از بین بردن لکه آب از سطح چوبی

از بین بردن لکه آب از سطح چوبی یکی از دغدغه های ما هنگام  سرو غذا بر روی میز غذاخوری است. اگر در محل کار و یا منزل از میز چوبی استفاده می کنید شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قطرات آب بر روی سطح آن ریخته باشد. ممکن است هنگام برداشتن لیوان آب و یا فنجان چای لکه ای گرد به رنگ روشن بر روی میز چوبی ایجاد شده باشد. موارد بسیار زیادی از این قبیل دیده شده که افراد برای تمیز کردن آن بسیار دچار مشکل هستند. در ادامه با این مطلب از سایت سازوکار همراه باشید، ما روش هایی را برای شما ارائه می کنیم تا بتوانید بدون هیچ مشکلی برای از بین بردن لکه آب از سطح چوبی اقدام کنید.

از بین بردن لکه آب از سطوح چوبی با استفاده از خمیر دندان

برای پاک کردن لکه از روی سطح میز و یا کابینت چوبی ابتدا مقداری خمیر دندان سفید را بر روی یک پارچه خشک و تمیز قرار دهید و مستقیما آن را بر روی لکه بمالید. حدود 10 دقیقه صبر کنید تا کمی بر روی لکه قرار بگیرد و سپس به آرامی آن را پاک کنید و در آخرشاهد نتیجه خواهید شد. نکته مهمی که باید دقت کنید در هنگام تمیز کردن میز، نباید از خمیر دندان هایی که دارای ماده سفید کننده هستند استفاده کنید.

remove water stains wood surface

از بین بردن لکه آب از روی چوب با استفاده از سشوار

با وجود اینکه میزهای چوبی جزو مهمترین اجزای دکوراسیون داخلی منازل هستند. لازم است بدانید اگر مقداری آب بر روی این سطوح چوبی ریخته ‌شود لکه های زشتی پدیدار می شود که نمای آن را از بین می برد. با استفاده از سشوار می توانید درجه آن را روی فشار پایین قرار دهید و با حرکت به سمت جلو عقب لکه را از بین ببرید.

از بین بردن لکه آب از سطوح چوبی با استفاده از دستمال خشک و اتو

هنگامی که مایع خیس به تازگی بر روی سطح چوبی ریخته شده باشد می توانید با استفاده از دستمال خشک و اتو آن را بخار کنید. برای این امر ابتدا یک دستمال خشک را روی لکه قرار داده و سپس اتویی که بدون بخار باشد و زیاد داغ نباشد را بر روی دستمال قرار دهید تا لکه کم کم محو شود.

از بین بردن لکه آب از سطح چوبی با استفاده از روغن زیتون و پودر سنگ جلا

یکی دیگر از راه حل برای از بین بردن لکه ها از روی سطوح وسایل چوبی قسمت های مختلف خانه مانند آشپزخانه و سرویس خواب کودک، استفاده از روغن زیتون و پودر سنگ جلا به عنوان حلال و براق کننده سطوح است. از این دو ماده برای تمیز کردن و برق انداختن انواع وسایل چوبی می توان استفاده نمود. هر دو ماده آن را بر دستمال ریخته و ترکیب هردو را بر لکه بکشید . با این کار براحتی لکه از بین می رود. علاوه بر آن با استفاده از این روش سطح چوب براق تر نیز خواهد شد.

از بین بردن لکه آب از سطح چوبی با استفاده از روغن زیتون و پودر سنگ جلا

از بین بردن لکه آب از سطح چوبی با استفاده از بخار آب

یکی از روش های آسان که در دسترس است استفاده از بخار آب برای تمیز کردن سطح چوبی است که به کمک این روش می توانید مبلمان، وسایل چوبی وانواع سرویس خواب را تمیز کنید درصورتی که لکه هایی بر روی آن وجود داشته باشد می توانید با کمک بخار آب آن را از بین ببرید. با استفاده از بخار آب داغ باعث می توانید اکثر لکه ها را پاک کنید بجز جوهر خودکار و خود نویس.

نکته های بسیار مهم در هنگام تمیز کردن لکه آب از سطح چوبی

  • اگر صنایع چوبی استفاده می کنید که از نوع خاص چوب ساخته شده است در هنگام از بین بردن لکه آب باید از دستور العمل تمیز کردن این نوع چوب استفاده کنید. در صورتی که دستورالعمل تمیز کردن این نوع چوب خاص در دسترس نبود، می توانید روی مقدار کوچکی از آن چوب تست کنید.

  • در صورتی که می خواهید از روش ذکر شده برای تمیز کردن کابینت های آشپزخانه از جنس ام دی اف استفاده کنید توجه کنید که این نوع کابینت ها از کیفیت ها و مواد مختلف ساخته شده و نسبت به هرکدام از روش ها واکنش های مختلفی می تواند داشته باشند.بنابراین قبل از هرکاری، روی قسمت کوچکی از ام دی اف تست کنید و سپس بر روی قسمت اصلی تمرکز کنید.

  • بسیاری از آشنایان و دوستان برای تمیز کردن سطح چوب مخصوصا کابینتهای MDF، از روی ناآگاهی، انواع شوینده ها و سفید کننده های قوی را به شما پیشنهاد می دهند که گاهی مواقع باعث از بین رفتن سطح چوب می گردد، پس حواستان را جمع کنید تا دچار دردسر نشوید.

در صورتی که هر گونه مشکل برای تمیز کردن سطح وسایل چوبی دارید می توانید با مشاورین سازوکار با شماره 95022022 031 در تماس باشید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید