گلخانه شیشه ای صنعتی

این روزها در نقاط مختلف جهان، سرمایه گذاری بر روی ساخت گلخانه شیشه ای صنعتی با سرعت باورنکردنی افزایش یافته است. استفاده از این سازه کمک می کند تا بتوان برای پرورش گل و گیاهان از راهکاری بی نظیر بهره برد. جالب است بدانید که طبق آخرین مطالعات، سرمایه گذاری بر روی گلخانه شیشه ای صنعتی بیش از یک میلیارد دلار بوده است. فروش محصولات گلخانه‌ ای نیز با توجه به تقاضای زیاد برای خرید آن ها همچنان بالاتر می رود.

گلخانه شیشه ای صنعتی به شما کمک می کند تا بتوانید یک سرمایه‌گذاری مناسب را در هر مکانی برای خود انجام دهید. مدل های مختلفی از انواع گلخانه شیشه ای را در ابعاد مختلف می توان اجرا نمود. بهره گیری از این راهکار کمک کرده است تا در هر شرایط اقلیمی بتوان برای تولید بیشتر محصولات و پرورش گیاهان از یک روش استاندارد کمک گرفت. با ما در مجموعه آریا سازوکار همراه باشید تا اطلاعات کافی در خصوص ویژگی های گلخانه شیشه ای صنعتی و شرایط لازم برای اجرای آن را بیان کنیم.

مشخصات گلخانه شیشه ای صنعتی

اجرای گلخانه شیشه ای صنعتی باید توسط یک مجموعه متخصص صورت پذیرد. با توجه به اینکه امروزه از راهکارهای مختلف برای سرمایه گذاری استفاده می شود، انواع مختلفی از گلخانه های شیشه ای را با مشخصات خاص می توان اجرا کرد.

مشخصات گلخانه شیشه ای صنعتی

با بررسی مشخصات فنی گلخانه شیشه ای صنعتی متوجه میشویم که در ساخت آنها باید از ورق گالوانیزه با کیفیت استفاده کرد. علاوه بر این با هدف بالا بردن کیفیت و استحکام سازه نیاز است که ستون ها، بادبندها و خرپاها را نیز تماماً از گالوانیزه بنا نمود. اتصالات مورد نیاز و یراق آلاتی که برای نگه داشتن شیشه نیز به کار می روند، باید از بالاترین کیفیت بهره ببرند.

در کنار مواردی که عنوان کردیم، با بررسی مشخصات گلخانه شیشه ای صنعتی متوجه میشویم که نوع شیشه به کار رفته در آن از مهمترین موارد برای بالا بردن کیفیت سازه خواهد بود. امروزه انواع شیشه های تک جداره، شیشه های دوجداره و شیشه سکوریت نشکن را می توان برای گلخانه شیشه ای مورد استفاده قرار داد. شیشه با ضخامت ۴ میلیمتر و بیشتر می‌تواند پوششی مناسب برای ساخت گلخانه صنعتی باشد. در کنار این موارد با توجه به فضایی که در اختیار دارید و همچنین هزینه‌ ای که برای سرمایه گذاری در نظر گرفته اید، قادر هستید عرض دهنه و طول آن را نیز بسته به نیاز خود انتخاب نمایید.

از دیگر مشخصات خاص گلخانه شیشه ای صنعتی میتوان به ارتفاع ستون و تاج با اندازه بیش از ۴ متر اشاره نمود. فاصله ستون های کناری و میانی و همچنین نوع پروفیلی که در ساخت گلخانه شیشه ای صنعتی به کار گرفته می‌شوند نیز می‌توانند در این زمینه حائز اهمیت باشند.

انواع گلخانه شیشه ای صنعتی

این پایان کار نیست و هنگام ساخت گلخانه شیشه‌ ای صنعتی باید سایر فاکتورها نیز در نظر گرفته شوند. کمک گرفتن از تجهیزات سرمایشی مانند فن و پد این امکان را فراهم می‌کند تا برای تنظیم دمای گلخانه بتوان از استانداردهای مورد نظر پیروی نمود. از دیگر مشخصاتی که برای ساخت گلخانه شیشه ای حائز اهمیت است، سیستم گرمایش، سیستم آبیاری و همچنین سایبان آن خواهد بود.

انواع گلخانه شیشه ای صنعتی

گلخانه شیشه ای صنعتی انواع مختلفی دارد. از لحاظ محصولی که قصد دارید در آن به ثمر برسانید و همچنین نوع ساخت می توان چند مدل متفاوت از گلخانه شیشه ای صنعتی را متصور شد. در حالت کلی گلخانه شیشه ای صنعتی را می توان در دو شکل ثابت و متحرک اجرا کرد. اگر به دنبال سرمایه‌ گذاری مناسب در این زمینه هستید، می‌توانید روی گلخانه شیشه ای ثابت حساب ویژه‌ ای باز کنید. بهره گیری از این مدل گلخانه کمک می کند تا بتوانید برای کسب سود در بلند مدت از روشی مناسب کمک بگیرید. در عین حال گاهی اوقات با هدف جابجایی گلخانه در آینده، این سازه را به گونه ای بنا می‌ کنند که بتوان برای انتقال آن به مکان های دیگر اقدام نمود. در واقع این نوع گلخانه شیشه ای برای کشت های موقت گزینه ای مناسب خواهد بود.

انواع گلخانه شیشه ای صنعتی

به لحاظ نحوه اجرا نیز می توان گلخانه شیشه ای صنعتی را در دو مدل اجرا کرد. به عنوان مثال گلخانه تمام شیشه ای صنعتی به شکلی اجرا می‌شود که تمام محیط آن را با استفاده از شیشه می پوشانند. گلخانه نیمه شیشه ای نیز به شکلی طراحی می‌شود که در ساخت آن از مصالح دیگر مانند بلوک، آجر و چوب می توان کمک گرفت. اگر نیاز به بستر گلخانه برای کشت گیاه وجود نداشته باشد، می توان روی به اجرای گلخانه نیمه شیشه‌ ای آورد.

هزینه راه اندازی گلخانه شیشه ای صنعتی

هزینه ساخت گلخانه شیشه ای صنعتی رابطه مستقیم با متراژ آن دارد. هنگامی که قصد سرمایه گذاری در این زمینه را دارید، در گام نخست باید برای هر متر مربع، هزینه مورد نیاز را محاسبه نمایید. موارد دیگری نیز می‌توانند در این زمینه تاثیرگذاری خود را نشان دهند. از دیگر شاخصه ها برای برآورد هزینه اجرای گلخانه شیشه ای صنعتی می توان به نوع شیشه و یراق آلاتی که در ساخت آن به کار می‌رود، اشاره نمود. با توجه به اینکه انواع شیشه با ضخامت ۴ تا ۸ میلی متر برای ساخت گلخانه می توانند مورد استفاده قرار گیرند، قیمت اجرای این سازه نیز متغیر است. علاوه بر این، جنس و رنگ بدنه ای که برای ساخت گلخانه شیشه ای صنعتی و چارچوب آن انتخاب می کنید نیز می توانند در اعلام قیمت نهایی گلخانه شیشه ای صنعتی تاثیرگذاری خود را نشان دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت گلخانه شیشه ای صنعتی می توانید با کارشناسان مجموعه آریا سازوکار تماس حاصل نمایید.

به چه گلخانه‌ ای گلخانه شیشه ای صنعتی می گویند

به چه گلخانه‌ ای گلخانه شیشه ای صنعتی می گویند

گلخانه های صنعتی را می توان با متریال مختلف اجرا کرد. از میان انواع روش هایی که برای اجرای گلخانه صنعتی می توانند انتخاب شوند، گلخانه های شیشه‌ ای هزینه بیشتری را می‌طلبند. گلخانه شیشه ای صنعتی به سازه ای گفته می‌شود که با استفاده از آن می توان برای تولید و پرورش گل و گیاهان و همچنین محصولات مختلف اقدام نمود. در هر زمینی به هر مساحتی می توانید برای اجرای گلخانه های شیشه‌ ای اقدام نمایید. در عین حال گلخانه شیشه ای صنعتی ساختاری متفاوت نسبت به گلخانه های کوچک برای باغ و ویلاها دارد. استفاده از پایه های مقاوم تر و همچنین سازه با عرض و طول بیشتر موجب می شود که بتوان برای کشت محصولات مختلف در هر آب و هوایی اقدام نمود.

چنانچه به دنبال دریافت پاسخ سوالات خود در خصوص اجرایی گلخانه شیشه ای صنعتی هستید، کارشناسان ما در مجموعه آریا سازوکار به شما در این زمینه کمک می کنند.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید