گلخانه شیشه ای | انواع مدل های "ساخت گلخانه در بالکن"

فضاهایی که از آن ها برای پرورش گل و گیاه استفاده می شود و دارای فضایی بسته یا نیمه بسته هستند گلخانه نامیده می شوند. نور رکن اصلی در پرورش و رشد گیاهان محسوب می شود به همین جهت استفاده از متریالی مانند شیشه برای ساخت گلخانه ایده ای مناسب به نظر می رسد. برای آگاهی از قیمت شیشه و تشخیص بهترین شیشه برای گلخانه شیشه ای خود می توانید با همکاران ما در ساز و کار تماس گرفته و از راهنمایی آن ها استفاده کنید.

گلخانه شیشه ای چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست گلخانه شیشه ای فضایی است که از شیشه ساخته می شود و شرایط مطلوب برای پرورش گل و گیاه را دارد. تنظیم نور برای گلخانه بسیار مهم است پس باید با توجه به نور مورد نیاز شیشه گلخانه خود را انتخاب کنید. تابش مستقیم نور خورشید به برخی از گیاهان ممکن است باعث پژمرده شدن آن ها شود از این رو فضاهای گلخانه با دارا بودن تنظیم نور ورودی خورشید به گل و گیاه، این مشکل را برطرف کرده است. نور پس از عبور از جداره شیشه ای گلخانه مقداری از انرژی و شدت خود را از دست می دهد و به میزان کمتر اما مناسب تری به گیاه می رسد.
ضلع های شیشه ای یک گلخانه به وسیله ستون های گلخانه پشتیبانی می شود. این ستوان ها باید بتوانند وزن شیشه ها را تحمل کنند.

گلخانه شیشه ای

ضخامت شیشه گلخانه

بسته به فضا و اقلیمی که گل و گیاه در آن پرورش داده می شود ضخامت شیشه های مورد استفاده در گلخانه ممکن است متفاوت باشد. اگر نور خورشید در محل مورد نظر دارای تابش مستقیم و شدید تری باشد، استفاده از شیشه های ضخیم تر می تواند تا حدی از انرژی ورودی خورشید بکاهد. به طور معمول شیشه هایی که برای فضای گلخانه ای مورد استفاده قرار می گیرند دارای ضخامتی بین 4 تا 8 میلی متر هستند.
پارامتر دیگری که می تواند تعیین کننده میزان ضخامت شیشه گلخانه باشد به طور مستقیم با حجم شیشه ی استفاده شده در گلخانه شما رابطه دارد. اگر گلخانه به صورت تمام شیشه ساخته شده باشد ضخامت شیشه آن بیشتر است (چون باید میزان دریافت نور خورشید با توجه به شیشه کنترل شود) و هر چه شیشه به کار رفته در ساخت گلخانه کمتر باشد، ضخامت شیشه لازم برای ساخت آن می تواند کمتر باشد (برای مثال گلخانه شما فقط چند پنجره کوچک شیشه ای دارد). برای کسب اطلاعات کافی در رابطه با گلخانه و قیمت شیشه گلخانه می توانید با کارشناسان ساز و کار در ارتباط باشید. 

انواع گلخانه شیشه ای

  • گلخانه تمام شیشه

در ساخت این نوع از گلخانه غیر از بست ها و لولاهای لازم، تمام مصالح از شیشه ساخته است. از این نوع گلخانه برای رویش گیاهان بوته ای و گیاهانی که در کف زمین پرورش می یابند استفاده می شوند. نور تابیده شده به فضای گلخانه از همه طرف محصول مورد نظر را احاطه خواهد کرد و فضای گلخانه را گرم نگه می دارد.

  • گلخانه نیمه شیشه

بخشی از این گلخانه ها از مصالح دیگری مانند سیمان، بلوک و .. ساخته شده اند و قسمت دیگر آن ها از شیشه های مخصوص گلخانه ای به وجود آمده است. این نوع گلخانه ها برای پرورش گیاهان و محصولاتی که در کف رشد می کنند و به اصلاح زمینی هستد مناسب نیست.

گلخانه نیمه شیشه ای

گلخانه شیشه ای در تراس

یکی از جدید ترین ایده ها برای داشتن حس طراوت و شادابی در ساختمان ها به خصوص منازل مسکونی داشتن یک گلخانه کوچک در فضای تراس است. این نوع از گلخانه ها حجم زیادی را اشغال نخواهند کرد و شیشه های آن ها به راحتی قابل نصب و حتی جدا شدن است. با استفاده از یک گلخانه کوچک در بالکن می توان به پروش گل و گیاه و یا سبزیجات تازه برای مصرف روزانه پرداخت. این نوع از گلخانه ها در اندازه هایی کوچک تا متوسط و با درب های ریلی ساخته می شوند.

طریقه ساخت گلخانه شیشه ای در بالکن

از گلخانه های شیشه ای بالکن در فصول سرد سال می توان بیشترین استفاده را برد. با محبوس کردن نور خورشید درون فضای گلخانه، گرمای لازم برای رشد گیاهان و سبزیجات فراهم می شود. گلخانه های شیشه ای مخصوص بالکن معمولا بصورت ریلی ساخته می شوند و ضلع های شیشه ای آن اغلب قابل باز و بسته شدن هستند.
این ویژگی سبب خواهد شد که در فصول گرم امکان باز شدن چند جداره شیشه ای برای بیرون رفتن هوای گرم میسر باشد.

گلخانه شیشه ای در تراس

آیا از شیشه سکوریت برای گلخانه استفاده می شود؟

شیشه ای که برای ساختن گلخانه ها استفاده می شود باید دارای ویژگی هایی باشد. اولین مشخصه نشکن بودن، استقامت و دوام شیشه می باشد که از این نظر شیشه سکوریت می تواند یک گزینه برتر برای ساخت گلخانه تلقی شود.
ویژگی دیگر شیشه های گلخانه ای این است که باید توانایی به دام انداختن نور خورشید و نگهداری از آن برای پرورش گیاهان را داشته باشد. استانداردترین حالت از یک شیشه گلخانه ای در صورتی است که بتواند 90 درصد نور خورشید را انتقال دهد و در برابر سرما و گرما دوام بالایی داشته باشد.
شیشه سکوریت با دارا بودن این ویژگی ها یک گزینه عالی برای ساخت گلخانه تلقی می شود. بهترین ضخامت شیشه سکوریت برای ساخت گلخانه 4 میلی متر در نظر گرفته می شود.

شیشه بالکن برای گلخانه | شیشه بالکن گلخانه ای

شیشه های بالکن به نوعی از شیشه ها اطلاق می شوند که دارای قابلیت باز و بسته شدن به صورت تاشو را داشته باشند.
در صورت استفاده از شیشه های بالکن گلخانه ای و بستن فضای بالکن می توان به راحتی با باز و بسته کردن درب های کشویی، هوا را تهویه و نور را تنظیم کرد. برای ساخت شیشه بالکن برای گلخانه از پروفیل هایی با جنس آلومنیوم استفاده می شود. این پروفیل ها دارای توانایی عایق کردن فضا در برابر سرما و گرما هستند. انواع شیشه بالکن را می توانید در سایت آریا سازوکار مشاهده کنید.

مزایای استفاده از پوشش شیشه گلخانه ای

حتما شما هم زیاد گلخانه های شیشه ای را چه حضوری و چه در فیلم ها دیده اید. پس جای شک ندارد که این نوع پوشش مزایای زیادی دارد وگرنه استفاده از آن تا این حد دیده نمیشد. از جمله مزایای یک گلخانه شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوام و عمر بیشتر گلخانه

عبور نور به میزان مناسب و نگهداری گرما در فضا

ایجاد فضای زیبا و قابل رویت

نصب آسان در هر نوع فضا و ...

شیشه سکوریت برای گلخانه صنعتی

در گلخانه های صنعتی فضای مورد استفاده برای گلخانه ها، فضایی وسیع تر است و به دلیل کاشت و پرورش حجم زیادی از گیاهان باید با دقت بیشتری به شیشه انتخابی و نصب و اجرای آن دقت نمود. بهترین گزینه برای ساخت گلخانه صنعتی شیشه های سکوریت 4 میلی متری می باشند.

در ساخت گلخانه صنعتی پس از شاسی کشی و ایجاد ستون های عمودی و افقی، ابعاد لازم برای برش شیشه سکوریت مشخص می شوند. نصب و اجرای شیشه های سکوریت گلخانه صنعتی باید توسط تیم حرفه ای و تکنسین های متخصص انجام شود.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید