زیبایی منحصر به فرد ساختمان با شیشه خم

شیشه های یک ساختمان و به خصوص شیشه های پنجره از مهم ترین بخش های ساختمان است و در ظاهر آن تاثیر به سزایی دارد. امروزه با پیشرفت صنعت شیشه سازی انواع بسیار متنوعی از شیشه ها به وجود آمده است. ممکن است تا کنون مدل های مختلفی از شیشه های تخت را دیده و با آن آشنایی داشته باشید.
اما انواع جدیدی از شیشه ها نیز طراحی شده اند که از آن ها برای نمای ساختمان ها استفاده می شود. یکی از این انواع جدید و منحصر به فرد از شیشه، شیشه خم یا منحنی شکل نام دارد. شیشه منحنی همانطور که اسمش بیان می کند با باقی شیشه های صاف فرق دارد.
هنگام طراحی و تولید این نوع شیشه ها انحنا ها و هلال هایی برای شکل دادن به آن ایجاد می شود. شیشه های منحنی در واقع تنها نوع از شیشه هستند که می توان آنها را با اشکال خاص تولید و طراحی کرد. این روش تولید شیشه باعث شده است که شکلی جذاب، مدرن و خیره کننده در معماری پدید آید.
در ادامه این مقاله بیشتر با شیشه خم آشنا خواهید شد.

انواع پنجره های منحنی

انواع پنجره های منحنی

پنجره های منحنی به طور کلی به دو نوع ساختمانی و دکوراتیو تقسیم می شوند. بی شک در دنیایی که به سمت مدرن شدن پیش می رود، استفاده از فناوری های جدید مزیتی بزرگ به حساب می آید. استفاده از شیشه منحنی برای دکوراسیون ویترین یک مغازه یا قسمت در ورودی یک ساختمان موجب افزایش زیبایی و شیک به نظر رسیدن آن مکان می شود.
همچنین شیشه های سکوریت یا لمینت خم با به کار رفتن به عنوان شیشه پنجره ساختمان ها، باعث جلوه بخشیدن به آن ها می شوند. شیشه خم فروشگاهی نوع دیگری از شیشه های منحنی شکل هستند. این نوع شیشه به منظور معلوم شدن محصولات داخل ویترین فروشگاه ها به کار می رود. به همین خاطر جنس این نوع شیشه از نوع سوپر کلیر انتخاب می شود که طرف دیگر آن به وضوح مشخص باشد.
علاوه بر این ها از شیشه های منحنی می توان در ساخت موارد دیگری همچون شیشه میز، نرده شیشه ای، پله شیشه ای، حمام و دستشویی شیشه ای، تزئینات آشپزخانه، انواع کمد، آکواریوم ها و سقف های کاذب اشاره کرد. غیر از دو نوع سکوریت و لمینت، شیشه های خم از انواع دیگر شیشه همچون فلوت، کلیر، سوپر کلیر و کریستال هم استفاده می شوند. لیست قیمت نرده شیشه ای را می توانید در سایت آریا سازوکار بررسی کنید.

نمای ساختمان خود را با شیشه خم زیباتر کنید

نمای ساختمان خود را با شیشه خم زیباتر کنید

شیشه منحنی یا خم از مواد اولیه ای که در ساخت شیشه های دیگر به کار می رود تولید می شود. اما با این حال فرایند تولید آن ها باهم تفاوت دارند. در هنگام تولید شیشه خم، خمیر شیشه را پس از آماده کردن داخل قالب های فلزی می ریزند.
بعد از اینکه قالب و محتوای آن به اندازه کافی در معرض حرارت قرار گرفت، خمیر شیشه شکل قالب را به خود می گیرد و آماده می شود. شیشه هایی که خمیرشان در فرایند تولید در قالب ریخته و خمیده شده است نسبت به شیشه های صاف و معمولی تحمل بیشتری نسبت به وزن زیاد دارند.
این ویژگی شیشه های منحنی باعث شده است که در صنایع ساختمان سازی استقبال خوبی از آن شود و در قسمت های مختلف ساختمان به کار گرفته شود. ویژگی خوب دیگر شیشه خم که می توان به آن اشاره نمود یک تکه بودن آن است.
این یعنی سطح شیشه ای که به وسیله این نوع شیشه ساخته می شود، به طور یک دست و بدون هیچ انقطاعی در ابعاد گوناگون و شکل های زیبا به وجود می آید. غیر از آن پنجره هایی که با شیشه منحنی ساخته شوند دید گستره تری نسبت به شیشه های صاف ارائه می دهند. هر چقدر هم که زاویه انحنای آن شیشه بیشتر باشد، زاویه دید نیز بیشتر خواهد شد. بیشترین کاربرد شیشه های خم در داخل برج ها، ورودی لابی هتل ها، بالکن ها و پنجره های منحنی، مجتمع های تجاری و هتل های دایره یا نیم دایره مانند صورت می گیرد.

نمای ساختمان خود را با شیشه خم زیباتر کنید

جمع بندی

پنجره های ساخته شده از شیشه های خم ویژگی های منحصر به فردی دارند. مهم ترین ویژگی آن ها به وجود آوردن نمایی بسیار متفاوت و خاص در ساختمان ها خواهد بود. این به دلیل ایجاد جذابیت و تداعی حس مدرن بودن در معماری ساختمان است. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره شیشه های خم و انواع آن می توانید وب سایت سازوکار را مطالعه نمایید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید