نرده شیشه ای (هندریل شیشه ای) چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

یکی از مهم ترین اقداماتی که در بحث ایمنی ساختمان ها باید مد نظر قرار گیرد، استفاده از انواع نرده در پله ها، تراس و مکان هایی است که احتمال سقوط از آن ها وجود دارد. امروزه انواع حفاظ و نرده تولید می شوند که هر کدام در جای خود مناسب هستند. یکی از زیباترین و جذاب ترین انواع نرده حفاظ، نرده شیشه ای یا هندریل شیشه ای است. استفاده از نرده شیشه ای مزایای زیادی دارد که از جمله آن می توان به انعکاس نور اشاره کرد. به کار بردن هندریل شیشه ای در پله های یک ساختمان باعث می شود تا میدان دید وسیع تری حاصل شود، همچنین با توجه به این‌که جنس نرده های شیشه ای معمولا شیشه سکوریت انتخاب می شود، ایمنی و مقاومت بالایی در مقابل ضربه خواهند داشت. در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایا و معایب انواع هندریل شیشه ای بپردازیم.

نرده شیشه ای (هندریل شیشه ای) چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

نرده شیشه ای چیست؟

حتما تاکنون در برخی ساختمان ها دیده اید که در قسمت پله یا تراس، از صفحات شیشه ای به عنوان حفاظ استفاده شده است. این صفحات شیشه ای با ابعاد بزرگ را نرده شیشه ای یا هندریل شیشه ای می نامند. جنس نرده های شیشه ای از شیشه سکوریت یا لمینت است که با استفاده از پیچ و مهره و گیره های فلزی در جای خود نصب می شوند.

نرده شیشه ای چیست؟

مزایای نرده شیشه ای

استفاده از نرده شیشه ای باعث می شود تا انعکاس نور در محیط افزایش یابد. در نتیجه روشنایی محیط به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و فضای منزل یا اداره زیباتر به نظر می رسد. از سوی دیگر، کاربرد شیشه در قسمت های مختلف یک ساختمان، میدان دید گسترده تری ایجاد خواهد کرد و فضا را دلبازتر نشان می دهد. یکی از مهم ترین ویژگی های اصلی حفاظ شیشه ای، مقاومت آن در مقابل رطوبت است. بسیاری از نرده های فلزی و چوبی با گذشت زمان و تحت تاثیر رطوبت، زیبایی و کیفیت خود را از دست خواهند داد، اما ظاهر نرده های شیشه ای تا مدت ها بدون تغییر می ماند و زیبایی خود را حفظ خواهد کرد. هندریل شیشه ای برخلاف تصور عموم، امنیت بالایی دارد. استفاده از شیشه سکوریت یا لمینت در ساخت این نوع نرده ها، باعث امنیت بالای آن ها خواهد شد، زیرا هر دو ماده به شدت در مقابل ضربه مقاوم هستند. استفاده از نرده شیشه ای برای خانه هایی که کودک در آن زندگی می کند گزینه بسیار مناسبی به نظر می رسد، زیرا کمترین ارتفاع این نرده ها بالای یک متر است و کودک نمی تواند از آن ها بالا برود یا سر بخورد. نصب نرده شیشه ای بسیار سریع تر از نرده های فلزی، چوبی یا آلومینیومی است. به طوری که اگر نصب حفاظ شیشه ای را به یک تیم ماهر نظیر تیم ساز و کار بسپارید، طی دو روز می توانید به هدف خود برسید.

مزایای نرده شیشه ای

معایب نرده شیشه ای

شاید یکی از اصلی ترین معایب نرده شیشه ای را بتوان قیمت بالای آن دانست. نرده های شیشه ای از جنس سکوریت و لمینت ساخته می شود، در نتیجه قیمت تمام شده آن نسبتا بالا خواهد بود، همچنین برای نصب حفاظ شیشه ای لازم است از گیره های فلزی، پیچ و مهره با کیفیت استفاده شود که قیمت تمام شده هندریل شیشه ای را افزایش می دهند، بنابراین قیمت حفاظ شیشه ای نسبت به نرده چوبی یا فلزی قدری بالاتر خواهد بود. تمیز کردن نرده شیشه ای مشکل دیگری است که گاهی تمیز نگه داشتن آن را سخت می کند. مخصوصا اگر دسترسی به یک سوی آن غیرممکن باشد. تعمیر یک حفاظ شیشه ای آسیب دیده نیز کمی هزینه بر است، زیرا گاهی برای تعویض یک شیشه آسیب دیده لازم است کل نرده و تجهیزات آن را تعویض کنید. خمانطور که دانستید، هندریل شیشه ای مزایا و معایبی دارد، ولی مزایا آن بسیار چشمگیر است که معایب آن به چشم نمی آید. شما می توانید نرده شیشه ای(هندریل شیشه ای) را به ساز و کار سفارش دهید.

 

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید