نصب شیشه با گچ

شیشه هایی که برای هر نوع از ساختمان استفاده می شوند متفاوت هستند و باید طبق نقشه قبلی و با توجه به مصالح ساختمان استفاده شوند. این شیشه ها بعد از انتخاب باید مورد تایید ناظر ساختمان قرار بگیرند. در نصب شیشه ها با هر نوع از مصالحی اصول کلی و قواعدی مد نظر است. درز بین قاب و شیشه باید دارای اندازه ای مشخص باشد که این اندازه محدوده ای بین 2 تا 3 میلی متر خواهد بود. قابی که برای درب یا پنجره مورد استفاده قرار می گیرد دارای دو رنگ آستر و رنگ نهایی است. قبل از نصب باید رنگ آستر آن خشک شده باشد. قبل از نصب شیشه ساختمانی باید لبه قاب ها را از هر گونه آلودگی پاک نمود و ابعاد صحیح شیشه ها را به دست آورد.

اصول کلی نصب شیشه

شیشه ها را با استفاده از مواردی مانند بطانه و یا نوارهای پلاستیکی و لاستیکی به جایگاه خود می چسبانند. شیشه را با استفاده از الماس بر به اندازه مشخص برش می دهند. برخی از چارچوب ها که فلزی و یا چوبی هستند و دارای زهوار هستند. باید این زهوار ها برداشته شوند. برای برداشتن این زهوار ها از پیچ های خودکار با فاصله بیست سانتی متر استفاده می شود. اگر این نوع از چاچوب ها فاقد زهوار هستند باید از میزان کافی بطانه استفاده شود. شیشه هایی که دارای طرح مشجر هستند و طرح آن ها از یک طرف است باید دقت شود که قسمت طرح دار رو به بیرون ساختمان و یا اتاق باشد. برخی از شیشه ها به شیشه های ایمنی معروف اند. این شیشه ها نشکن هستند و برای نصب دارای یراق آلات مخصوصی هستند. بست کمری،بست اتصال شیشه، بست اتصال به سقف، لولا و ... ازجمله یراق آلات مخصوص نصب شیشه های ایمنی هستند. با توجه به نوع درب یا پنجره مورد نظر می توان از بطانه یا نوار برای نصب آن استفاده کرد. در نصب درب و پنجره هایی که از جنس آلومینیوم هستند می توان از نوارهای پلاستیکی استفاده کرد. به همین منظور برای نصب این نوار ها بر روی شیشه باید فضای کافی برای آن ها در نظر گرفته شود.

اصول کلی نصب شیشه

چگونه با استفاده از گچ، شیشه نصب کنیم

استفاده از گچ برای نصب شیشه تک جداره شیوه ای متداول نیست اما در شرایط خاصی می توان از این روش استفاده نمود. در استفاه از گچ به عنوان بطانه بعد از آسیب دیدن و یا برای تعویض شیشه با مشکل مواجه خواهید شد. گچ به عنوان یکی از مصالحی است که بعد از سخت شدن سختی آن بسیار بالا است. برای نصب شیشه به وسیله گچ باید شیشه ها را چند میلیمتر کوچکتر از قاب مورد نظر برش داد. بعد از برش شیشه باید گچ را به شکل خمیری آماده کنید. به دلیل زود سخت شدن گچ این کار باید در مرحله آخر انجام شود. پس از آن با ظرافت و دقت بالایی باید گچ را به لبه های شیشه و پنجره مثل بطانه چسباند. پس از آن سطح کچ کاری شده را با یک کاردک باید مرتب کرد. شیشه ها را با استفاده از یک پارچه خیس قبل از خشک شدن گچ باید تمیز نمود.

بتونه دور شیشه

بتونه ها به ماده ای خمیری شکل گفته می شود که برای پر کردن درزها و جاهای خالی و پر کردن سوراخ ها از آن استفاده می شود تا دیوار را به سطحی صاف و یکدست تبدیل کند و پس از خشک شدن بتونه ها دیوار برای رنگ آمیزی آماده باشد. البته از بتونه ها برای جاهای مختلف از جمله بستن درزها، دور شیشه ها و ... نیز استفاده می شود.

بتونه ها در دو نوع تولید می شود: بتونه روغنی و بتونه معمولی
بتونه روغنی برای دیوارهایی استفاده می شود که دیوارها رنگ روغنی شده و بتونه معمولی برای دیوارهایی استفاده می شود که برای دیوراها از رنگ پلاستیک استفاده شده است.

برای ساخت بتونه روغنی باید روغن الف را با پودر مل مخلوط کنید و در ادامه رنگ روغن براق به آن اضافه کنید. تا بتونه پس از خشک شدن حالت چروک پیدا نکند.

همچنین برای ساخت بتونه خشک تنها کافی است پودر مل را با آب مخلوط کنید و به همین شکل بتونه آماده است.

شما از هر دو نوع این بتونه ها می توانید برای دور پنجره ها و بستن درزها استفاده کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول درباره نصب شیشه با گچ

آیا نصب شیشه با گچ امکان پذیر است؟

استفاده از گچ برای نصب شیشه شیوه ای متداول نیست اما در شرایط خاصی می توان از این روش استفاده نمود. 

شیشه های ساختمانی را می توان از کجا تهیه کرد؟

مجموعه سازوکار یکی از مجموعه های قابل اعتماد است که شما می توانید با اطمینان شیشه های خود را از آن ها تهیه کنید. برای ارتباط با سازوکار باید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و از کارشناسان مجموعه مشاوره رایگان دریافت کنید.