پایه فیکس پوینت

امروزه از شیشه ها در قسمت های مختلفی از ساختمان استفاده می شود. شیشه ها هم برای خانه های مدرن و ساده و هم برای خانه های مجلل گزینه بسیاری مناسبی به شمار می آیند که زیبایی خانه را دو چندان می کنند. امروزه با پیشرفت علم و مهندسی شیشه هایی مقاوم، با دوام و عایق در برابر حرارت و صوت طراحی و تولید می شوند. شیشه های مورد استفاده در ساختمان ها در انواع مختلفی وجود دارند. طراحی داخلی خانه ها امروز به سمتی پیش رفته است که بی شک در هر خانه و ویلایی پایه فیکس پوینت و شیشه های آن دیده خواهد شد، اما فیکس پوینت چیست؟ در چه جاهایی کاربرد دارد و مزایای استفاده از آن چیست؟

در این مقاله از مجله آریا ساز و کار قصد داریم به معرفی صفر تا صد پایه فیکس پوینت بپردازیم. از شما دعوت می کنیم که برای رسیدن به پاسخ تمامی سوالات مطرح شده ما را تا پایان این متن همراهی نمایید. مجموعه آریا ساز و کار با به کارگیری تجهیزات اصل، با کیفیت و به کمک مهندسان خبره در تلاش است که اتصالات بادوام و مقاومی را با مناسب ترین قیمت عرضه کند.

پایه فیکس پوینت چیست؟

فیکس پوینت از جمله اساسی ترین المان هایی است که امروزه در بسیاری از ساختمان ها یافت می شود. به طور معمول کاربرد این وسیله بیشتر در بخش های حفاظتی است. از این پایه ها در نرده های موجود در ساختمان ها بیشتر استفاده می کنند. به کمک پایه های فیکس پوینت ایمنی سازه تان را بالا خواهید برد. همچنین دید بازتر، مدرن تر و زیباتری را به ویلا و آپارتمانتان خواهید بخشید. در واقع فیکس پوینت ها نرده های شیشه ای هستند که در سال های اخیر محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده اند. نحوه تولید و نصب این نوع از نرده ها بسیار ساده تر از سایر نرده های موجود در بازار است.

پایه فیکس پوینت چیست؟

نرده های فیکس پوینت به کمک بست هایی نقطه ای به دیوار کار نصب می شوند. این نوع از نرده ها به خوبی شیشه را مهار می کنند. هزینه نصب فیکس پوینت ها بسیار پایین تر از نرده های دیگر از جمله شیشه یو چنل است.

اتصالات این نرده در قسمت بالایی یا به اصطلاح پیشانی فضا از قبیل تراس قرار می گیرند. در واقع در هیچ از قسمت ها اتصال دیگری را مشاهده نخواهیم کرد. به همین خاطر این نوع نرده در کمال سادگی زیبایی غیر قابل وصفی را در تراس و ... ایجاد خواهند کرد.

پایه فیکس پوینت با اصطلاح دکمه نیز در بازار شناخته می شود. چرا که اتصالات آن همانند دکمه هایی است که شیشه را به دیوار متصل می کند. شیشه های به کار رفته در این نوع از نرده ها از جنس شیشه نشکن تک لایه یا سکوریت است. این نوع شیشه های مقاومت و ماندگاری بالایی دارد. علاوه بر آن شیشه های سکوریت و نشکن در برابر فشار، حرارت و ضربه بسیار مقاوم هستند. به همین خاطر به راحتی شکسته نخواهد شد. همچنین اگر بر اثر ضربه بسیار بالایی بکشنند، به ذرات ریز و تیز تبدیل نخواهند شد.

جنس اتصالان این نوع نرده از آلومینیوم یا استیل است که شیشه هایی تا ارتفاع 150 سانتی متر را نیز به خوبی نگه می دارد. البته نگهداری شیشه با ارتفاع بیش از 1.5 متر برای این نوع از نرده ها امکان پذیر نیست. این پایه در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

انواع پایه فیکس پوینت

انواع پایه فیکس پوینت

قطعات اتصال های دکمه ای یا همان پوینت فیکس حاوی اجزای بسیاری هستند که در مدل ها و فرم های مختلفی تولید می شوند. به طور معمول این قطعات قسمتی ثابت دارند که طول آن قابل تغییر است. این قسمت به دیوار مورد نظر توسط پیچ با سایز و نوع مناسب وصل می شود. برای ایجاد سطحی صاف و امکان تصحیح خطای اندازه گیری طول این قطعات قابل تغییر در نظر گرفته اند.

قطعات این پایه در مدل های مختلفی از جمله فرم دایره، مربع و ... در رنگ های متنوعی طراحی و تولید می شوند. این گونه پایه ها حاوی آچار مخصوصی هستند که به کمک آن قطعات سفت می شوند. در واقع در کلاهک اتصال یا پیچی مشاهده نمی شود و قطعات این نرده به روش فیکس مخفی روی شیشه و دیوار متصل می شوند.

فاصله بین این اتصالات متغیر خواهد بود. در واقع اندازه بین هر دو کلاهک با توجه به کاربرد، میزان رفت و آمد، محل نصب شیشه و ... تعیین می کنند. به عنوان مثال در مجتمع های تجاری که رفت و آمد بیشتر است، پیچ ها را در فواصل نزدیکتری به یکدیگر وصل خواهند کرد. قطر و سایز اتصالات نیز متفاوت است که با توجه به فاکتورهای مطرح شده تعیین می شود.

مصارف پایه فیکس پوینت

پایه فیکس پوینت از جمله پرکاربردترین اتصالات به شمار می آیند. در واقع این نوع از اتصالات را در محل های بسیاری می توان مشاهده کرد. البته مزایا و ویژگی های منحصر به فرد این پایه ها موجب کاربرد فراوان آن شده است. ویژگی هایی که در سایر اتصالات نمی توان یافت. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مصارف پایه فیکس پوینت

  • زیبایی، مدرنیته در عین سادگی

  • نصب و اجرای راحت

  • قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن آن

  • مناسب برای محیط های مختلف از قبیل تراس و بالکن

  • امکان استفاده از شیشه لمینت و سکوریت برای افزایش استحکام آن

  • امکان نظافت آن

  • نیاز به کمترین اتصالات

  • قابل استفاده در ساختمان های مختلف با اسکلتی از جنس فلز، بتن و ...

  • انتقال نور به بهترین شکل

  • امکان پیاده سازی آن در طرح ها و مدل های مختلف

در واقع این پایه ها برای نصب شیشه های مختلف از قبیل شیشه سکوریت و لمینت کاربرد دارند که موجب استحکام بخشی و افزایش مقاومت شیشه های نرده ای فارغ از محل نصبشان می شود.

پایه فیکس پوینت برای چه محل هایی مناسب تر است؟

همان طور که در متن فوق توضیح دادیم نصب و اجرای این نوع از شیشه به نسبت سایر مدل ها بسیار راحت است. در ابتدا محل هایی برای اتصال نرده روی دیوار ایجاد می شود. بر حسب فاصله بین اتصالات سوراخ هایی روی شیشه نیز در کارخانه ایجاد خواهد شد. این نکته را به خاطر داشته باشید که تعداد اتصالات و سوراخ های ایجاد شده روی دیوار و شیشه به تعداد، اندازه، کاربرد و محل نصب آن بستگی دارد.

در مرحله بعدی فیکس پوینت ها را درون سوراخ های ایجاد شده قرار می دهند و به راحتی به دیوار نصب می کنند. البته استحکام این اتصالات بسیار قوی و محکم است. سپس قسمت سوراخ شده شیشه ها را درون فیکس پوینت قرار می دهند. در نهایت درپوش های دکمه ای را روی آن می گذارند. این درپوش ها علاوه بر زیبایی کار به افزایش استحکام اتصال کمک می کنند.

پایه فیکس پوینت برای چه محل هایی مناسب تر است؟

از شیشه هایی با پایه فیکس پوینت در محل های مختلفی استفاده می کنند. برخی از این محل ها به شرح زیر هستند:

  • جان پناه پله ها

  • نرده ها

  • تراس، بالکن و بهار خواب

  • فروشگاه، هتل و ویلا

  • ساختمان های مسکونی و تجاری

  • پله های شیشه ای

  • حفاظ استخر

تصاویر پایه فیکس پوینت

مزایای فوق العاده پایه فیکس پوینت هر خواننده و طراح دکورسیون داخلی را مجاب به استفاده از این پایه در اتصالات شیشه ها می کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که با این اتصالات علاوه بر مقاومت، ایمنی، استحکام و عایق بودن از زیبایی فوق العاده آن ها می توانید بهره مند شوید.

تصاویر پایه فیکس پوینت

در صورتی که هنوز در انتخاب این پایه فیکس مردد هستید، به شما پیشنهاد می دهیم که نگاهی به تصاویر آن بیاندازید. با توجه به تصاویر کاربرد پایه فیکس در محل های مختلف از قبیل ویلا، مجتمع مسکونیف مجتمع تجاری، استخر و ... انتخاب راحتتری خواهید داشت.

کلام آخر

پایه فیکس پوینت امروزه بیش از سایر پایه ها در ساختمان و سازه های تجاری و مسکونی دیده می شود. البته این کثرت بی علت نیست. در واقع ویژگی ها و مزایای فوق العاده این پایه موجب چنین محبوبیتی شده است. شناخت کامل این پایه، مزایا، کاربرد ها و تماشای چند تصویر از آن شما را در انتخاب بهتر و مطمئن تر یاری خواهد کرد. از این رو در متن فوق به معرفی کامل و هر آنچه که باید در خصوص پایه فیکس پوینت بدانید، پرداختیم. در صورتی که قصد اجرا و نصب چنین پایه هایی را دارید، می توانید پروژه خود را با اطمینان و خیال راحت به گروه حرفه ای و با تجربه آریا سازوکار بسپارید.

این مجموعه با به کار گیری تجهیزات با کیفیت و به روز و به کمک مهندسین و تکنسین های خبره تجربه ای شیرین از اتصال چنین پایه هایی را برای شما به ارمغان می آورد. برای اطلاع از قیمت اجرا و نصب به سایت آریا سازو کار مراجعه نمایید. علاوه بر این می توانید با کارشناسان این مجموعه در ساعات و روزهای اداری تماس حاصل کنید و سوالات خود را بپرسید. کارشناسان این مجموعه در خدمت شما هستند که به تمامی سوال هایتان به طور کامل پاسخ دهند.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید