تاریخچه اختراع شیشه سکوریت

شیشه سکوریت یکی از جدید ترین و بهترین دستاورد های صنعت شیشه سازی است که در دو نوع لمینت و نشکن به بازار عرضه می شود. این نوع شیشه طی انجام یک عملیات شوک حرارتی، ساخته می شود و از آن جایی که در مقایسه با شیشه های معمولی مقاومت بیش تری دارد، امروزه کاربرد زیادی دارد و در حوزه های متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. البته این شیشه انواع مختلفی دارد و طبیعتاً برای این که ما بتوانیم زمانی که برای خرید چنین محصولی به بازار مراجعه می کنیم، بهترین گزینه را انتخاب کنیم و تصمیم درستی را اتخاذ کنیم، باید در مورد انواع مختلف این وسیله اطلاعات کافی داشته باشیم و آن ها را به خوبی بشناسیم، به همین دلیل نیز ما قصد داریم در ادامه به طور مفصل در مورد تاریخچه اختراع شیشه سکوریت صحبت کنیم و آن را به طور کامل به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می کنیم که جهت آشنایی بیش تر با این وسیله تا پایان با ما همراه باشید. شما عزیزان می توانید قیمت در شیشه سکوریت را از ساز وکار استعلام کنید.

تاریخچه اختراع شیشه سکوریت

اولین شیشه سکوریت در جهان چگونه اختراع شد؟

در سال 1640 میلادی فردی به نام پرنس رایرکر، برای خنک کردن شیشه هایی که از کوره در می آورد از آب سرد استفاده کرد و در حین انجام این پروسه، متوجه شد که حرارت بیش تر سبب می شود که میزان مقاومت شیشه افزایش پیدا کند و دیرتر ترک بخورد. بعد از او در سال میلادی 1930 یک شیمی دان فرانسوی به نام ادوارد بندیکس موفق شد شیشه ای را تولید کند که بر خلاف شیشه های معمولی ساختار مقاومی داشت و با ضربات کوچک هیچ صدمه ای به آن وارد نمی شد. این دانشمند با ادامه دادن پژوهش ها و تحقیقات خود، سرانجام در قرن بیستم موفق شد که به فرمول ساخت شیشه های سکوریت دست پیدا کند و هدیه ای کاربردی به جامعه بشریت عرضه کند و اکنون با وجود این که، تولید این مدل شیشه به سرمایه زیادی نیاز دارد و برای استفاده از آن، باید هزینه های بالایی پرداخت شود، اما باز هم، تولید آن خیلی رونق گرفته است و توجه افراد زیادی به سمت آن معطوف شده است.

اولین شیشه سکوریت در جهان چگونه اختراع شد؟

تاریخچه شیشه سکوریت در ایران

شیشه سکوریت، اولین بار در اواسط دهه 40 در ایران ساخته شد و در آن زمان در کشور ما، فقط یک کارخانه به نام کارخانه شیشه میرال، در این حوزه فعالیت می کرد، به همین دلیل هم اکثراً شیشه های سکوریت را با نام میرال می شناختند. اما بعد از این که صنعت توسعه پیدا کرد و کم کم کارخانه های بیش تری وارد این عرصه شدند، هم کیفیت شیشه های سکوریت روز به روز بیش تر شد هم تنوع این وسیله افزایش پیدا کرد، از این رو به صورت تدریجی این نوع شیشه ها، در حوزه های متعددی مورد استفاده قرار گرفتند که به طور مثال نیز می توان به صنایعی مثل ساختمان سازی و خودرو سازی اشاره کرد. شما عزیزان می توانید قیمت شیشه سکوریت اردکان را در وب سایت آریا سازوکار مشاهده کنید.

تاریخچه شیشه سکوریت در ایران

اولین کارخانه تولید شیشه سکوریت کدام کارخانه بود؟

صنعت شیشه سازی همیشه در کشور ما رونق زیادی داشته است و صنعت گران سرزمین ما توانسته اند در این زمینه به موفقیت های زیادی دست پیدا کنند و جدید ترین دستاورد های صنعت شیشه سازی را با بهترین کیفیت، روانه بازار کنند و جالب است بدانید که اولین کارخانه شیشه سکوریت نیز، حدود 45 سال پیش کار خود را در کشور ما آغاز کرد و از آن جایی که محصولات آن، هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کارایی، واقعاً بی نظیر بودند، خیلی مورد استقبال قرار گرفتند و محبوبیت بالایی به دست آوردند. با توجه به این که امروزه رشد صنعت و تکنولوژی، سبب شده است که میزان تنوع محصولات صنعت شیشه سازی به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند و کمپانی های زیادی در حوزه طراحی و ساخت شیشه، کار کنند پیشنهاد ما به کسانی که قصد خرید شیشه سکوریت را دارند، این است که حتماًبه وب سایت ساز و کار مراجعه کنند که یکی از معتبر ترین و خوشنام ترین فروشگاه هایی است که در حوزه عرضه و فروش شیشه سکوریت فعالیت می کند، بازدید کنند و در مورد محصول مورد نظر خود با کارشناسان ما مشورت کنند تا بتوانند بهترین نوع وسیله ای که نیاز دارند را با یک قیمت مناسب، خریداری کنند و در حین استفاده و نصب آن، با مشکلی مواجه نشوند. قیمت شیشه سکوریت برای خریداران اهمیت ویژه ای دارد. محاسبه قیمت شیشه سکوریت در سایت آریا سازوکار قرار داده شده است. 

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید