوابط و مقررات شهرداری و مسکن و شهرسازی تعیین می شوند. این ابعاد همچنین توسط متخصصین خبره و کارشناسان بررسی و آزمایش شده اند و عملکرد صحیح آنها به اثبات رسیده است‌. بنابراین نادیده گرفتن ابعاد فریم استاندارد می تواند عواقب خیلی بدی در پی داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ابعاد مناسب انواع مختلف پنجره های UPVC، با مشاورین سازو کار در ارتباط باشید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید