گلخانه شیشه ای در خانه؛ چگونه در منزل گلخانه شیشه ای درست کنیم؟

گلخانه شیشه ای، یکی از زیبا ترین انواع گلخانه ها است که می تواند شرایط مناسبی را برای رشد گیاهان فراهم کند. به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این نوع گلخانه را به طور کامل به شما معرفی کنیم و مزیت های آن را به اطلاع شما برسانیم. توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات کافی در رابطه با گلخانه و قیمت شیشه گلخانه تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. 
راه اندازی گلخانه شیشه ای در خانه، ایده ای ناب و منحصر به فرد است که به دلیل فواید اقتصادی زیادی که دارد امروزه خیلی مورد استقبال قرار گرفته و افراد زیادی دوست دارند یک نمونه از آن را در خانه خود داشته باشند. البته، قابل ذکر است که هزینه راه اندازی گلخانه شیشه ای کمی زیاد است اما مزیت های متعدد آن باعث می شوند که این موضوع خیلی به چشم نیاید.
یکی از مهم ترین موضوعاتی که باعث این همه استقبال می شود نیز این است که در هر خانه ای با هر ابعادی، می توان آن را نصب کرد و نیازی نیست که یک فضای بزرگی به آن اختصاص بدهیم.

داشتن گلخانه شیشه ای در خانه چه مزایایی دارد؟

داشتن گلخانه شیشه ای در خانه چه مزایایی دارد؟

گلخانه های شیشه ای در مقایسه با سایر گلخانه ها، مزیت های زیادی دارند که مهم ترین آن ها به شرح ذیل است:

  • طول عمر زیاد

یکی از مهم ترین مزیت های گلخانه های شیشه ای این است که ساختار مقاومی دارند و عوامل محیطی مثل نور خورشید و باد و باران به راحتی نمی توانند، کارایی این سازه ها را تحت تأثیر قرار بدهند.

  • نصب آسان

ساختار گلخانه های شیشه ای به گونه ای طراحی شده که هر کسی که بخواهد، می تواند در سریع تر زمان ممکن آن را در خانه خود نصب کند و یک کولکسیون زیبا از گیاهان مورد علاقه اش را در آن قرار بدهد.

  • داشتن ظاهری زیبا

استفاده از شیشه های شفاف و درخشان مطمئناً می تواند یک صحنه بسیار زیبایی در خانه شما خلق کند.

  • فراهم کردن شرایط مناسب برای رشد گیاهان

یکی دیگر از مزیت های حائز اهمیت گلخانه های شیشه ای این است که با استفاده از این گلخانه ها می توان شرایط پیش نیاز برای رشد گیاهان را فراهم کرد و یک گلخانه زیبا ایجاد کرد.

چالش های داشتن گلخانه شیشه ای در منزل چیست؟

چالش های داشتن گلخانه شیشه ای در منزل چیست؟

برای راه اندازی یک گلخانه شیشه ای، فرد باید با چالش های زیادی دست و پنجه نرم کند و از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است ما در این قسمت به برخی از این چالش ها اشاره خواهیم کرد:

  • تأمین بودجه

اولین و اصلی ترین چالشی که حین راه اندازی یک گلخانه با آن مواجه می شویم تأمین بودجه است و هر چه که گلخانه بزرگ تر باشد این مشکل بیش تر خودنمایی می کند. البته، برای رفع این مشکل راه حل های زیادی وجود دارد که به طور مثال نیز می توان به وام گرفتن از بانک ها اشاره کرد.

  • انتخاب سبک نصب گلخانه

چالش بعدی انتخاب سبک نصب گلخانه است که برای حل آن می توانیم با کارشناس مشورت کنیم.

ضخامت شیشه گلخانه منزل چقدر است؟

ضخامت شیشه گلخانه باید بین 4 تا 8 میلی متر باشد. البته، گلخانه های شیشه ای را بر اساس میزان شیشه ای که در ساخت آن ها به کار رفته به دو نوع تمام شیشه و نیمه شیشه مس توان تقسیم کرد و ما در ادامه به طور جداگانه در مورد هر دو نوع آن ها، صبحت می کنیم:

  • گلخانه تمام شیشه

این نوع گلخانه ها، فقط از شیشه ساخته می شوند و برای پرورش گیاهان بوته ای مناسب اند.

  • گلخانه نیمه شیشه

یک نوع دیگر از گلخانه های شیشه ای، گلخانه های نیمه شیشه هستند که با متریال های مختلفی ساخته می شوند که مهم ترین آن ها نیز آهن و آجر است. این نوع گلخانه ها برای کاشت گیاهانی مناسب اند که نیازی به بستر گلخانه ای ندارند.ضخامت شیشه گلخانه منزل چقدر است؟

چگونه در تراس گلخانه شیشه ای درست کنیم؟

یکی از مکان هایی که برای ساخت گلخانه های شیشه ای مناسب است تراس خانه شماست. این روش ساخت گلخانه، نیاز به هزینه سنگینی ندارد و همه می توانند از پس هزینه های نصب آن بر بیانند. البته، اگر این محیط را برای ساخت گلخانه انتخاب می کنید باید گیاهانی را پرورش بدهید که با این محیط سازگار اند و می توانند در آن رشد کنند.
در مورد نوع شیشه و اسکلت گلخانه نیز هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد و می توانید بنا به سلیقه خود ساختار آن را طراحی کنید. اما معمولاً پیشنهاد می شود که برای ساخت گلخانه شیشه ای، در تراس از شیشه های ریلی و تاشو استفاده شود تا حین رسیدگی به گیاهان مشکلی پیش نیاید.

چگونه در پشت بام گلخانه شیشه ای درست کنیم؟

برای درست کردن گلخانه شیشه ای در پشت بام، ابتدا باید یک قسمت مناسب برای رشد گیاهان را پیدا کنیم. سپس اسکلت آن را طراحی کنیم و پوشش آن نصب کنیم. در آخر نیز باید تجهیزاتی که برای رشد گیاهان مورد نیاز است را خریداری و نصب کنیم. از آن جایی که کیفیت کارایی این تجهیزات به طور مستقیم بر رشد گیاهان تأثیر می گذارد باید بهترین نوع آن ها را انتخاب کنیم. یکی از این دستگاه نیز رطوبت ساز است که در هر گلخانه ای باید وجود داشته باشد.

چگونه در حیاط گلخانه شیشه ای درست کنیم؟

چگونه در حیاط گلخانه شیشه ای درست کنیم؟

طبیعتاً حیاط خانه، یکی از بهترین گزینه هایی است که برای راه اندازی یک گلخانه وجود دارد چرا که هم ابعاد بزرگ تری دارد هم یک سری پیش نیاز های اصلی یک گلخانه را دارد.
برای راه اندازی گلخانه شیشه ای در حیاط، باید سبک مورد نظر خود را طراحی کنیم و در محلی که انتخاب کردیم اجرا کنیم. البته، قابل ذکر است که برای انتخاب محل گلخانه حتماً باید به مؤلفه هایی مثل میزان نور، جهت تابش آفتاب و نوع خاک نیز دقت کنیم تا بتوانیم نتیجه مطلوبی بگیریم.
پیشنهاد ما این است که اگر قصد راه اندازی یک گلخانه شیشه ای را دارید حتما سایت ساز و کار را مطالعه کنید و از کارشناسان ما کمک بگیرید. شک نداشته باشید که با کمک مجموعه حرفه ای سازوکار می توانید بهترین تجهیزات گلخانه را با یک قیمت مناسب خریداری کنید.

گلخانه شیشه ای پشت بام

گلخانه شیشه ای پشت بام

به طور سنتی و معمول، گلخانه ها به طور کامل از شیشه ساخته می شوند. شیشه یک راه حل دائمی برای هر گلخانه ای است و در صورتی که به درستی نصب شود، می تواند ماندگاری بالایی داشته باشد و به رشد گل ها و سلامت آن ها کمک می کند. شیشه شفاف ترین و نفوذپذیرترین ماده موجود در بازار است. استفاده از سقف گلخانه شیشه ای پشت بام مزایای بسیار زیادی دارد، قصد داریم انواع مختلف شیبشه که مناسب گلخانه شیشه هستند را به شما معرفی کنیم. شیشه سکوریت پنج برابر ضخیم تر از شیشه معمولی است و کمترین خطر شکستن و ترک خوردن را دارد، به هیمن دلیل یکی ازبهترین شیشه ها برای استفاده در گلخانه شیشه ای است. شیشه سکوریت تا 470 درجه فارنهایت (243 درجه سانتیگراد) را تحمل می کند. همچنین سقف شیشه ای پشت بام سکوریت می تواند برف سنگین و بارش را برای مدت بسیار طولانی بدون شکستگی در خود نگه دارد. اگر شیشه سکوریت بشکند، به قطعات کوچک و بی خطر تبدیل می شود.

شیشه لمینت نیز در برابر بادهای شدید و آب و هوای سخت بسیار مقاوم است. این شیشه های چند لایه می توانند تا 99 درصد از ورود اشعه ماوراء بنفش جلوگیری کنند. البته این نکته حائز اهمیت است که هر چند شما از شیشه های با کیفیت و مقاوم استفاده کنید، اما در صورتی که نصب و اجرای آن به درستی انجام نشود، می تواند آسیب زا باشد و منجر به شکستگی و نشتی و موارد دیگر شود. از این رو می بایست وظیفه نصب آن را به مجموعه های با تجربه ای همچون تیم آریا سازوکار بسپارید. گلخانه شیشه ای پشت بام از پر طرفدار ترین مدل های گلخانه پشت بام است. به ویژه اگر در حال پرورش گیاهانی هستید که به نور علاقه زیادی دارند و می بایست در برابر نور خورشید رشد کنند و پربار شوند، در خرید گلخانه شیشه ای پشت بام شک نکنید. البته در پشت بام خطرات بیشتری ممکن است گلخانه شما را تهدید کنند، از این رو نوع شیشه انتخابی شما نیز تاثیر بسیار بالایی دارد. شیشه های مقاوم و مناسب برای گلخانه را خریداری کنید تا گلخانه شیشه ای پشت بام شما طول عمر زیادی داشته باشد و سال های سال در خدمت گیاهان شما باشد. ساخت گلخانه شیشه ای پشت بام مراحل و اصولی دارد که می بایست رعایت شود تا نتیجه دلخواه شما را ارائه دهد. جهت ساخت گلخانه شیشه ای روی پشت بام ابتدا باید مکانی که می خواهید گلخانه در آنجا قرار بگیرد را تعیین کنید و سپس برای قرار دادن اسکلت گلخانه اقدام کنید. در این قسمت باید نوع اسکلت (فلزی، چوبی و...) را انتخاب کنید؛ پس از آن نوبت به انتخاب نوع پوشش گلخانه پشت بام می رسد که بهتر است پوشش انتخابی از ورود اشعه های مضر جلوگیری کند. سپس با استفاده از تجهیزات گرمایشی-سرمایشی دمای گلخانه شیشه ای پشت بام را تنظیم کنید. در آخر نیز باید میزان رطوبت، تهویه مطبوع هوا، روش آبیاری و... را بررسی کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول گلخانه شیشه ای

چگونه در منزل گلخانه شیشه ای درست کنیم؟

برای ساخت گلخانه شیشه ای ابتدا باید مکانی که می خواهید گلخانه در آنجا قرار بگیرد را تعیین کنید و سپس برای قرار دادن اسکلت گلخانه اقدام کنید. پس از آن نوبت به انتخاب نوع پوشش گلخانه پشت بام می رسد، سپس با استفاده از تجهیزات گرمایشی-سرمایشی دمای گلخانه شیشه ای پشت بام را تنظیم کنید. در آخر نیز باید میزان رطوبت، تهویه مطبوع هوا، روش آبیاری و... را بررسی کنید.

ضخامت شیشه گلخانه منزل چقدر است؟

ضخامت شیشه گلخانه باید بین 4 تا 8 میلی متر باشد. البته، گلخانه های شیشه ای را بر اساس میزان شیشه ای که در ساخت آن ها به کار رفته به دو نوع تمام شیشه و نیمه شیشه می توان تقسیم کرد. گلخانه شیشه ای پشت بام، گلخانه شیشه ای تراس و... نیز ضخامتم های متفاوتی دارند.