شیشه جام چیست

شیشه جام به گروهی از شیشه ها گفته می شود که دارای اندازه ای بزرگ تر از استاندارد طبیعی شیشه ها هستند.
درب و پنجره هایی که در ساختمان ها ساخته می شوند طبق قوانین و مقررات شهرداری و اداره راه و شهر سازی مهندسی شده و در هنگام ساخت، بازرسان مسکن و شهر سازی به استاندارد بودن آن ها نظارت می کنند.
اندازه های استاندارد درب و پنجره ها باعث شده است که شیشه های تهیه شده برای آن ها نیز دارای اندازه ای استاندارد باشند. استاندارد بودن اندازه شیشه مزیت های زیر را دارد:

  • امنیت بیشتر
  • بهینه سازی مصرف انرژی
  • دوام بیشتر
  • کمتر بودن هزینه نصب
  • نصب راحت تر
  • و ...

با این حال در مواردی خاص، برای ساختمان هایی با طراحی خاص، یا برای فضاهایی که ترجیح بر آن است که از شیشه به عنوان نمای آن ها استفاده شود، شیشه جام به کار می رود.

شیشه سکوریت جام

شیشه های جام به دلیل ابعاد بزرگی که دارند مستلزم داشتن ایمنی بالایی می باشند. به همین دلیل شیشه سکوریت جام بسیار محبوب است. شیشه های سکوریت جام مقاومت بسیار بالایی دارند. این مقاومت ناشی از شوک دمایی است که در پروسه ساخت شیشه سکوریت اعمال می شود.
شیشه جام به دلیل بزرگ بودن به نسبت شیشه های کوچک تر بیشتر در معرض فشار، ضربه و حوادث طبیعی است از این رو شیشه های جام باید از شیشه سکوریت تولید شوند.

تولید شیشه جام

شیشه های جام با استفاده از دو نوع کوره عمودی و افقی تولید می شوند. برای سکوریت سازی شیشه های جام با اندازه های بلند، از کوره های عمودی استفاده می شود.
شیشه هایی با ابعاد ۱۶۰ در ۲۶۰ بزرگترین شیشه های سکوریت هستند که توسط کوره های عمودی ساخته می شود. شیشه های کوچکتر را به صورت افقی وارد کوره های افقی می کنند و فرآیند سکوریت سازی را بر روی آن ها انجام می دهند.
شیشه های جام به دلیل ابعاد بزرگشان با استفاده از ابزارآلات مخصوص به محل مورد نظر انتقال می یابد.

تولید شیشه جام

نصب شیشه جام

شبشه های جام را می توان برای هر مکانی مورد استفاده قرار داد. شیشه های جام برای مواردی استفاده می شوند که لازم است منظره های بیرونی یا درونی به خوبی قابل رؤیت باشند.
شیشه های جام می توانند از شیشه های فلوت و خام نیز تهیه شوند اما در این صورت مقاومت بالایی ندارند و امکان شکستن آن ها بالا خواهد بود.
در آخر این که شیشه هایی که در اندازه های بزرگ تر تولید می شوند، در زمان ساخت پیچ و تاب هایی روی سطحشان می افتد و این مورد یکی از سختی های تولید شیشه جام با کیفیت است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید