راه پله شیشه ای

این روزها با مدرنیته شدن طراحی دکوراسیون داخلی، برای هرچه لوکس تر شدن فضا از جدیدترین وسایل استفاده می کنند. یکی از جالب توجه ترین وسایلی که می توان نام برد، راه پله شیشه ای است که جذابیت محیط را دوچندان می کند. در این بخش تصمیم داریم با این محصول بیشتر آشنا شویم.
یکی از جدیدترین و جذاب ترین سازه های ساخته شده توسط شیشه، راه پله شیشه ای است. این راه پله ها تحول زیادی در دکوراسیون داخلی ایجاد کرده اند و می توان با استفاده از آن ها محیط را لوکس تر و مدرن تر کرد. این سازه ها به وسیله مقاوم ترین و درجه یک ترین شیشه های سکوریت با ضخامت بالا ساخته می شوند. 
مهم ترین معیارهایی که تولیدکنندگان در انتخاب این نوع شیشه ها در نظر دارند، مقاومت، ایمنی و سر نبودن راه پله است که شیشه سکوریت چندلایه این انتظارات را به خوبی برآورده می کند. اگر تمایل به خرید این محصولات دارید می بایست بگوییم که قیمت راه پله و کف پله شیشه ای بستگی به عوامل مختلفی دارد که در بخش های بعدی به این موضوع خواهیم رسید.

کف پله شیشه ای و راه پله شیشه ای برای چه مکان هایی مناسب تر است؟

کف پله شیشه ای و راه پله شیشه ای برای چه مکان هایی مناسب تر است؟

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که کف پله شیشه ای و راه پله شیشه ای برای چه مکان هایی مناسب تر است و آیا می توان از این سازه ها برای هر مکانی استفاده کرد یا نه؟
از آن جایی که این محصولات جزء جدیدترین و مدرن ترین محصولات حال حاضر در بازار هستند، می توانند بهترین انتخاب برای ویلاهایی که دوبلکس هستند، فروشگاه ها و نمایشگاه های مدرن، ساختمان های تجاری و مسکونی و.... باشند. این سازه ها مزایایی نیز دارند که در ادامه به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم.

  • این راه پله ها قابلیت نصب ال ای دی دارند تا بتوان زیبایی آن ها را با نورپردازی بیشتر و بیشتر کرد.
  • راه پله های شیشه ای در نحوه نصب و اجرا بسیار منعطف و متنوع هستند.
  • از نظر دوام و مقاومت بسیار امن و مطمئن هستند.
  • این محصولات در عین حال که از طراحی ساده و چشم نوازی برخوردارند در دسته خاص ترین و حرفه ای ترین محصولات روز بازار قرار می گیرند.
  • شفافیت شیشه های به کار رفته در ساخت این راه پله ها بسیار بالاست.

قیمت ساخت و راه اندازی راه پله شیشه ای

قیمت راه پله شیشه ای

قیمت راه پله شیشه ای بسته به موارد گوناگونی دارد که برخی از آن ها عبارتند از: نوع و جنس شیشه، هزینه های برآورده شده برای جابجایی و نصب، تعداد پله برای نصب و.... شما عزیزان می توانید از سایت ساز و کار از تنوع محصولات و قیمت روز آن ها مطلع شوید. فضای زیبا و مدرنی که با به کار گیری شیشه در دکوراسیون داخلی به وجود می آید باعث شده است تا به مرور نقش شیشه در معماری داخلی بیشتر و پر رنگ تر شود. درب، پنجره، فضاهای دکوراتیو و راه پله ها از جمله مواردی هستند که می توان از شیشه برای ساخت آن ها استفاده کرد.
یک راه پله شیشه ای علاوه بر زیبایی باید بتواند امنیت بالایی نیز داشته باشد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواعی از شیشه ها با مقاومت بسیار بالایی طی فرآیند های شیمیایی تولید می شوند که تحمل وزن و نیروی عمودی بالایی را دارند و همین ویژگی ها آن ها را برای ساخت راه پله مناسب کرده است.

قیمت راه پله شیشه ای

تولید نصب و اجرای پله شیشه ای

شیشه های لمینت و سکوریت از جمله مناسب ترین نوع شیشه برای ساخت کف پله می باشد. در این نوع شیشه چند لایه لمینیت به شیشه اضافه می شود و ضخامت آن چند برابر می شود. ضخامت شیشه لمینیت با توجه به عرض، نوع پله، نوع یراق آلات و اتصالات لازم، متفاوت می باشد.
پر کاربرد ترین ضخامت شیشه های استفاده شده در کف پله عبارتند از:

  • شیشه سکوریت ۱۰ و ۲۰ میلیمتری
  • شیشه لمینیت دو لایه خام و ۲۰ میلیمتری
  • شیشه لمینیت دو لایه سکوریت ۲۰ میلیمتری
  • شیشه لمینیت سه لایه سکوریت ۳۰ میلیمتری

نصب کف پله های شیشه ای با استفاده از یراق آلات و ابزار های مخصوص و مجهز امکان پذیر است. استفاده از یراق آلات با کیفیت و مرغوب نقش بسزایی در افزایش ایمنی راه پله های شیشه ای خواهد داشت.
طراحی، نصب و اجرای پله های شیشه ای توسط کارشناسان و متخصصان حرفه ای انجام می شود. در مرحله اول سفارش از طریق شرکت برای مشتری ثبت خواهد شد و اندازه گیری ها، ابعاد و مواد مهندسی شده لازم توسط تیم حرفه ای بررسی خواهد شد.
در مرحله بعد شیشه های سکوریت و لمینت بر اساس اندازه های از قبل تعیین شده برش داده می شود. این شیشه ها در هنگام نصب با استفاده از ابزار و یراق آلات چفت می شوند .تراز بودن پله ها بعد از نصب از جمله موراد مهمی است که باید بسیار به آن توجه شود.

تولید نصب و اجرای پله شیشه ای

آیا راه پله شیشه ای امنیت کافی دارد؟

شیشه ای که برای ساخت راه پله ها مورد استفاده قرار می گیرد از دو نوع لمینیت و سکوریت است. این دو نوع شیشه را می توان مقاوم ترین و محکم ترین شیشه های موجود در بازار دانست که در برابر ضربه و حرارت توان بسیار بالایی از خود نشان خواهد داد.
دوام و استحکام بالای نوع شیشه انتخاب شده برای ساخت راه پله تنها گزینه برای تضمین امنیت آن نمی باشد. امنیت یک راه پله شیشه ای مرهون پارامتر های بسیاری است که در کنار هم باعث امنیت بالای پله شیشه ای خواهند شد.
ضخامت شیشه، یراق آلات با کیفیت، نصب اصولی و ... از جمله موارد مهمی است که در امنیت راه پله های شیشه ای مهم است.
حداقل ضخامت لازم برای پله شیشه ای سکوریت ۱۰ میلیمتر است. واضح است که شیشه های ضخیم تر مقاومت بیشتری خواهند داشت.
شیشه های لمینیت تا ۳۰ میلی متر ضخامت دارند و اغلب به صورت سه لایه با دو لایه PVB ساخته می شوند. ضخامت شیشه می تواند بسته به نوع شیشه و محل نصب متفاوت باشد.
برای بالا بردن امنیت راه پله ها، عملیات نصب حتما باید توسط تیم حرفه ای صورت گیرد.

نوع شیشه و نحوه ساخت راه پله شیشه ای

شیشه های سکوریت و لمینت با عنوان شیشه های ایمنی نیز شناخته می شوند. این نوع از شیشه ها در صورت شکستگی و آسیب نیز خرد نخواهند شد. در فرآیند ساخت این نوع شیشه هابا حرارت بسیار بالایی درون کوره قرار می گیرند و به صورت ناگهانی دچار شوک حرارتی می شوند و در معرض هوای سرد قرار می گیرند. این شوک مقاومت شیشه را تا چند برابر بالا خواهد برد. برش دادن این شیشه ها توسط تجهیزات مدرن انجام می پذیرد. در نهایت کف پله های برش داده شده توسط یراق آلات مخصوص به هم و یا به دیوار نصب می شوند.
عملیات نصب و اجرای راه پله شیشه ای، پروژه زمان بری نیست و بعد از ساخت، در کمترین حالت چند ساعت و در حجم بالای پروژه یک تا دو روز قابل انجام است.

نوع شیشه و نحوه ساخت راه پله شیشه ای

قیمت ساخت و راه اندازی راه پله شیشه ای

قیمت راه پله های شیشه ای به عوامل متعددی بستگی دارد. نوع شیشه و ضخامت آن، نوع و برند یراق آلات، جنس ساختار پله، تعداد و ابعاد پله، فضای پروژه و ... از عوامل تعیین کننده قیمت نهایی راه پله شیشه ای است.
هزینه برش دادن و لمینیت کردن شیشه، حمل و نقل و ... نیز در نهایت بر عهده مشتری می باشد. در واقع با در نظر گرفتن تمامی موارد بالا قیمت نهایی راه پله های شیشه ای توسط شرکت ها تعیین و به مشتری اطلاع داده می شود.
شما می توانید آخرین قیمت شیشه را در سایت ساز و کار مشاهده کنید و خریدی مطمئن و مقرون به صرفه را با ما تجربه کنید. کارشناسان و مشاوران ما آماده اند تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهند.

اگر به‌دنبال تغییر در راه‌پله قدیمی خود هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، پیشنهاد ما به شما نصب پله‌های شیشه‌ای است. شیشه به‌ یکی از بزرگ‌ترین و همه‌کاره‌ترین مصالح ساختمانی و دکوری عصر مدرن تبدیل شده است، زیرا شیشه سازگار با محیط‌ زیست است. پله‌های شیشه‌ای یکی از محبوب‌ترین ترندهای طراحی داخلی سال هستند، پس شیشه راهی عالی برای ایجاد یک نقطه کانونی جذاب در دکوراسیون شماست. با این روش بدون زحمت فضا بزرگ‌تر می‌شود. یک راه‌پله شیشه‌ای خیره‌کننده نشان‌دهنده یک سرمایه‌گذاری واقعی در خانه یا محل کار شماست.

پله شیشه ای: بهترین روش برای درخشش دکوراسیون داخلی

موارد استفاده از پله شیشه‌ای

راه‌پله‌های شیشه‌ای برای هر فضای داخلی، چه یک خانه یا یک ساختمان اداری، عالی هستند. صفحات پله‌های شیشه‌ای در محیط اداری نرم و حرفه‌ای به‌نظر می‌رسند، در‌حالی‌که در خانه حس نور و آزادی را به‌ ارمغان می‌آورند. یک راه‌پله شیشه‌ای در هر زمانی مدرن است. پله شیشه ای مزایای زیادی دارد که در ادامه آن ها را شرح می دهیم:

  • روشنایی بیشتر: نور طبیعی بدون ایجاد سایه در سراسر فضا جریان می‌یابد. نیاز به نور مصنوعی را کاهش می‌دهد و فضا را بزرگتر و بلندتر نشان می‌دهد.
  • افزایش ایمنی: پله‌های شیشه‌ای بسیار ضخیم، محکم، ضد لغزش و در برابر شکستگی مقاوم هستند. هیچ راهی برای سقوط از پله‌ها وجود ندارد. تحمل وزن بالایی دارند.
  • نماهای بدون محدودیت: از طرح‌ها، پرداخت‌ها و مصالح زیبای راه‌پله خود شگفت‌زده شوید بدون این‌که چیزی مانع دید شما شود. یکی از مطلوب‌ترین ویژگی‌ها بی‌رنگ بودن آن است که از برخورد آن با هر رنگ یا نقش دیگری در اتاق جلوگیری می‌کند.
  • سبک پیشرفته: پله‌های شیشه‌ای ظاهری مدرن و مجلل برای هر فضای داخلی ایجاد می‌کند و می‌تواند مکمل هر سبکی باشد. شما این فرصت را دارید که با طیف وسیعی از رنگ‌ها و سبک‌ها بازی کنید.
  • تعمیر و نگهداری آسان: پله‌های شیشه‌ای برای نگهداری آسان و مقرون‌به‌صرفه هستند، فقط با یک پاک‌کننده ملایم باید آن‌ها را تمیز نگه‌دارید تا عالی به‌نظر برسند. از آنجایی که به‌راحتی خراش، تراش یا فرورفتگی ندارند، یکی از بادوام‌ترین گزینه‌های موجود در بازار هستند. هرگز نمی‌توانند پوسیده شوند یا حشراتی مانند موریانه یا کرم چوب را جذب کنند، همچنین در برابر سایش مقاوم هستند و تا سال‌های آینده نیازی به تعویض ندارد.

موارد استفاده از پله شیشه‌ای

انواع طراحی پله شیشه‌ای

طراحی پله شیشه ای انواع مختلفی دارد که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم:

  • پله‌های مستقیم یا منحنی
  • پله‌های U شکل (پله‌های L شکل دوبل یا پیچ‌در‌پیچ 180 درجه)
  • پله‌های L شکل (پله‌های پیچ‌در‌پیچ 90 درجه)
  • پلکان مارپیچ
  • پله‌ها با فرود میانی
  • پله شیشه ای شناور
  • پله شیشه ای گرد
  • پله شیشه با استیل
  • پله شیشه ای معلق
  • پله شیشه ای حول محور

وقتی صحبت از طراحی زیباتر به‌میان می‌آید، می‌توان انتخاب گسترده‌ای از پرداخت‌ها، رنگ‌ها یا مواد میان‌لایه‌ای مانند پارچه، چاپ عکس، فلزات، الوار یا سنگ را روی صفحات شیشه‌ای نرده یا آج لمینت کرد تا جلوه‌ای تزئینی‌تر ایجاد کند.

انواع طراحی پله شیشه‌ای

رنگ و نورپردازی پله شیشه‌ای

اگر می‌خواهید به پله‌های شیشه‌ای خود جلوه خاصی بدهید، چیزی که نیاز دارید، چراغ‌های LED است. نوارهای نازک انعطاف‌پذیر LED نامرئی را می‌توان در پله‌های شیشه‌ای، زیر نرده، به رشته‌ها یا در دیوار به‌عنوان چراغ‌های نقطه‌ای قرار داد و همچنین می‌توان با شیشه‌های رنگی و بافت‌دار ازنظر ظرافت، جذابیتی متفاوت در چشم بینندگان ایجاد کرد. حتی یک گزینه ایمنی برای استفاده از راه‌ پله در شب باشد.

انواع شیشه برای ساخت پله شیشه‌ای

شیشه لمینت‌شده و سکوریت یا سخت‌شده (شیشه‌های چند لایه با استحکام بیشتر با لایه‌های تقویت‌کننده تخصصی) برای راه‌پله‌ها بهترین و باکیفیت‌ترین گزینه است. شیشه‌های لمینت شفاف یک ترکیب شیشه‌ای معمولی و شیشه‌های لمینت سه‌گانه ترکیبی ایمن‌تر است. بهترین نوع، شیشه‌های لمینت با حداقل ضخامت 5/21 میلی‌متر است.

انواع شیشه برای ساخت پله شیشه‌ای

سازوکار، سفارش پله شیشه‌ای اختصاصی برای طراحی داخلی منحصربه‌فرد شما

سازوکار همیشه در حال تحقیق است تا بتواند طرح‌های راه‌پله شیشه‌ای منحصر‌به‌فرد و خلاقانه را به مشتریان خود ارائه دهد. ما در ساز‌و‌کار سال‌هاست تجربه طراحی، تأمین و نصب پِله‌های شیشه‌ای سفارشی را داریم. اگر قصد دارید ظاهری منحصر به فرد و فوق‌العاده به پروژه خود بدهید، شما می‌توانید از طیف محصولات استاندارد ما انتخاب کنید یا ما یک پله با قطعات شیشه‌ای را فقط برای شما طراحی کنیم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با ما تماس بگیرید و تمام جزئیات ایده پروژه خود را با تیم خلاق سازوکار در میان بگذارید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید