اسپیسر شیشه چیست

اسپیسرهای شیشه در واقع وسایلی کوچک اما کاربردی هستند که می توانند از جنس فلز یا پلاستیک باشند، از این قطعات برای جدا نمودن دو یا چند شیشه، در شیشه های چند جداره استفاده می کنند. نحوه جدا سازی این گونه می باشد که دو صفحه شیشه به وسیله چسب به هم متصل می شوند و این اسپیسر، صفحات را در جای اصلی خود نگه می دارند، در اکثر مواقع باید فضای خالی بین دو شیشه را با گازهایی مانند آرگون و کریپتون پر کرد. اسپیسر قطعه ای مهم در هر پنجره است که سبب بالا بردن خاصیت عایق بودن در برابر حرارت و رطوبت می شود و همین امر باعث تقویت تمام ساختار پنجره می شود. استفاده از اسپیسر باعث ارتقاء مهر و موم می شود و هر چه کیفیت آن بالاتر باشد، توانایی عایق بندی بیشتر خواهد شد، با توجه به این موارد زمانی که از اسپیسر با کیفیت و بادوام استفاده شود، شیشه کیفیت و عایق بندی بهتری خواهد داشت. متریال و موادی که اسپیسر از آن ساخته می شود بسیار مهم است و می تواند تعیین کننده کیفیت و استحکام آن باشد، اما باید دانست که هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایبی هستند، اسپیسرها در انواع مدل، رنگ، جنس و ... تولید می شوند. اسپیسرهای فلزی نسبت به نوع پلاستیکی آن دارای دوام بیشتری است همچنین با شیشه ترکیب بندی بهتری خواهد داشت اما باید توجه داشت که این مدل عایق حرارتی ضعیف تری دارد، فلزی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد در اکثر موارد آلومینیوم است و به دلیل خاصیت آن در عدم توانایی تنظیم دما، مه و رطوبت ایجاد شده در فضای بین شیشه را می تواند جذب کند. با توجه به پیشرفت های علم و فناوری طرح های جدید و کارآمدتری از اسپیسرها تولید شده که انعطاف پذیری بالاتری دارند همچنین نسبت به انواع فلزی آن عایق تر هستند. برای تهیه انواع شیشه های دوجداره با اسپیسر های باکیفیت به ساز و کار مراجعه کنید.

عملکرد اسپیسر شیشه

عملکرد اسپیسر شیشه

تنش بین شیشه ها را که در اثر تغییر دما و افت و خیزهای ناشی از اختلاف فشار است را فراهم می کند، یعنی در دمای بالا اگر اسپیسر انعطاف پذیر باشد امکان انبساط را فراهم و در هوای سرد انقباض را کاهش می دهد. از ایجاد رطوبت و نشت آب و بخار آب به داخل خانه و پنجره جلوگیری می کند. دارای مهر و موم محکمی می باشد که از بیرون آمدن گاز عایق از حفره پنجره جلوگیری می کند. عایق حرارتی بسیار خوبی است که با تنظیم کردن دمای صفحات می توان چگالش روی پنجره را کاهش داد.

انواع اسپیسر شیشه عبارتند از:

  • تک مهره
  • دو مهره

بهترین نوع اسپیسر شیشه، سوپر اسپیسر می باشد که با طراحی خوبی که دارد سبب بهبود دمای سطح شیشه، جذب صوتی، کاهش فشار وارده بر درزگیرها، مقاومت در برابر گرما و... می شود.

اسپیسر پنجره چیست

اسپیسر پنجره در واقع همان فاصله انداز است که در تولید پنجره های دو جداره برای ایجاد فضا بین دو قاب شیشه و نگهداری گاز از آن استفاده می شود، چند نمونه از مزایای استفاده از اسپیسر پنجره عبارتند از:

  • عایق مناسبی در برابر صوت است.
  • سبب کاهش اتلاف گرما می شود.
  • جریان حرارتی را در پنجره کاهش می دهد.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید