تبدیل پنجره لولایی به کشویی

تبدیل پنجره لولایی به کشویی به شما این امکان را می دهند که برای باز و بسته کردن پنجره های خود انرژی کمتری مصرف کنید و از طرفی در زمان باز کردن پنجره خود فضای کمتری را اشغال کنید و به این شکل در زمان بازکردن پنجره ها هیچ مزاحمتی برای پرده، مبل و... بوجود نیاورید. استفاده از پنجره های ریلی یا کشویی در همه شرایط هم نمی تواند بهتر از پنجره های لولایی باشد و استفاده از پنجره کشویی می تواند برای شما مشکلاتی را بوجود بیاورد که در ادامه، این موارد را با هم مورد بررسی قرار می دهیم:
• از آنجایی که در پنجره های لولایی از لولا برای بازکردن یا بستن پنجره مورد استفاده قرار می گیرد، در زمان استفاده شده ، شما اصطکاک کمتری را نسبت به پنجره کشویی احساس می کنید. این در صورتی است که پنجره های کشویی اگر مدتی بلااستفاده باشند، به سختی باز یا بسته خواهند شد.
• نظافت پنجره های کشویی در قسمتی که دو لنگه پنجره روبروی هم قرار می گیرند می تواند بسیار سخت باشد، این در صورتی است که شما برای پنجره های لولایی این مشکل را نخواهید داشت.
• پروفیل هایی که برای ساخت پنجره های کشویی مورد استفاده قرار میگیرد، معمولا ضخیم تر از پنجره های لولایی هستند و به همین دلیل پنجره های کشویی دارای زیبایی کمتری هستند. از طرفی در این پنجره ها لنگه های متحرک روبروی لنگه ثابت قرار نمی گیرد و مجددا همین هم باعث کاهش زیبایی این پنجره ها می شود.
• وجود ریل در زیر لنگه پنجره باعث می شود که پنجره های کشویی دارای نشتی هوا باشند و عمل عایق بندی به درستی انجام نشود.

پنجره دوجداره کشویی بهتره یا لولایی

پنجره دوجداره کشویی بهتره یا لولایی؟ پاسخ به این سوال برای همه یکسان نیست ولی به طور کلی، پنجره لولایی مزایای زیر را دارا می باشد:

• زمانی که قصد استفاده از شیشه های دوجداره داریم و پنجره مورد نظر ما از نوع کشویی می باشد، این مشکل برای ما بوجود خواهد آمد که فاصله بین دو شیشه کم خواهد شد و همین باعاث کاهش خاصیت عایقی در برابر حرارت و صدا خواهد شد.
• وجود لاستیک های EPDM در پنجره های لولایی باعث می شود که فاصله خالی موجود در بین پنجره در زمان بسته شدن از بین برود و عایق کاری بهتر انجام شود. این در صوری است که در پنجره های کشویی صرفا یک فریم بین پنجره و قسمت ثابت است که تحت هیچ فشاری نیست و همین باعث می شود که درصد عایقی بسیار پایینی داشته باشد که فقط در برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و حشارت مفید است.
• در صورتی که کسی قصد بازسازی یک خانه را داشته باشید که در آن از پنجره های کشویی استفاده شده، نمی توانید پنجره ها را تعویض کنید یا قسمت های قدیمی آنرا جدا کرده و سعی کنید با اضافه کردن قسمت های جدید خاصیت عایقی آن را بالا ببرید، چرا که اضافه کردن هر قسمت اضافی به پنجره های کشویی (به خصوص در قسمت زیرین و بالایی آن که با بدنه پنجره در تماس هستند) باعث میشود که اصطکاک بالا برود و عملکرد این پنجره ها بهم بریزد. پس در صورتی که در پروژه ای مربوط به بازسازی به یک پنجره کشویی برخوردید بهترین کار این است که آن را تعویض کنید.
طبق مواردی که گفتیم تبدیل پنجره لولایی به کشویی نمیتواند برای شما مفید باشد و با اینکه مزایای محدودی مانند اشغال کردن فضای کمتر و... دارد، بهتر است که این کار را انجام ندهید. راه حل پیشنهادی ما برای شما استفاده از پنجره های لولایی دو حالته است. زمانی که شما از این نوع پنجره استفاده می کنید، علاوه بر داشتن مزایای پنجره های لولایی؛ می تواند فضای کمتری را در زمان باز و بسته شدن اشغال کند. در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

تبدیل پنجره لولایی به پنجره تک حالته

تبدیل پنجره لولایی به پنجره تک حالته

تبدیل پنجره لولایی به پنجره تک حالته زمانی انجام می شود که شما برای صرفه جویی در هزینه ها اقدام به اضافه کردن یراق آلات خاصی به این سازه ها می کنید، البته باید در نظر داشته باشید که ایجاد تغییرات در پنجره لولایی تک حالته و تبدیل آن به یک پنجره دو حالته هر چقدر هم با دقت بالا و ظرافت انجام شود، نمیتوان گفت که شما تمامی مزایای این پنجره ها را خواهید داشت؛ چون پنجره های استاندارد دو حالته یراق آلات و ساختار مخصوصی دارند و همین باعث می شود که ساختاری متفاوت با پنجره های لولایی داشته باشند. در ادامه این بخش ما بیشتر در مورد ساختار پنجره های دوحالته صحبت می کنیم و سعی میکنیم تا شما را با ساختار و یراق آلات مورد استفاده برای ساخت این نوع پنجره آشنا کنیم.
پنجره های دوحالته از نظر عایق بودن در برابر صدا و حرارت بسیار قوی هستند، به خصوص زمانی که شما از پنجره های UPVC استفاده می کنید مزایای این پنجره را می بینید. چفت شدن این پنجره ها با استفاده از اسپانیولت و زاماک انجام می شود، زمانی که شما این پنجره ها را می بندید قطعه‌ای استوانه ای شکل بر روی اسپانیولیت به داخل زاماک می رود و به این صورت پنجره به صورت کاملا محکم بسته می شود. در این پنجره ها اسپانیولیت و زاماک در سه ضلع لنگه ای که باز می شود قرار می گیرد، این در حالی است که در پنجره های تک حالته این یراق آلات فقط در راستای باز و بسته شدن پنجره قرار دارند.
برای دوحالته کردن پنجره شما باید قسمت باز شو پنجره را از لولا خارج کنیم، اسپانیولیت تک حالته را با نمونه دو حالته تعویض کنید و زاماک را به تعدادی که گفتیم در ضلع های مورد نظر نصب می کنیم. در مرحله آخر لولاهای تنظیمی را در محل مناسبی که مد نظر داریم نصب می کنیم. در ضمن برای تبدیل پنجره تک حالته به دو حالته باید در نظر داشته باشید که این کار را باید فردی با تجربه انجام دهد تا محل نصب یراق آلات جدید را با توجه به تجربه قبلی خود مشخص کند.
البته نکته ای که در ابتدا گفتیم را فراموش نکنید که این پنجره ها نمیتوانند برای شما گزینه خوبی باشند و بهترین کار این است که از ابتدا یک پنجره دو حالته UPVC متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید