روش هایی از تمیز کردن شیشه حمام

شیشه ها به دلیل داشتن سطح صاف و صیقلی و همچنین بازتاب نور یکی از چیزهایی هستند که نظافتشان باید مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا در صورت وجود لکه یا جرم بر روی آن ها جلوه نامناسبی ایجاد می کنند. شیشه ها باید به صورت دائم شستشو و تمیز شوند.
شیشه پایداری خوبی دارد و در مقایسه با سایر مواد و پوشش های موجود در خانه، قابلیت بیشتری برای شستشو و همچنین استفاده از مواد شوینده شیمیایی دارد. همین ویژگی سبب می شود که تمیز کاری سریع تر و راحت تر صورت گیرد؛ اما تمیزکاری باید به صورت دوره ای و منظم صورت پذیرد.
از شیشه در قسمت های مختلف خانه استفاده می شود. برای مثال درها و پنجره ها، روی کابینت و میزهای دکوری، آینه های تمام قد در اتاق خواب و سرویس های بهداشتی. از جمله قسمت هایی که شیشه در آن استفاده می شود و باید مرتبا آن را تمیز کرد، حمام است. ما در این مقاله به جرم گیری و از بین بردن لکه های شیشه های موجود در حمام می پردازیم.

جرم گیری شیشه حمام

از جمله آلودگی های شیشه های در و پنجره در پارتیشن شیشه ای حمام یا در کل تمام شیشه های موجود در محیط حمام و دستشویی جرم هایی است که بر روی آن ها می افتد. برای جرم گیری شیشه ها می توان از محلول های مخصوص این کار استفاده کرد.
برای این منظور محلول مورد نظر را با مقداری آب رقیق کنید و سپس با دستکش و برس آن را بر روی شیشه بکشید تا جرم از بین برود. در آخر شیشه را با آب معمولی بشویید تا کاملا تمیز شود. توصیه می کنیم پیش از این که شیشه های حمام تان جرم بگیرند نسبت به تمیز کردن آن ها اقدام کنید تا درگیر جرم گیری شیشه نشوید.
به دلیل خیس بودن محیط حمام قطره های آب به طور مداوم بر روی شیشه ها می مانند که در صورت عدم پاک سازی در طولانی مدت لکه و جرم را روی آن ایجاد می کنند. برای پاک کردن این لکه ها و جرم ها باید زمان و هزینه زیادی را صرف کرد.

از بین بردن لکه آب روی شیشه

به دلیل وجود رطوبت و بخار آب در حمام، مخصوصا اگر اتاقک شیشه ای داشته باشید، قطرات آب پاشیده شده به اطراف بعد از گذشت زمان کوتاهی روی شیشه ایجاد لک می کنند. برای از بین بردن این لکه ها از روی شیشه حمام می توان بعد از هر بار استفاده، شیشه ها را شست یا از دستمال نمدی استفاده کرد تا به خوبی رطوبت باقی مانده بر روی شیشه حذف و تمیز شود.

از بین بردن لکه آب روی شیشه

روش های تمیز کردن شیشه حمام

کثیف بودن و جای لکه آب بر روی شیشه های موجود در حمام (مخصوصا اتاقک شیشه ای) آزار دهنده است. به صورت کلی روش ها و ابزار های مختلفی برای تمیزکاری شیشه ها وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از آب گرم و نمک برای شستشوی معمولی شیشه ها. اگر بر روی سطح شیشه لکه های بزرگ و قدیمی وجود دارد می توان از سرکه یا آبلیمو استفاده کرد.
  • استفاده از محلول های شستشوی مخصوص که باید آن ها را با کمک آب رقیق و بعد با برس یا دستمال، شیشه ها را تمیز کنید.
  • استفاده از محلول های جرم گیری که برای حذف آلودگی از سطوح شیشه هایی است که به مدت طولانی تمیز و نظافت نشده اند.
  • استفاده از مواد شیمیایی و محلول های خاص که با دستمال مخصوص بر روی شیشه قرار می گیرند و از ایجاد جرم جلوگیری می کنند.

روش های تمیز کردن شیشه حمام

سخن آخر

نظافت و تمیزی از موارد ضروری است که در تمام نقاط منازل مسکونی باید به آن توجه شود. در صورتی که شستشو و تمیزکاری به طور مداوم انجام نگیرد، سبب بروز بیماری ها و مشکلات فراوانی می شود. قسمت هایی در خانه وجود دارد که نیازمند توجه و صرف زمان بیشتر برای تمیز کردن و شستشو هستند که سرویس های بهداشتی و حمام یکی از آن هاست.
به دلیل وجود رطوبت و بخار آب در حمام ، رشد میکروب و ایجاد آلودگی بیشتر رخ می دهد. پس باید وسایل مربوط به حمام مخصوصا شیشه های آن را به صورت منظم نظافت و تمیز کنید تا بیمار نشوید. استفاده از روش هایی که در این مقاله پیشنهاد شد، به شما کمک می کند تا در نظافت حمام خود بهتر عمل کنید و علاوه بر حفظ سلامتی خود و خانواده تان، ظاهر حمام خود را هم زیباتر کنید و از داشتن شیشه های تمیز، بدون لک، شفاف و براق لذت ببرید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید