شیشه گلخانه | همه چیز درباره شیشه گلخانه

سایت ما در این مقاله قصد دارد معرفی شیشه ی گلخانه بپردازد و آن را از ابعاد گوناگون مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. برای کسب اطلاعات در رابطه با گلخانه و قیمت شیشه گلخانه در ابتدا باید انواع مختلف ضخامت شیشه ی گلخانه را بشناسیم و بدانیم که شیشه های گلخانه چه کاربردی دارند و از چه جنس هایی در تولید آن ها استفاده می شود، برای اطلاع از این موضوعات با این مقاله همراه باشید

ضخامت شیشه گلخانه چقدر باشد؟

شیشه استاندارد گلخانه 3 میلی متر ضخامت دارد و این ضخامت در تمام طول آن یکسان می ‌باشد. با استفاده از ورق اکریلیک، مواد ضخیم تر، سفت تر است. بنابراین، در حالی که تمام ضخامت ها با استفاده از گیره های شیشه ای موجود جایگزین شیشه 3 میلی متری می ‌شوند، 2 میلی متر ارزان ترین گزینه و 4 میلی متر قوی ترین راه حل است.
موثر ترین ضخامت شیشه برای یک گلخانه کوچک چیست؟ شیشه های سکوریت شده بسیار محکم و مقاوم در برابر ضربه هستند و در طول تغییرات دمای فصلی در برابر انبساط و انقباض مقاومت می ‌کنند. ضخامت تک جداره 3 میلی متر برای گلخانه ها مناسب است، اما ضخامت 4 میلی متر قوی تر است و ارزش عایق اضافی را فراهم می ‌کند. پارتیشن شیشه ای تک جداره یکی از پر کاربرد ترین پارتیشن شیشه ای های موجود در ساز و کار است. 

جنس شیشه گلخانه از چیست؟

قیمت گلخانه شیشه ای

وقتی صحبت از گلخانه های شیشه ای می شود، ممکن است در اطراف خود کمتر با آن رو در رو شده باشید. این به این دلیل است که قیمت گلخانه شیشه ای نسبتاً بالا است. اغلب افرادی که تمایل و توانایی ساخت گلخانه شیشه ای را دارند، گلخانه ها و فروشگاه های فروش گل است، همچنین در خانه هایی که حیاط بزرگی دارند این گلخانه ها زیبایی خاصی را به آن ها می بخشند.
قیمت گلخانه شیشه ای چقدر است؟ اول از همه، این به اندازه و متراژ مکانی که ساخت و ساز و پیکربندی تجهیزات گلخانه می خواهد در آنجا قرار بگیرد دارد. افزون بر مساحت گلخانه شیشه ای، نوع شیشه ای که برای ساخت آن استفاده می کنید یکی دیگر از عواملی است که بر قیمت گلخانه شیشه ای موثر است. میزان سختی کار، نوع یراق آلات، نوع پروفیل، شرکت اجرا کننده گلخانه و... همگی از تعیین کنندگان قیمت گلخانه شیشه ای هستند. اگر می خواهید با هزینه مقرون به صرفه ای این کار را انجام دهید، می توانید با کارشناسان آریا سازوکار تماس بگیرید و پروژه خود را به آن ها بسپارید. این چنین هم گلخانه شیشه ای زیبا و با کیفیتی را خواهید داشت و هم از لحاظ اقتصادی برایتان به صرفه می شود.

جنس شیشه گلخانه از چیست؟

چه قصد دارید گلخانه خود را بسازید یا یک کیت گلخانه ای از پیش ساخته شده خریداری کنید، همچنان باید تصمیم بگیرید که کدام ماده شفاف برای دیوار ها و سقف گلخانه شما مناسب تر است. بسته به کاربرد شما، ممکن است لازم باشد انواع مختلفی از شیشه، پلی کربنات، پلاستیک گلخانه ای یا مواد دیگر را در نظر بگیرید. هر ماده ای مجموعه ای از قیمت ها، نقاط قوت، دوام، نگهداری و ملاحظات زیبایی شناختی خود را دارد. همه مواد در تمام اقلیم ها یا برای همه سبک های ساخت گلخانه کاربردی نیستند.
راهنمای مواد زیر شما را با متداول‌ ترین مواد مورد استفاده برای سقف و دیوار های گلخانه ای آشنا می ‌کند و توضیح می ‌دهد که کدام مواد برای کدام نوع گلخانه مناسب‌ تر هستند.

شیشه: بهترین گزینه برای استفاده طولانی مدت

شیشه بهترین و با کیفیت ترین گزینه برای گلخانه ها است. این سنگین ترین ماده است، بنابراین نصب آن می ‌تواند سخت ترین کار باشد. اما چنان چه به درستی نصب شود و از شکستگی محافظت شود، از نظر عمر مفید، شیشه از هر گزینه پلاستیکی دیگری دوام بیش تری خواهد آورد.

ضخامت شیشه گلخانه چقدر باشد؟

پانل های پلی کربنات، به طور کلی بهترین گزینه

پلی کربنات گزینه ای ارزان تر از شیشه است و دارای تعدادی ویژگی است که ممکن است آن را به بهترین گزینه برای برخی از تاسیسات گلخانه ای تبدیل کند. پلی کربنات سبک است و کار کردن با آن آسان است و در صورت نصب مناسب با تثبیت کننده های UV، ممکن است بین 10 تا 20 سال عمر مفید پانل ها داشته باشید.
پانل های پلی کربنات نیز در طیف گسترده ای از پانل های دو جداره و سه جداره موجود هستند، بنابراین می ‌توانید از پلی کربنات در بسیاری از کاربرد ها که عایق کاری مهم است استفاده کنید. از جنبه منفی، مانند هر پلاستیکی، پلی کربنات در نهایت از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش تخریب می ‌شود. با این حال، این بیش تر جنبه زیبایی دارد. پلی کربنات می ‌تواند دهه ها، یا حتی یک قرن طول بکشد تا به طور کامل تجزیه شود.

پلی فیلم: بهترین گزینه کوتاه مدت و کم هزینه

گزینه ای با کم ترین قیمت است؛ پلی فیلم می ‌تواند گزینه خوبی برای گلخانه هایی باشد که بودجه آن ها کم است و استفاده طولانی مدت آن اهمیت چندانی ندارد. کار با فیلم های پلی آسان است، اما کم ترین گزینه دائمی برای گلخانه ها هستند.

قیمت شیشه گلخانه ای چگونه محاسبه می شود؟

ویژگی های ایمنی شیشه چیست؟

شیشه آنیل شده می ‌تواند برای کاربرد های گلخانه ای خطرناک باشد. وقتی می ‌شکند، شیشه آنیل شده به تکه های بلند و تیز خرد می ‌شود که ممکن است باعث آسیب شود.
شیشه سکوریت شده 4 تا 6 برابر بیش تر از شیشه آنیل شده در برابر شکستگی مقاوم است و زمانی که شکسته می ‌شود به قطعات کوچک مربعی تبدیل می ‌شود، باعث می ‌شود آسیبی به آن وارد نشود. شیشه سکوریت شده انتخاب بهتری نسبت به شیشه آنیل شده برای گلخانه است. انواع مختلفی از شیشه های سکوریت (تک سکوریت، دو سکوریت و موارد دیگر) با مقاومت کششی مختلف وجود دارد.

قیمت شیشه گلخانه ای چگونه محاسبه می ‌شود؟

هزینه ساخت گلخانه با افزایش متراژ آن افزایش می ‌یابد. گفته می ‌شود، قیمت هر فوت مربع در واقع با افزایش متراژ کلی کاهش می ‌یابد. هنوز هم مجموع بالاتری را ایجاد می ‌کند، اما افزایش هزینه به صورت تصاعدی نخواهد بود.

قیمت گلخانه های متوسط به طور متوسط 25 دلار برای هر فوت مربع است. گلخانه های تجاری بزرگ که از پلاستیک یا فایبرگلاس روی یک چارچوب فولادی تشکیل شده اند و ممکن است شامل تهویه و لوله کشی باشند یا نباشند، قیمتی بین 2 تا 4 دلار برای هر فوت مربع دارند. پارتیشن شیشه ای دو جداره در ساز و کار موجود است. 

قیمت شیشه گلخانه
عنوان محصولقیمت به تومان
شیشه 4 میل گلخانه ای شفاف 282000 تومان
شیشه 4 میل گلخانه ای مات ساتینا 438000 تومان
شیشه 4 میل گلخانه ای مات دفیوز 688000 تومان

 

اگر قصد خرید انواع شیشه اعم از شیشه گلخانه دارید، می توانید از سایت ساز و کار اقدام به خرید شیشه مد نظر خود نمایید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظر شما چیه؟  
یه جا در سکوی خونه دارم دو در دو و نیم فقط دیواره رو میخوام شیشه کنم برای گلخونه و سقف هم نمیخواد چون سقف شیروونیه. حدودا18متر مربع میشه. دو تا دو نیم میشه ده و دو تا دو متر میشه 8.جمعا 18 متر . میخوام بدونم قیمت چقدر میشه
با سلام و عرض ادب. با توجه به اینکه قیمت شیشه بسته به نوع شیشه متفاوت می باشد لطفا قیمت ها را در این صفحه مشاهده نمایید: https://www.sazokarwin.com/category/17-building-glass و در صورت نیاز به مشاوره بیشتر لطفا با کارشناسان فروش از طریق شماره تلفن 03191010110 تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول شیشه گلخانه

مناسب ترین ضخامت شیشه برای یک گلخانه کوچک چقدر است؟
مناسب ترین ضخامت 3 میلی متر است که البته اگر بخواهیم از مقاومت بیشتری برخوردار باشد می توان از شیشه 4 میلی متری نیز استفاده کرد.
قیمت شیشه گلخانه ای چقدر است؟
قیمت شیشه گلخانه ای به موارد گوناگونی همچون ابعاد گلخانه، قطر شیشه انتخابی و ... بستگی دارد که شما می توانید برای اطلاع از قیمت ها با کارشناسان مجموعه ساز و کار و شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و کارشناسان مجموعه ساز و کار با پرسیدن یک سری سوال قیمت حدودی گلخانه مد نظر شما را برایتان محاسبه خواهند کرد.