پایه اسپیگوت

پایه اسپیگوت به نوعی همان سازه نگهدارنده است. اما پایه اسپیگوت بر خلاف سازه نگهدارنده معمولاً به صورت یک پارچه نیست. انواع مختلف پایه اسپیگوت در رنگ ها و جنس های متفاوتی عرضه می شود. نوع و جنس و رنگ پایه اسپیگوت بر اساس سلیقه خریدار، نوع کاربری نرده انتخاب خواهد شد. پایه های اسپیگوت معمولاً صورت سوزنی و از جنس استیل هستند. ارتفاع پایه اسپیگوت از ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر است. تعداد پایه اسپیگوت با توجه به نوع شیشه، طول و عرض و ضخامت شیشه و.... متغیر است.

پایه اسپیگوت چیست؟

برای پاسخ به این سؤال که پایه اسپیگوت چیست؟ به صورت ساده توضیح باید گفت یکی از اتصالات مهم در اتصال اسپیگوت، نرده و پله شیشه ای، پایه اسپیگوت است. اتصال اسپیگوت دارای طراحی مدرن و زیبا و همچنین مقاومت و استحکام بالایی دارد، پایه اسپیگوت برای محکم شدن و نگه داشتن این سازه ها به کار گرفته می شود. معمولاً پایه اسپیگوت بر روی سطح زمین یا راه پله نصب می شود تا شیشه را نگه دارد.

انواع پایه اسپیگوت

انواع پایه اسپیگوت بر اساس نیاز محلی که نصب می شود و عوامل دیگر کارایی خاص خودش را دارد. آنها بر اساس مدل، طرح، رنگ و کارایی تقسیم بندی می شوند. پایه اسپیگوت از جنس فولاد ضد زنگ است. پایه اسپیگوت از جنس فولاد ضد زنگ ۳۰۴ این مدل مشابه فولاد ضد زنگ است. پایه اسپیگوت از جنس فولاد، خوردگی پیدا نمی کند. مقاومت ضد زنگ پایه اسپیگوت در برابر سختی های محیط شور هم مقاوم است و آب و حتی آب شور هم به پایه اسپیگوت آسیب نخواهد رساند. شاید با شنیدن نام شیشه و حفاظ شیشه ای در ذهن شما عدم مقاومت آن باشد. اما بهتر است بدانید این نرده های شیشه مقاوم هستند و ایمنی کامل دارند. پایه اسپیگوت برای مقاوم کردن و نگه داشتن شیشه استفاده می شود. این پایه ها شیشه را آن قدر مقاوم می کنند که توانایی تحمل فشار را هم دارد.

پایه اسپیگوت چیست؟

نرده های شیشه ای به روش های مختلفی از جمله حصار محصور، حصار U شکل، حصار L شکل ، حصار درون خطی و اشکال نامنظم اجرا می شود.

 مهم ترین مدل و انواع پایه اسپیگوت عبارت است از:

  • پایه اسپیگوت اتصال هندریل به شیشه

  • پایه اسپیگوت مدل خارجی

  • پایه اسپیگوت مدل مدرن

  • پایه اسپیگوت راه پله

  • پایه اسپیگوت طلایی

انواع پایه اسپیگوت: اتصال هندریل پروفیل به شیشه

پایه اسپیگوت از نوع هندریل پروفیل به شیشه است. هندریل پروفیل برای اتصال نرده های شیشه ای استفاده می شود و هندریل به شیشه متصل می شود. متریال هندریل پروفیل استنلس استیل ۳۰۴ است. هندریل پروفیل برای اتصال پنل های شیشه ای با ضخامت ۱۰ تا ۲۰ میل استفاده می شود. پایه هندریل پروفیل بین ۳۸ تا ۵۱ میلیمتر است. ابعاد پروفیل هندریل ۴۰ در ۴۰ یا ۵۰ در ۵۰ است. در طرح های مات یا براق عرضه می شود

انواع پایه اسپیگوت: مدل خارجی

مدل خارجی پایه اسپیگوت برای نرده های خم شیشه استفاده می شود. مدل خارجی دارای طراحی زیبا است و بعد از اجرا چشم نواز است. مکانیزم مدل خارجی به نوعی طراحی شده که شیشه در بین شیارها و روی پایه قرار گرفته می شود. پایه اسپیگوت مدل خارجی بدون نیاز به مهار دیگری و ارتعاش پنل های شیشه ای در ضخامت ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر را به راحتی نگه می دارد. جنس و متریال پایه اسپیگوت مدل خارجی هم از نوع استنلس استیل ۳۰۴ است. طرح پایه اسپیگوت مدل خارجی هم از نوع مات یا براق عرضه می شود. قطر سوراخ های روی شیشه برای پایه اسپیگوت باید ۲۲ میل باشد تا از طریق بولت M12   به هم اتصال پیدا کند.

انواع پایه اسپیگوت

انواع پایه اسپیگوت: مدرن

طراحی خاص و منحصر به فرد پایه اسپیگوت مدرن برای مهار شیشه فریم لس است. برای نصب پایه اسپیگوت مدرن هم باید روی شیشه سوراخ ایجاد کرد. همچنین رگلاژ به کمک فیکس پوینت بر روی پایه قرار می گیرد. در آخر پایه با ۳ عدد بولت به زمین متصل می شود. پایه اسپیگوت مدرن هم برای مهار شیشه با ضخامت ۱۰ تا ۲۰ میل مهار می شود. جنس پایه اسپیگوت مدرن هم از نوع استنلس استیل ۳۰۴ است. این پایه ۲۲ سانتی متر است و در طرح مات ارائه می شود. قطر سوراخ شیشه برای پایه اسپیگوت مدرن باید ۲۴ میل باشد و باید با ۳ عدد بولت M10 به زمین متصل شود .

انواع پایه اسپیگوت: راه پله

 همان طور که از مان این مدل پایه اسپیگوت مشخص است برای راه پله های شیشه ای استفاده می شود. این پایه های شیشه خور برای حفظ و نگهداری پنل شیشه راه پله استفاده می شود. پایه اسپیگوت راه پله برای حفظ نمای راه پله معمولاً از پایه های یک دست استفاده می شود و متریال آن هم از جنس استیل استنلس است.

انواع پایه اسپیگوت: طلایی

پایه اسپیگوت طرح طلایی برای راه پله و نماهای ساختمان استفاده می شود. برای زیبا کردن پایه از روکش طلایی استفاده می شود.

مصارف پایه اسپیگوت

مصارف پایه اسپیگوت در بخش های مختلفی است. از جمله برای استفاده از فرودگاه ها، مراکز خرید، مراکز درمانی، مؤسساتی آموزشی و در مکان های که مواد سخت با نگهداری آسان نیاز دارند. در فضای داخلی و خارجی ساختمان می توان از پایه اسپیگوت استفاده کرد.

به طور کلی هر مکانی که از شیشه های به اصطلاح جان پناه استفاده شود از پایه اسپیگوت هم استفاده می شود. مکان هایی مثل:

مصارف پایه اسپیگوت

  • نرده های شیشه ای یا جان پناه شیشه ای

  • پله شیشه ای

  • حفاظ شیشه ای بالکن و تراس و پشت بام

  • نرده های استخر

  • شیشه های مغازه ها

  • ویترین ها

  • شیشه های جدا کننده محیط و پارتیشن ها

  • درب و پنچره ها و نمای شیشه

  • آسانسورها

پایه اسپیگوت برای چه کاری مناسب تر است

پایه اسپیگوت همان طور که گفته شده برای هر محیطی که شیشه اسپیگوت استفاده بشود به کار رفته می شود. نکته ای که برای استفاده از پایه اسپیگوت باید بدانیم این است که مکانی که پایه اسپیگوت وصل می شود باید سطحی صاف باشد. زیر پایه اسپیگوت نباید بر آمدگی و ناصاف باشد. نصب پایه اسپیگوت مهم ترین قسمت برای اجرای شیشه های اسپیگوت است. ابتدا با استفاده از لیزر باید نشانه گذاری ها با دقت انجام شود. تا محل دقیق پایه های اسپیگوت مشخص شود. بعد از نشانه گذاری باید با استفاده از دلر و.. کف و زیر پایه اسپیگوت را سوراخ کرد و پایه را در آن قرار داد. توجه کنید زیر پایه باید صاف باشد.

پایه اسپیگوت برای چه کاری مناسب تر است

بعد از نصب پایه اسپیگوت مابقی قطعات شامل لاستیک های ضربه گیره، گوه ها روی آن نصب می شود. با تنظیم دقیق و قرار دادن این موارد باید شیشه در محل خود جای گذاری شود. بعد از آن پیچ های تنظیم فشار را باید فیکس رگلدز کرد. پایه اسپیگوت نیاز به دلیل مقاومت بالا در برابر آب و هوا، فشار، ضد زنگ، ضربه و... مقاومت بالای دارد و نیازی به تعمیر و بازسازی ندارد. پایه اسپیگوت با کاربردهای خاص و حفاری هسته دارد. روش مناسب یا ترجیح قابل نصب روی بتن است.

توجه کنید خط مرکزی پایه اسپیگوت روی زمین باید حداقل ۱۰۰ میلیمتر با لبه کار فاصله داشته باشد. فاصله داشتن کمتر از ۱۰۰ باعث ترک خوردگی می شود. برای نصب نزدیک استخر باید ارت برقی به لوله های پایه نصب شده. استانداردهای ساختمان رعایت شده باشد. توجه داشته باشید پایه اسپیگوت حداقل یک متر و نیم از لبه آب فاصله داشته باشد. اگر امکان این فاصله وجود ندارد حتماً به پایه اسپیگوت و اسپیگوت اتصال ارت نصب کنید.

خرید پایه اسپیگوت

توجه کنید پایه اسپیگوت و شیشه های محافظ شاید در نظر ساده به نظر بیاید. اما نصب آن کار هر کسی نیست نصب پایه اسپیگوت نیاز به دقت و مهارت کافی دارد. یک خطا در نصب و رعایت نکردن اصول باعث خراب شد کل هزینه های شما می شود. حتماً قبل از خرید و اجرا از ماهر بودن نصاب خود مطمئن بشوید.

تصاویر پایه اسپیگوت

آریا سازو کار به عنوان یک فروشنده انواع پنجره ها ی upvc ، آلومینیم ، نماهای شیشه ای و ساختمانی است. این شرکت بیش از ۱۴ سال سابقه در فروش و اجرا و نصب دارد. شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز در سایت آریا ساز و کار ضمن مشاهده انواع و اقسام مدل ها، قیمت ها مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید و ثبت سفارش کنید. توصیه آریا ساز و کار به شما این است قبل از ثبت سفارش با کارشناسان ما در ارتباط باشید و با کارشناسان و مشاوران ما مشورت کنید و بعد از آن اقدام به ثبت سفارش کنید.

تصاویر پایه اسپیگوت

در ادامه تصاویر پایه اسپیگوت در مدل های مختلف برای نمونه آورده شده است. توجه کنید هر مدل و هر طرح کارایی و کاربرد خاص خودش را دارد. شما باید بر اساس نیاز خود در حال و آینده پایه اسپیگوت مناسب را انتخاب کنید، تا در آینده نیازی به تغییر نداشته باشید.

سخن آخر

پایه اسپیگوت یکی از قطعات اصلی شیشه های مقاوم و نرده های شیشه ای است. پایه اسپیگوت وظیفه نگهدارنده و مقاومت این شیشه ها را بر عهده دارد. پایه اسپیگوت در انواع مختلف و طرح ها و رنگ متفاوت به بازار عرضه می شود. آریا ساز و کار در طول شبانه روز آماده مشاوره دادن و ثبت سفارش شما عزیزان است.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید