امنیت پله های شیشه ای | پله شیشه ای خطرناک نیست؟

شیشه یکی از محصولات پر استفاده است که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد. با پیشرفت علم و فناوری شیشه های مقاوم و محکمی تولید شده اند که کاربرد این متریال را چند برابر کرده است. امروزه از شیشه برای درب، پنجره، نرده، راه پله و ... استفاده می شود. استفاده از راه پله شیشه ای کار آسانی نیست و باید تمام جوانب را برای نصب این نوع پله ها در نظر گرفت، زیرا راه پله های شیشه ای بسیار ظریف و سبک هستند و به آسانی با هر دکوراسیونی هماهنگ نمی شوند.
مهم ترین نکته ای که برای نصب پله شیشه ای باید مد نظر داشت امنیت آن است. در واقع باید راه پله شیشه ای را با متریال دیگری مانند استیل ترکیب کرد تا پله ساختار امنی پیدا کند. علاوه بر این برای ایجاد امنیت بیشتر در راه پله های شیشه ای باید از شیشه های سکوریت و لمینت استفاده کرد زیرا این دو نوع شیشه طبق استانداردهای جهانی بسیار ایمن ساخته می شوند و در برابر تغییر دما بسیار مقاوم هستند و در صورت وارد شدن ضربه محکم به شکل تیز و خطرناک شکسته نمی شود. برای ایجاد امنیت در پله های شیشه ای باید پارامترهای مهمی را رعایت کرد در این صورت پله شیشه ای خطرناک نخواهد بود.

خطرات احتمالی پله شیشه ای چیست؟

خطرات احتمالی پله شیشه ای چیست؟

همانطور که در بالا اشاره شد پله شیشه ای به دلیل زیبایی خاصی که دارد محبوبیت ویژه ای پیدا کرده است و بیشتر افراد برای ایجاد جلوه ای زیبا به دکوراسیون خانه، اداره، فروشگاه و ... خود از این نوع پله ها استفاده می کنند. استفاده از پله شیشه ای مزایای زیادی دارد اما بهتر است قبل از نصب و اجرای پله های شیشه معایب آن را نیز در نظر بگیرید. در صورتی که تهیه و نصب پله شیشه ای اصولی نباشد ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد، به عنوان مثال شیشه ای که برای پله استفاده می شود باید از نوع سکوریت یا لمینت باشد، در غیر این صورت با کمترین ضربه و فشاری شیشه شکسته می شود و به قطعات تیز و خطرناک تبدیل می شود.
از این رو می تواند به سلامت افرادی که از آن استفاده می کنند آسیب بزند. در صورتی که شیشه از جنس سکوریت و لمینت باشد و طبق محاسبات مهندسی با ضخامت مناسبی در چند لایه تولید شود خطر خاصی نخواهد داشت. یکی دیگر از خطرات پله شیشه ای امکان لیز خوردن است که با ایجاد شیار روی شیشه می توان از این امر جلوگیری کرد.

برای چه مکان هایی از پله شیشه ای استفاده نکنیم؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید شیشه های محکم و نشکن محدودیتی برای استفاده از پله شیشه ای وجود ندارد. در واقع در هر محیطی می توان از این نوع پله ها با رعایت اصولی که در بالا به برخی از آن ها اشاره شد، استفاده کرد و ظاهری شیک و مدرن ایجاد کرد. پله های شیشه ای انواع گوناگونی دارند که با توجه به فضا می توان بهترین مدل را انتخاب کرد. قیمت پله شیشه ای به نسبت مدل های دیگر بالاتر است؛ از این رو برای مکان هایی که هزینه زیادی برای نصب پله وجود ندارد مناسب نیست، علاوه بر این باید با در نظر گرفتن دکوراسیون از این نوع پله استفاده کرد. زیرا پله شیشه ای با هر سلیقه و دکوری همخوانی ندارد.
خرید پله شیشه ای، خریدی حساس و مهم است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این زمینه با کارشناسان سازوکار از طریق شماره تلفن های موجود در سایت، تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید