مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

استفاده از پنجره های عایق حرارتی در سالهای اخیر یکی از مواردی است که استفاده از آن بسیار باب شده، چرا که با این کار شما علاوه بر حفظ دمای داخلی ساختمان می توانید مانع هدر رفتن انرژی شوید و از طرفی تا حدودی جلوی ورود آلودگی های صوتی از بیرون به داخل را بگیرید. نمونه های زیادی از پنجره ها و درب و های عایق حرارتی وجود دارد که معروف ترین و پر استفادهه ترین آنها محصولات UPVC و ترمال بریک هستند. در ادامه این مطلب با مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc، شما را با این دو محصول بیشتر آشنا میکنیم که در زمان تصمیم گیری برای انتخاب یکی از آنها برای ساختمان خود، با آگاهی بیشتری این کار را انجام دهید.

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

تفاوت پنجره ترمال بریک با upvc

برای مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc باید ویژگی ها، مزایا و معایب ههر کدام را در برابر یکدیگر قرار دهیم و نقاط قوت و ضعف ایندو محصول نسبت به هم را پیدا کنیم. به همین دلیل در ادامه ما از دیدگاه های مختلف به این دو محصول نگاه میکنیم و اطلاعات و تجربیات خود را در این زمینه با شما در میان میگذاریم.

  • تاثیر روی وزن کلی ساختمان: پنجره UPVC به طور کلی وزن کمتری از پنجره های آلومنیومی ترمال بریک دارد و به همین دلیل پیشنهاد می شود که برای کاهش دادن وزن کلی سازه از پنجره های upvc استفاده شود.
  • ارزش کلی بعد از گذر زمان: یک دیدگاه سنتی در بین ساختمان سازها وجود دارد که عقیده دارند زمانی که شما از پنجره های آلومنیومی ترمال بریک استفاده می کنید، این امکان را دارید کهه حتی بعد از 30 سال که خانه خود را تخریب کردید آلومنیوم را به قیمت روز بفروشید، اما این در حالی است اگر از پنجره های upvc استفاده کنید بعد از تخریب ساختمان نمی توانید ضایعات پنجره را بفروشید، چرا که نه ارزش خاصی دارد و نه مشتری برای آن پیدا خواهید کرد.
  • تاثیر شرایط آب و هوایی روی پنجره: تاثیر آب و هوا بر روی هر کدام از این پنجره ها می تواند متفاوت باشد. به این صورت که اگر پروفیل های استفاده شده برای ساخت پنجره های مورد استفاده برای ساخت پنجره upvc (که معمولا به رنگ سفید هستند و با روکشهایی با طرح ها و رنگ های مختلف ظاهر آنها را تغییر می دهند) از استاندارد های مخصوصی پیروی کنند، می توان از آن ها در انواع شرایط جوی و آب و هوایی استفاده کرد. اما نکته ای که در این میان باید به یاد داشته باشید این است که بهتر است از پنجره های upvc طرح چوب استفاده نکنید. در مورد پروفیلهای آلومنیومی ترمال بریک باید به یاد داشته باشید که این محصولات با استفاده از رنگهای آنادایز و الکترو استاتیکی رنگ آمیزی می شوند که هر کدام از این موارد مزایای خود را دارد، اما در صورتی که قصد استفاده از این محصولات در شرایط آب و هوایی بدی را دارید بهتر است که از محصولات رنگ آمیزی شده به روش آنادایز استفاده کنید.

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

  • از نظر مقاومت پنجره در برابر فشارهای فیزیکی: در پنجره های upvc میزان مقاوت ارتباط مستقیمی با گالوانیز استفاده شده در داخل آن دارد که بالاترین مقاومت را پروفیل هایی دارند که در آن ها از قوطی گالوانیزه با ابعاد 25*33 با قطر 5.1 میلیمتر استفاده می کنند، البته در نظر داشته باشید که هرچقدر ابعاد پنجره مورد نظر شما بزرگتر باشد، بهتر است که پروفیلهای پنجره ای که انتخاب می کنید مقاومتر باشند. البته پنجره های ترمال بریک دارای مقاومت بالاتری هستند ولی از آنجایی که قیمت بالاتری هم دارند باید این موضوع را به یاد داشته باشید که بهتر است از آنها برای پنجره های طبقات بالایی ساختمان های بلند استفاده کنند.
  • کیفیت عایق بودن: در بیشتر موارد این دو پنجره قدرت عایقی برابر با هم دارند و به همین دلیل است که باید در نظر داشته باشید که بیشتر کیفیت شیشه مورد استفاده در این پنجره هاست که کیفیت نهایی عایق بودن برای شما مشخص خواهد کرد. البته برخی از کارشناسان بر این باورند پنجره های upvc به دلیل جنس غیر فلزی که دارند عایق بهتری در برابر حرارت هستند.

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

مقایسه قیمت پنجره ترمال بریک با upvc

مقایسه قیمت پنجره ترمال بریک با upvc از آن جهت اهمیت دارد که با توجه به بودجه ای که دارید محصول مد نظر خود را انتخاب می کنید. یکی از مزایای اصلی پنجره های UPVC نسبت به ترمال بریک، قیمت مناسب تر آنهاست، به این صورت که معمولا قیمت پنجره های ترمال بریک 2.5 برابر پنجره های upvc عایق با مقاومت ایستایی مشابه است که می توانید تهیه کنید.

مقایسه قیمت پنجره ترمال بریک با upvc

جدول مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

برای آشنایی بیشتر با تفاوت های پنجره ترمال بریک و UPVC جدولی از مشخصات پنجره ترمال بریک و UPVC قرار دادیم.

  پنجره ترمال بریک پنجره UPVC
مشخصات ظاهر قابلیت انتخاب رنگ کوره ای پودری الکترواستاتیک مطابق استاندارد RAL آلمان
دارای انواع طرح ها با ضخامت ها و ظاهر های متفاوت از نظر سایز و ابعاد
قابلیت انتخاب انواع طرح های دکورال (ظاهر چوب) با انواع رنگ های مختلف
قابلیت انتخاب رنگ و طرح متفاوت نمای خارج با داخل پنجره به علت داشتن عایق پلی آمید
براق بودن رنگ و آنادایز
محدودیت در تنوع رنگ در تولید کارخانه ای و تنوع رنگ زیاد در رنگ آمیزی غیر کارخانه ای
عدم داشتن رنگ آنادایز
دارای ضخامت ، ابعاد و رویت مشابه در همه انواع آن
طول عمر

عمر مفید نامحدود

ماندگاری بسیار بالا و عدم تغییر رنگ پروفیل در هر شرایط آب و هوایی

عمر مفید حداکثر ۱۲ سال

مناسب برای جاهایی که تغییر آب و هوایی کمتری دارند

قیمت  

قیمت نسبتا بالا

 

قیمت پایین

مقاومت  در برابر سرما و گرما  

در برابر سرما و گرما عایق خوبی محسوب نمی‌شود.

 به دلیل شکل‌پذیری بالا و ایجاد پنل درون قاب پنجره عبور سرما و گرما بسیار کم است.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید