معایب نرده استیل

امروزه به دلیل سبک های گوناگون معماری که وجود دارد در مقایسه با گذشته نیازمند استفاده فراوانی از نرده ها و محافظ ها می باشیم، زیرا در گذشته استفاده از پله ها و همچنین ساخت ساختمان های چند طبقه به همراه بالکن و تراس، مرسوم نبوده است. از جمله نرده هایی که برای ایجاد محافظ مورد استفاده قرار می گیرد، نرده های استیل می باشند که در این مقاله به بررسی این نرده ها و بیان معایب آن می پردازیم. شما عزیزان می توانید برای تهیه و خرید انواع نرده استیل راه پله از طریق سایت سازوکار اقدام نمایید.

نکاتی درباره حفاظ و نرده استیل

در نقاط و قسمت های مختلف خانه ازجمله: پله ها، بالکن و تراس به منظور ایجاد حفاظ و همچنین زیبا سازی و ایجاد فضایی باز، از نرده ها به عنوان یک المان از گروه سیستم های الحاقی، استفاده می شود. نرده های مورد استفاده می توانند از جنس چوب، فلز و یا سایر مواد مصنوعی از جمله مواد مشبک که در مقیاس کوچک مورد استفاده قرار گرفته اند، باشند. استفاده از نرده فلزی (استیل) به دلیل سهولت در اجرا، ضربه پذیر بودن، مقاومت مناسب در برابر نیروها و عوامل خارجی و امکان ساخت و اجرای طرح های مختلف، بسیار متداول شده است، اما باید به معایب آن نیز توجه فراوانی شود.

معایب نرده استیل

عیوب نرده استیل

نرده استیل مزایای بسیاری دارد اما در مواردی نیز دارای معایبی می باشد، که به صورت کلی می توان معایب نرده های استیل را به شرح زیر بیان کرد:

  • مهم ترین مشکل این نرده ها، عدم پایداری و استحکام در برابر رطوبت می باشد که اگر در معرض آن قرار گیرند با گذشت زمان اندکی ساختار خود را از دست داده و دچار خوردگی می شوند.
  • واکنش پذیری نرده ها در برابر مواد شیمیایی موجود در شوینده ها و در مواردی که نرده ها در فضای باز وجود دارند، باران های اسیدی نیز سبب تاثیر بر روی نرده ها می شوند. به همین دلیل باید از فرآیندهای پوششی و محافظتی از جمله رنگ آمیزی یا آبکاری استفاده شود.
  • نصب این نرده ها به نصاب ماهر نیاز دارد که در صورت عدم رعایت نکات الزامی، پایداری و عمر آنها کاهش می یابد.
  • عدم استفاده از اتصالات مناسب (از جمله پیچ و پرچ) و همچنین چسب های نامرغوب نیز، سبب کاهش عملکرد و عمر آنها می شود.
  • بالا بودن قیمت نرده استیل در مقایسه با سایر نرده ها که سبب شده است نرده هایی از آلیاژهای نامرغوب ساخته شود و نرده بدون کیفیت در بازار فراوان است.
  • اجرای نرده استیل به این صورت است که در میان آنها فضای خالی زیادی وجود دارد و باید امکان سقوط کودکان از این فضا در نظر گرفته شود و در صورت داشتن کودک در خانه، از این نوع نرده استفاده نشود.

برای حفظ جان انسان و همچنین ایجاد ظاهری مناسب، همواره نیازمند استفاده از نرده می باشیم. این نرده ها می توانند از جنس های مختلفی از جمله: چوب، سنگ و همچنین فلز (استیل) باشند، هر کدام از این نرده ها مزایا و معایبی دارند که با توجه به آنها می توان بهترین گزینه را انتخاب کرد. 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید