آسمان مجازی آشپزخانه چگونه اجرا می شود؟

آسمان مجازی دارای تنوع بسیاری است و با استفاده از آن شما می توانید حال و هوایی جدید و بی نظیر به سقف اتاق، پذیرایی، آشپزخانه، اتاقی خاص در شرکت خود و.... دهید. در این مطلب از فروشگاه تخصصی ساز و کار قصد داریم ابتدا بخش های مختلف یک آسمان مجازی برای آشپزخانه را به شما معرفی کنیم و سپس به این سوال که "آسمان مجازی آشپزخانه چگونه اجرا می شود؟" پاسخ دهیم تا با روند پیاده سازی این طرح ها بیشتر آشنا شوید و در پایان مزایای این نوع سقف را خدمت شما توضیح خواهیم داد؛ پس با ما همراه باشید.

قسمتهای تشکیل دهنده آسمان مجازی آشپزخانه

قسمتهای تشکیل دهنده آسمان مجازی آشپزخانه شامل المان های مختلفی است که به طور کلی در سه دسته تقسیم بندی می گردد که در ادامه به توضیح هرکدام از این قسمت ها خواهیم پرداخت.

تایل :

یکی از قسمت های اصلی آسمان مجازی که در اصل طرح مورد نظرتان را به شما نمایش خواهد داد، تایل ها هستند. ابعاد تایل های موجود در بازار 30*30، 60*120 و 60*60 است و در جنس های مختلفی تهیه می شوند که عبارتند از:  تایل هلی کنافی، آکوستیک، آلومینیومی، گچی و تایل پی وی سی (PVC). این تایل ها معمولا در دونوع طرح دار و بدون طرح مورد استفاده قرار می گیرند که نمونه های طرحدار برای مکانهایی که از نظر زیبایی برای ما مهم هستند و نمونه بدون طرح برای مکان هایی است که نیازی به زیبایی نیست و صرفا قصد نمایش سادگی سقف و نورپردازی را داریم استفاده می شود. تایل ها طرحدار برای مکانهایی بیشتر کاربرد دارند که به جهت زیبا سازی آن ها برنامه ریزی خاصی انجام شده باشد و باید طرح مخصوصی روی آنها چاپ شود؛ از طرفی دیگر تکنولوژی چاپ مورد استفاده روی این تایل ها به دو صورت چاپی و استیکری است که بالطبع نمونه های چاپی دارای کیفیت بسیار بهتری نسبت به استیکری دارند.

سازه مخصوص سقف های کاذب:

تایل ها بر روی این سازه های سقف سوار میشوند و به همین دلیل است که نصب کننده آنها باید به موضوع نصب تایل توجه داشته باشد و همچنین در نظر داشته باشد که اشتباه در این مرحله کل کار را زیر سوال میبرد. جنس سازه های سقف کاذب از نبشی و پروفیل هایی متناسب با اندازه تایل مورد استفاده است.

تجهیزات نورپردازی:

نورپردازی یکی از بخش های مهم در سقف آسمان مجازی است و علاوه بر این که طرح های چاپ شده روی تایل ها را برای شما نمایان می کند، نورپردازی قسمت مورد نظر شما را نیز برعهده دارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی لامپ های جدیدی به بازار آمده اند که هر کدام مزایای خود را دارند و عبارتند از: لامپ های T5 و T4، لامپ های FPL، لامپ های SMD و لامپ های LED. نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که شما باید نورپردازی و سیم کشی های مربوط به آسمان مجازی آشپزخانه را به دست افراد با تجربه و متخصص بسپارید، چرا که در غیر این صورت کل هزینه های شما به هدر خواهد رفت.

مراحل اجرای آسمان مجازی آشپزخانه

مراحل اجرای آسمان مجازی آشپزخانه را قدم به قدم در ادامه این قسمت از مطلب با هم بررسی می کنیم:

  • قدم اول، شبکه بندی کردن سقف:

آسمان مجازی در اصل زیر مجموعه معماری داخلی است که از آن برای پوشاندن و بخشیدن جلوه‌ای نو به سقف استفاده می شود که دارای انواع مختلفی از آسمان مجازی آشپزخانه مانند مشبک، پی وی سی، کناف و... می باشد. استفاده از این سقف ها باعث می شود که فردی که قصد طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه را دارد بتواند فضای بهتری برای طراحی در دست داشته باشد. شبکه بندی های سقف برای پیاده سازی آسمان مجازی آشپزخانه معمولا بوسیله نبشی یا پروفیل انجام میشود و قسمتی که در آن قصد اجرای سقف کاذب دارید را به صورت مربع های منظم در می آورد، همچنین باید این موضوع را به یاد داشته باشید که شبکه بندی باید حداقل 15 تا 20 سانتی متر از سقف فاصله داشته باشد.

  • قدوم دوم، اجرای نورپردازی:

فرض کنید شما قصد نورپردازی یک تایل 60*60 آسمان مجازی آشپزخانه را دارید، برای این کار شما باید از لامپ های مخصوص آسمان مجازی استفاده کنید. البته نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که نورپردازی شما با ید با در نظر گرفتن طرح مورد نظر برای آسمان مجازی آشپزخانه انجام شود.

  • قدم سوم، انتخاب و تهیه آسمان مجازی:

ظهور تکنولوژی های مختلف در زمینه دکوراسیون های داخلی باعث شده که شاهد تنوع و نوآوری بسیار بالایی در جنس متریال و زیبایی ظاهری آن باشیم و همین باعث می شود که شما در ابتدا کار انتخاب آسمان مجازی آشپزخانه مردد بوده و در نظر خود کمی احساس سردرگمی کنید. برای همین بهتر است که برای شروع انتخاب و تهیه با کارشناسانی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی دارند مشورت کنید.

  • قدم چهارم، نصب:

نحوه نصب آسمان مجازی آشپزخانه به این صورت است که هر تایل را به صورت پازل بر روی شبکه بندی مورد نظر قرار می دهند تا به این شکل شکل نهایی آسمان مجازی برای شما مشخص شود.

  • قدم آخر، مراقبت و نگهداری از آسمان مجازی:

شاید در ابتدا تصور کنید که سقف های آسمان مجازی نیاز به نگهداری و سرویس بسیار زیادی داشته باند، ولی اینطور نیست. خوشبختانه این سقف ها نیاز به نگهداری آنچنانی ندارند و شما باید فقط مراقب رسیدگی به مشکلات نورپردازی که به مرور زمان پیش می آیند باشید و به عنوان مثال برای زیبایی بهتر، لامپ هایی که سوخته‌اند را تعویض کنید. از طرفی استفاده از آسمان مجازی، آن را در معرض چربی های ناشی از پخت غذا قرار می دهد که بهتر است استفاده از تهویه مناسب را در دستور کار خود قرار دهید تا به مرور زمان باعث ایجاد لکه روی تایل ها نگردد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید