آسانسور پانوراما چیست | آسانسور پانوراما کابین شیشه ای را بشناسید

منظور از آسانسور پانوراما آسانسور شیشه ای است که به صورت کامل از دیواره های شیشه ای تشکیل شده باشد و از داخل اسانسور بتوان به راحتی بیرون آن را در تمامی جهات مشاهده کرد. آسانسور پانوراما امروزه به یکی از جدیدترین تکنولوژی های موجود در صنعت ساخت و ساز تبدیل شده است. کسانی که قصد استفاده از این آسانسور را دارند باید حتما تحت نظر مهندس ناظر این کار را انجام دهند، زیرا در برخی از مواقع و در ساختمان های بسیار بلند نحوه استفاده از آسانسور و همچنین مکان نصب آن اهمیت بسیار زیادی برای حفظ امنیت افراد دارد.
ما در این مقاله از سری مقالات تخصصی ساز و کار در مورد آسانسورهای شیشه ای، ویژگی ها و خصوصیات آن ها بیشتر صحبت کرده ‌ایم. اگر شما هم تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این نوع آسانسور و ویژگی های آن دارید می توانید ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید. پارتیشن شیشه ای تک جداره یکی از پر کاربرد ترین پارتیشن شیشه ای های موجود در ساز و کار است.

پانوراما یعنی چه؟

پانوراما یعنی چه؟

همانطور که قبلا گفته ایم منظور از پانوراما، نوعی آسانسور شیشه ای منحصر به فرد و خاص است. اما شیشه به کار رفته در کابین آسانسور پانوراما از نوع شیشه های معمولی نیست. بلکه از نوع شیشه های مخصوص ضخیم و مقاومی است که در ادامه بیشتر در مورد ویژگی ها و خصوصیات آن صحبت خواهیم کرد. امروزه در بسیاری از ساختمان های لوکس و مجهز، فروشگاه های بزرگ چند طبقه، مجتمع های تجاری و اداری بزرگ و همچنین بسیاری از هتل ها استفاده از آسانسور شیشه ‌ای مرسوم و معمول شده است.
آسانسور شیشه ای ازهمان ابتدای کار مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. این محبوبیت بسیار زیاد هم به دلیل زیبایی این آسانسور و شیک بودن و خاص بودن آن است که به ساختمان نما و جلوه ای بسیار خوبی می دهد و هم به دلیل مقاومت بسیار بالا و کیفیت بسیار عالی شیشه به کاررفته در این آسانسور است.

آسانسورهای شیشه ای پانوراما بیشتر کجا کاربرد دارند؟

آسانسورهای شیشه ای پانوراما بیشتر کجا کاربرد دارند؟

آسانسورهای شیشه ای پانوراما بیشتر در ساختمان های چند طبقه لوکس و نوساز دیده می ‌شوند. این آسانسورها هم در زاویه ساختمان و هم در وسط ساختمان نصب می شوند. در بسیاری از ساختمان هایی که آسانسور و بالابر آن ها در مرکز قرار دارد استفاده از شیشه معمول تر شده است، زیرا استفاده از شیشه باعث داشتن دید همه جانبه در تمامی قسمت های ساختمان در حین بالا رفتن و پایین آمدن افراد می شود.
این مسئله باعث می ‌شود تا افراد حس بسیار خاصی هنگام استفاده از آسانسور داشته باشند. همچنین از لحاظ ویژگی‌ های کاربردی نیز شیشه گزینه ای کاملا مناسب برای استفاده در آسانسور های مرکز ساختمان به شمار می آید. انواع هتل های لوکس، کافی شاپ های بزرگ و چند طبقه، مجتمع های تجاری و اداری و همچنین مجتمع های مسکونی نوساز از آسانسور پانوراما بیشترین استفاده را برده اند.

آیا آسانسور پانوراما خطری ندارد؟

خطرناک بودن یا بی خطر بودن آسانسور پانوراما دقیقا بستگی به نوع شیشه به کار رفته در آن دارد. در صورتی که شیشه به کار رفته در ساخت این آسانسور از نوع شیشه های بی کیفیت باشد، استفاده از این آسانسور و نصب و اجرای آن در ساختمان می تواند بسیار خطر آفرین و حادثه ساز باشد. اما در صورتی که از شیشه با کیفیت و بدون عیب و نقص برای ساخت آسانسور پانوراما استفاده شود، نه تنها هیچ خطری ندارد بلکه مزیت‌ های بسیار زیاد دیگری نیز به همراه خواهد داشت. نوع شیشه مناسب برای ساخت آسانسور پانوراما از نوع شیشه حرارت دیده و بسیار مقاوم و ضخیم است که با نام شیشه لمینت شناخته می شود.
احتمالا شما در مورد شیشه های سکوریت اطلاعات جزئی و مختصر داشته باشید. شیشه های سکوریت در ضخامت های گوناگونی تولید می ‌شوند که برخی از آن ها نسبت به برخی دیگر مقاوم تر هستند. به عنوان مثال شیشه های سکوریت دوجداره که ضد حرارت، ضد ضربه و عایق صدا هستند در مقایسه با انواع شیشه تک جداره مقاوم تر هستند و شدت ضربه و فشار بسیار بیشتری را تحمل میکنند. شیشه های لمینت در مقایسه با شیشه های سکوریت دوجداره بسیار با کیفیت تر بوده و مقاومت بیشتری دارند. به همین جهت نیز گزینه ای ایده آل و عالی برای استفاده در آسانسور پانوراما به شمار می آیند.

آیا آسانسور پانوراما خطری ندارد؟

انواع آسانسورهای پاناروما از لحاظ نوع آسانسور

انواع آسانسورهای پانوراما از لحاظ نوع آسانسور به چند دسته اصلی تقسیم بندی می شوند. به عنوان مثال برخی از این آسانسورها به صورت کامل شیشه ای هستند و برخی دیگر از یک طرف شیشه و از طرف دیگر فلز هستند. غالبا آسانسور هایی که در وسط ساختمان و مرکز آن نصب و راه اندازی می شوند به صورت کامل از شیشه هستند، اما آسانسور هایی که در گوشه و زاویه ساختمان اجرا می شوند فقط از قسمتی که زاویه دید دارند شیشه ای هستند، و در قسمت هایی که آسانسور به دیوارتماس دارد از نوع فلز هستند. البته انواع آسانسور پانوراما از لحاظ رنگ بندی و مدل و طرح شیشه نیز با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از آن ها از شیشه کاملا شفاف تولید شده اند و برخی دیگر از نوع شیشه های رنگی و مات هستند.

انواع آسانسورهای پانوراما از لحاظ شکل کابین

انواع آسانسورهای پانوراما از لحاظ شکل کابین

شکل ظاهری کابین آسانسور بسته به سلیقه و نظر مهندس تولیدکننده آن متفاوت است. برخی از کابین های آسانسور به صورت گرد، برخی به صورت نیم دایره و برخی دیگر به صورت مکعب طراحی و تولید میشوند. وب سایت فروشگاهی ساز و کار به عنوان یکی از وبسایت های بزرگ در زمینه تولید آسانسورهای پانوراما مشغول به فعالیت بوده و انواع کابین آسانسور را در طرح ها و مدل های گوناگون تولید و به بازار فروش عرضه نموده است.
همچنین شما می ‌توانید در صورت داشتن سفارش از طریق لینک های ارتباطی با کارشناسان ما در تماس باشید و سفارش خود را در زمینه تولید کابین آسانسور ثبت نمایید. سفارش شما در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت موجود تولید و به شما تحویل داده خواهد شد. علاوه بر آن چگونگی نصب کابین آسانسور و اجرای آن توسط مهندسین و کارشناسان ما برای شما توضیح داده خواهد شد و در صورت نیاز و درخواست شما، نصب و اجرای آن نیز توسط نیروهای متخصص ساز و کار انجام خواهد پذیرفت.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید