نحوه پاك كردن سيمان از روي شيشه

در طول ساخت‌ و ساز، اگر کارگران به اندازه کافی مراقب نباشند، می‌توانند به پنجره‌های شیشه‌ای خانه‌های اطراف، دفتر یا رستوران آسیب برسانند. مخصوصا اگر قطرات سیمان بر روی شیشه‌ها بریزد، این امر می‌تواند مشکلات را دوچندان کند. بدتر از همه نحوه پاک کردن سیمان از روی شیشه است که بسیار سخت است و نیاز به دقت بالایی دارد. سیمان به شدت برای شیشه مضر است؛ چراکه وقتی بر روی آن ریخته شود، گرد و غبار آن به درزهای پنجره‌ شیشه‌ای وارد شده و لکه‌های بسیار سختی (غیر قابل پاک‌شدن) را بر روی آن باقی می‌گذارد. اما در این مواقع باید چکار کرد؟ چگونه لکه‌های سیمانی را پاک کرد؟

شیوه پاک کردن سیمان از روی شیشه

یکی از مشکلات سیمان این است که برای تمیز کردن آن، نیاز به حکاکی شیشه است. این کار نه تنها لکه‌های سیمان را از بین نمی‌برد، بلکه به سطح شیشه نیز آسیب می‌رساند. حکاکی غیر اصولی شیشه، شکاف‌های عمیقی بر روی سطح آن ایجاد می‌کند که قابل تعمیر نیست و جلوه شیشه را از بین می‌برد. بهترین کار این است که به محض پاشیده شدن سیمان بر روی شیشه، بلافاصله لکه‌های آن را تمیز کرد. برای از بین بردن لکه‌های سیمان از روی شیشه، روش زیر کاملا موفقیت‌آمیز بوده و هیچ آسیبی به بافت آن وارد نمی‌کند. برای این کار به کمی سرکه، یک عدد اسفنج، دستمال تمیز، یک سینی بزرگ و یک ظرف آب نیاز است.

مراحل پاک کردن سیمان از روی شیشه

  • گام اول

برای راحتی کار شیشه را از قاب پنجره خارج کنید. چراکه ممکن است فرایند پاک کردن شیشه را سخت کند. برای این کار دستکش‌های محافظ را دست کرده و پیچ قاب پنجره را از دو طرف باز کنید. اکنون شیشه لق شده است که با کمی ضربه کاملا آزاد شده و واشر لاستیکی آن جدا می‌شود. حالا، شیشه را به آرامی از قاب پنجره خارج کنید.

نحوه پاك كردن سيمان از روي شيشه

  • گام دوم

همانطور که گفتیم نحوه پاک کردن سیمان از روی شیشه بسیار سخت و حساس بوده و باید نهایت دقت را به خرج دهید. ابتدا، سینی را با آب و سرکه پر کرده و آن را خوب مخلوط کنید. سپس، شیشه را به آرامی بردارید و درون سینی قرار دهید؛ طوری که شیشه کاملا درون آب برود و سرکه تمام سطح آن را بپوشاند. اگر سرکه قادر به از بین بردن لکه‌ها نبود، محلول سرکه و آب را درون یک آب‌پاش بریزید و آن را به طور مستقیم به لکه‌ها بپاشید. سپس، به مدت 10 الی 15 دقیقه صبر کنید.

نحوه پاك كردن سيمان از روي شيشه

  • گام سوم

اکنون، به کمک اسفنج شیشه را خوب بسابید تا لکه‌ها کمرنگ شوند. این کار را تا زمانی انجام دهید که لکه‌ها کاملا کمرنگ و یا محو شوند. اگر لکه‌ها بسیار مقاوم بودند، دست از سابیدن بردارید و سراغ گام بعدی بروید.

نحوه پاك كردن سيمان از روي شيشه

  • گام چهارم

می‌بینید که نحوه پاک کردن سیمان از روی شیشه چقدر سخت و زمان‌بر است. اما هرگز تسلیم نشوید و به تلاش خود ادامه دهید. اکنون سرکه را کمی بجوشانید و اسفنج را درون آن قرار دهید. مراقب باشید تا قطرات سرکه بر روی صورت شما نپاشد. قرار نیست که در این کار آسیبی به شما وارد شود. پس تمام نکات ایمنی را رعایت کرده و در صورت نیاز، از عینک محافظ استفاده کنید.

نحوه پاك كردن سيمان از روي شيشه

  • گام پنجم

اکنون باید مانند گام سوم سطح شیشه را با اسفنج مجددا بسابید. سپس اسفنج را کمی حرارت داده و آن را آغشته به سرکه داغ کنید. اکنون اسفنج را به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی لکه‌ها قرار دهید، این کار باعث می‌شود تا سیمان نرم شود. نکته‌ای که باید در این کار در نظر داشته باشید صبر و حوصله است. بدون صبر، هرگز قادر به از بین بردن لکه‌های سیمان نخواهید بود.

نحوه پاك كردن سيمان از روي شيشه

  • گام آخر

اکنون، با استفاده از دستمال شیشه را تمیز کرده و در آخر آن را آب‌کشی کنید. با این کار دیگر نباید اثری از لکه‌های سیمان باقی مانده باشد. همانطور که مشاهده کردید، نحوه پاک کردن سیمان از رو شیشه کمی کلافه‌کننده است. اما در پایان که نتیجه صبر و حوصله خود را ببنید، خستگی از تنتان خارج خواهد شد.
فرایند تمیز کردن لکه‌های سیمان از روی شیشه بسیار سخت است. از این رو، سعی کنید همان ابتدا که لکه‌ها بر روی شیشه ظاهر شدند آن را با یک دستمال ظرف چند ثانیه از بین ببرید. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد شما را در از بین بردن لکه‌های سیمان از روی شیشه کمک کرده باشد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید