تفاوت آسمان مجازی و سقف کشسان

تفاوت آسمان مجازی و سقف کشسان که توسط شرکت سازوکار ارائه می شود، برای افرادی که قصد دارند سقفی زیبا با استفاده از معماری مدرن داشته باشند به دلیل بالا بودن کیفیت بسیار ارزشمند است. آسمان مجازی و سقف کشسان دو مقوله بسیار ارزشمند در مدرنیزه سازی فضای داخلی ساختمان است که در صنعت امروز معماری ساختمان و دکوراسیون داخلی، محصولاتی با نوآوری جدید و با خلاقیت های مختلف ارائه می شوند که به مرور زمان جایگزین طرح های قدیمی می شود. یکی از این موارد، سقف های آسمان مجازی هستند که در جدیدترین دسته دکوراسیون داخلی قرار دارند. برای دکوراسیون داخلی محصولات متنوعی ارائه شده اند که برای تزئین و یا بهبود شرایط سقف های داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از این محصولات نماهای بسیار زیبا و منحصر به فردی دارند که از آن ها می توان به نمونه هایی مثل سقف کاذب کشسان و آسمان مجازی اشاره کرد.

این دو محصول، نمای سقف خانه را متحول می کند و امکانی را فراهم می کند تا شیوه جدیدی از نمای سقف کاذب و نورپردازی سقفی را در کنار هم داشته باشید. هر دو نمونه فضایی آرامش بخش و دور از استرس را برای شما فراهم می کنند و با استفاده از طرح های چاپی فضایی بسیار خیره کننده و متنوع بر روی سقف به وجود می آورند.

آسمان مجازی و سقف کاذب کشسان دو مقوله متفاوت می باشد و هر دو بر روی سقف اجرا می شوند. مهمترین کاربرد آسمان مجازی زیبا سازی محیط اتاق و پوشش کاملی برای سقف های ساده، تاسیسات و نقص های سقف می باشد. اما سقف های کاذب با وجود کارایی نسبتا یکسانی که دارند، دارای تفاوت های قابل توجهی نیز هستند که دانستن آن ها به شما در انتخاب محصول مناسب کمک زیادی می کند.

تفاوت آسمان مجازی با سقف کشسان

تفاوت آسمان مجازی با سقف کشسان به نوع مواد سازنده آنها باز می گردد. آسمان مجازی نوعی سقف کاذب است که از جنس طلق و یا پلکسی ساخته شده و بصورت کاشی های 30*30 یا 60*60 در انواع طرح های چاپی در بازار موجود است. این سقف ها در هنگام اجرا محدودیت فرمی دارد که آن را برای اجرای طرح هایی با فرم مسطح هندسی مناسب کرده است. در واقع محدودیت فرمی که آسمان مجازی دارد، آن را صرفا برای اجرای طرح هایی محدود و شبیه به پنجره مناسب ساخته است.

سقف کشسان جزو سقف های کاذب روز دنیا بوده که به نوعی مدل جدیدتر در جهت رفع مشکلات آسمان مجازی تولید شده است. ضخامت سقف کشسان حدود 0.2 میلی متر است و بسیار سبک تر از آسمان مجازی می باشد. از مهمترین نقاط قوت سقف کشسان انعطاف پذیری بسیار بالای این نوع سقف کاذب است که مشکل قبلی را نداشته و در پیاده سازی سقف کشسان به سطحی یکدست و صاف نیاز نیست و از نظر نمای نهایی، هیچ محدودیتی در انتخاب طرح وجود ندارد و می تواند به عنوان نمای سه بعدی آن را پیاده سازی نمود.

تفاوت آسمان مجازی و سقف کشسان

اهمیت آسمان مجازی و سقف کشسان باریسول ، یک پارچه بودن آن است که بصورت یک دست بر روی انواع سقف قابل نصب است. از این رو تصاویر واقعی تر و جذاب تر به نظر می رسند، سقف کششی علاوه بر مدل چاپی در انواع براق، مات و نیمه شفاف در بازار موجود می باشد که با توجه به نوع آن قیمت متفاوتی دارد.

در هنگام نصب سقف کشسان، به متریال گرما داده می شود و با استفاده از کاردک های مخصوص به داخل ریل های از پیش نصب شده هدایت می شوند. سقف کشسان به علت ساختار آن وزن بسیار سبکی نسبت به آسمان مجازی دارد. سقف کشسان از پارچه پی وی سی سبک و ریل آلومینیوم مخصوص اتصال به سقف تشکیل شده است. آسمان مجازی در دسته سقف کاذب نیمه سنگین قرار دارد، در صورت بروز حوادث ویرانگر در ساختمان امکان ریزش و آسیب رسیدن به آسمان مجازی بیشتر از سقف کشسان است. سقف کشسان همانند یک لایه محافظ عمل می کند و مانع از ریزش اجرام سقف بر روی ساکنین می شود و نسبت تحمل بار سقف کشان بیشتر از آسمان مجازی است.

مقایسه سقف کشسانی و سقف آسمان مجازی

سقف کششی کشسان، انواع و طرح های متنوعی دارد و آن را می توان با انواع دکوراسیون داخلی از جمله دکوراسیون کلاسیک، مدرن، مینیمال و رومی هماهنگ نمود. از مزایای سقف کشسان می تواند به موارد زیر اشاره نمود.

  • نصب سریع و آسان
  • زیبایی منحصر به فرد
  • انعطاف پذیری بالا
  • قابلیت شستشو
  • مقاوم در برابر اشتعال
  • ضد گرد و غبار
  • ضد آب و رطوبت
  • قابلیت بزرگنمایی
  • مقاوم در برابر تحمل وزن بالا
  • قابلیت چاپ با تنوع رنگ بسیار بالا

نورپردازی در سقف کشسان و آسمان مجازی بسیار متفاوت است. سقف کشسان به دلیل انعطاف پذیری بالا از انواع تجهیزات نورپردازی مانند رشته های نوری از جمله SMD و RGB،نورپردازی داینامیک و... برای آن می توان استفاده نمود. با توجه به نوع جنس شیشه ای آسمان مجازی، محدودیت هایی برای نورپردازی وجود دارد که در آسمان مجازی تنها می توان از رشته های SMD برای نوردهی استفاده نمود. به دلیل جنس شیشه ای آسمان مجازی امکان استفاده از نورپردازی مخفی بیرونی وجود ندارد. برای اجرای و پیاده سازی انواع آسمان مجازی و سقف کشسان می توانید با شرکت سازوکار به شماره 95022022 031 تماس بگیرید.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید