قطر شیشه دو جداره

مهندسان و طراحان ساختمان امروزه به مسئله حفظ گرمای مطلوب در زمستان و ایجاد سرمای کافی در تابستان اهمیت بیشتری می‌دهند، از این رو پنجره‌های دوجداره به دلیل عایق حرارتی بودن خود یکی از اجزای مهم و ضروری هر ساختمانی به شمار می‌روند. کاهش میزان انرژی که از طریق شیشه‌های تک جداره در فصول مختلف سال از دست می‌رود، ضرورت استفاده از این نوع شیشه‌ها را بیش از پیش نمایان ساخته است، اما چنین شیشه‌هایی باید استاندارد و کیفیت مطلوب را داشته باشند. در این مطلب درباره قطر شیشه دو جداره و اهمیت آن صحبت خواهیم کرد. برای ثبت سفارش و استعلام قیمت شیشه و اطلاع از قیمت پارتیشن شیشه ای دوجداره و تک جداره در انواع مختلف با کارشناسان ساز و کار تماس بگیرید. 

قطر شیشه دو جداره

استاندارد قطر شیشه دو جداره چیست؟

یکی از انواع شیشه، شیشه دوجداره است که از به هم چسباندن یک یا چند لایه شیشه به صورت موازی ساخته می‌شود. برای چسباندن شیشه‌ها به یکدیگر از اسپیسر یا میله جداکننده از جنس آلومینیوم استفاده می کنند و درون شیشه را با مواد رطوبت‌گیر پر می‌کنند، سپس مابین دو لایه شیشه گاز آرگون تزریق می‌گردد. شیشه‌های دوجداره انعطاف‌پذیری بالایی دارند و می‌توان از انواع شیشه برای لایه‌های آن‌ها استفاده کرد، برای مثال استفاده همزمان از یک لایه شیشه رفلکس و یک لایه شیشه ضد اشعه فرابنفش (UV) در ساخت شیشه دوجداره امکان بهره‌مندی از خواص هر دو شیشه را فراهم می‌آورد. قطر استاندارد شیشه دو جداره باید به گونه‌ای انتخاب شود که خاصیت عایق بودن آن را کاهش ندهد، بنابراین قطر حتی‌الامکان بیش از 20 میلیمتری است که اگر با قطر 4 و 6 میلیمتری لایه درونی و بیرونی ترکیب شود، اندازه‌ای ایده‌آل به شمار می‌رود. در این شرایط اندازه ضخامت اسپیسر (درز میان دو لایه شیشه) نیز مهم است که اندازه آن بین 6 تا 20 میلیمتر متغیر است، البته معمولا برای بهره‌وری بیشتر انرژی 12 میلیمتر برای این معیار استفاده می‌گردد. در واقع شیشه‌های دوجداره با ضخامت 24 میلیمتری گزینه‌هایی بسیار مناسب هستند. در این شرایط استفاده از اسپیسرهایی آلومینیومی با کیفیت که با روش بندینگ تولید می‌شوند، فضای عایق خوبی را ایجاد می‌کنند.

استاندارد قطر شیشه دو جداره چیست؟

قطر شیشه دو جداره برای موارد مختلف آیا متفاوت است؟

شما می‌توانید اندازه قطر صفحات شیشه‌ای را بنا بر نیاز خود به منظور افزایش عایق‌بندی یا کاهش سروصدا بیشتر کنید. برای این منظور می‌توانید از صفحات شیشه‌ای ضخیم‌تر برای ساخت شیشه دوجداره بهره ببرید، همچنین می‌توانید قطر لایه‌های شیشه را متفاوت از یکدیگر انتخاب نمایید، برای مثال قطر صفحه داخلی را 6 میلیمتر و صفحه بیرونی را 10 میلیمتر در نظر بگیرید. در کل ایده اصلی ساخت شیشه‌های دوجداره این است که دو تکه شیشه خانه را بهتر از یک تکه شیشه عایق‌ می‌سازد.

قطر شیشه دو جداره برای موارد مختلف آیا متفاوت است؟

قطر شیشه دو جداره چه اهمیتی دارد؟

برای ساخت شیشه‌های دوجداره تکنولوژی‌های مختلفی به‌کار می‌رود. اگر قطر این شیشه‌ها از میزان استاندارد بسیار کمتر در نظر گرفته شود، حرارت و انرژی به راحتی از آن‌ها عبور می‌کند، همچنین کاهش قطر شیشه دو جداره موجب انتشار گرما در بین قاب‌های دو لایه شیشه می‌گردد. در واقع قطر مناسب شیشه‌ دوجداره علاوه جلوگیری از اتلاف انرژی و گرما موجب افزایش خاصیت عایق بودن سازه‌های شیشه‌ای می‌شود. با افزایش قطر شیشه‌های به‌کار رفته در شیشه دوجداره هدررفت حرارتی نسبت به شیشه‌های تک جداره کاهش می‌یابد. این امر در کاهش هزینه‌های قبوض خدماتی چون برق و گاز نیز موثر است. در حقیقت شیشه‌های قطورتر دمای خانه را ثابت نگه می‌دارند. شیشه‌های دوجداره هر چقدر قطر بیشتری داشته باشند، ساختار ایده‌آل‌تری را برای مقاومت در برابر لرزش و ارتعاشات خفیف به وجود می‌آورند. پروفیل بکار رفته دور پنجره‌های شیشه‌ای نیز مانع از شکستن و خورد شدن شیشه در هنگام زلزله می‌شوند. در واقع می‌توان گفت که شیشه‌های دوجداره با قطر زیاد فواید زیر را در اختیار شما قرار می‌دهند:

  • ممانعت از نفوذ صدای محیط بیرون به داخل ساختمان
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار بیرون به محیط داخلی
  • ارائه ایمنی بیشتر

قطر شیشه دو جداره چه اهمیتی دارد؟

آیا قطر شیشه دو جداره در قیمت آن تاثیرگذار است؟

قیمت شیشه دو جداره نیز مانند سایر انواع شیشه تحت تاثیر عوامل مختلفی است، برای مثال تعداد لایه‌های تشکیل‌دهنده شیشه و همچنین کیفیت ساخت هر یک از آن‌ها روی قیمت این محصولات تاثیرگذار هستند. هر چقدر قطر شیشه‌ دو جداره بیشتر باشد، مسلما هزینه نهایی خرید آن نیز بیشتر خواهد شد. در کل هزینه ساخت و نصب شیشه‌های دوجداره به عواملی مانند متراژ و مواد اولیه بستگی دارد که این مبلغ به صورت ماهیانه و سالیانه تغییر می‌کند. هر یک از صفحات شیشه‌ای مورد استفاده در روند ساخت شیشه دوجداره دارای ضخامت‌های گوناگونی هستند. این محصولات در ضخامت‌های مختلفی از 4 تا 24 میل تولید می‌شوند که با افزایش ضخامت هزینه ساخت و خرید آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. عوامل دیگری نیز قیمت شیشه‌های دوجداره را تعیین می‌کنند که یکی از آن‌ها ابعاد شیشه و دیگری میزان شفافیت شیشه‌ است. شما می‌توانید شیشه‌هایی از نوع شفاف یا مات را بسته به نیاز خود انتخاب کنید، البته قیمت شیشه شفاف از مات بیشتر است. تغییر در لایه درونی و همینطور لایه بیرونی شیشه‌های دوجداره نیز بر قیمت شیشه‌هایی از این نوع تاثیر می‌گذارند.

آیا قطر شیشه دو جداره در قیمت آن تاثیرگذار است؟

انواع قطر شیشه دو جداره

برای این‌که در هنگام خرید شیشه دوجداره انتخابی هوشمندانه و متناسب با شرایط محیطی خود داشته باشید، باید با انواع شیشه دوجداره آشنا شوید. یکی از رایج‌ترین نوع شیشه‌های دوجداره مدل ساده آن‌ها است.
این شیشه‌ها از یک بخش فلوت ساده تشکیل شده است و کمترین میزان قطر را در میان سایر نمونه‌های موجود در بازار دارد. شیشه دوجداره رنگی یکی دیگر از انواع شیشه دوجداره است که یک یک لایه تک جداره رنگی و یک لایه تک جداره ساده است. نمونه بعدی که می‌توان از آن به عنوان شیشه دوجداره نام برد، شیشه دوجداره رفلکس است. این نوع شیشه که از یک لایه رفلکس و یک لایه ساده تشکیل شده است، قطر مناسبی دارد که از دو مورد قبلی بیشتر است. شیشه دوجداره رفلکس به راحتی می‌تواند از تابش نور خورشید به داخل ساختمان جلوگیری کند. یکی از اصلی‌ترین انواع شیشه دوجداره سکوریت نام دارد که در مکان‌های پرخطر و پر رفت‌وآمد بکار می‌رود. این نوع شیشه به دلیل قطر زیاد، استقامت و استحکام بالا در صنایع مختلفی همچون خودروسازی استفاده می‌شود. همچنین می‌توان به شیشه لمینت دوجداره نیز اشاره کرد که این محصول به دلیل قطر و ضخامت بالا در هنگام برخورد با موانع سخت خرد نشده و ترک برنمی‌دارد. سازوکار یکی از بهترین عرضه کنندگان شیشه دوجداره با قطرهای مختلف است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان سازوکار در ارتباط باشید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول درباره قطر شیشه دو جداره

قطر شیشه دو جداره برای موارد مختلف آیا متفاوت است؟

شما می‌توانید اندازه قطر صفحات شیشه‌ای را بنا بر نیاز خود به منظور افزایش عایق‌بندی یا کاهش سروصدا بیشتر کنید.

از فواید قطر شیشه دوجداره بیشتر چیست؟

ممانعت از نفوذ صدای محیط بیرون به داخل ساختمان

جلوگیری از ورود گرد و غبار بیرون به محیط داخلی

ارائه ایمنی بیشتر