درزگیری پنجره آلومینیومی کشویی

درز گیری ساختمان به طور کلی برای جلوگیری از هدر رفتن و اتلاف انرژی صورت می گیرد. در فصل های سرد سال برای جلوگیری از ورود هوای سرد به ساختمان و خروج هوای گرم باید پنجره ها و حتی درب ها را درزگیری نمود. با استفاده از عایق کردن درب و پنجره می توان تا بخش زیادی از هدر رفتن انرژی جلوگیری نمود. می توان با استفاده از درب و پنجره های دوجداره ساختمان که نقش اصلی آن ها عایق در برابر صوت و حرارت می باشد با استفاده از درگیری و یا عایق بندی از اتلاف انرژی جلوگیری کرد.

چگونه درز پنجره آلومینیومی کشویی را شناسایی کنیم

نوارهایی با نام نار درزگیری در بازار موجود می باشند که این نوار ها برای عایق کردن درب و پنجره آلومینیومی استفاده می شوند. می توان با یافتن محل نشتی هوا با استفاده از این نوارها آن ها را پوشش داد . این نوارها در طرح و رنگ های متفاوتی تولید می شوند. برای پیدا کردن درز هایی که در پنجره ها وجود دارد می توان در طول روز و با استفاده از نور خورشید اقدام نمود. نور خورشید از درزها با شدت بیشتری به درون ساختمان خواهد تابید. برای پیدا کردن درز در پنجره ها می توان از شعله شمع نیز استفاده نمود. شعله شمع دارای حساسیت بالایی است و باعث می شود که که اگر درزی در اطراف پنجره باشد به راحتی مسیر شعله منحرف شود و به اطراف برود. در هنگام استفاده از این روش هیچ وسیله سرمایشی یا گرمایشی روشن نباشد. از این درز ها برای درب آلومینیومی سرویس بهداشتی نیز استفاده می شود، چرا که برای بهینه سازی و دوام بیشتر درب های آلومینیومی بهتر است که از درز ها استفاده شود.

چگونه درز پنجره آلومینیومی کشویی را شناسایی کنیم

روش های درزگیری پنجره آلومینیومی

  • استفاده از درزگیر را می توان راحت ترین و کاربردی ترین نوع درزگیر ها دانست. درزگیر ها را می توان از انواع متفاوتی مورد استفاده قرار داد.فوم، وینیل و رزین از انواع متداول آن ها می باشند. با توجه به اینکه پنجره از چه جنسی ساخته شده است و هم چنین سلیقه افراد می توان از انواع آن استفاده نمود. وینیل و رزین را می توان برای هر نوع درب و پنحره ای از جمله آلومینیومی مورد استفاده قرار داد. این نوع درزگیر ها را می توان در هر فصلی استفاده کرد و نصب و تعویص آن ها به سهولت امکان پذیر است.
  • استفاده از پرده های ضخیم در برابر پنجره های آلومینیومی می تواند یکی از روش های عایقی در برابر اتلاف انرژی باشد. هر چه جنس این پرده ها ضخیم تر باشد قدرت آن در برابر جلوگیری از اتلاف انرژی بیشتر است.
  • اگر پنجره های آلومینیومی در معرض دید نمی باشند می توان ار روکش به عنوان درزگیر برای آن ها استفاده کرد. روکش کل پنجره را در بر خواهد گرفت.
  • برای جلوگیری از اتلاف انرژی می توان از دکوراسیون داخلی استفاده کرد. پنجره هایی که در معرض دید هستند و دارای طاقچه می باشند را می توان با انواع اشیا و خز های تزئینی تا حدی عایق نمود. در استفاده از این روش به هماهنگبودن اشیا استفاده شده و دکور منزل توجه کنید.
  • استفاده از پرده های کرکره ای و سرتاسری نیز می تواند گزینه معقولی برای جلوگیری از ورود و خروج هوا در پنجره های آلومینیومی می باشد.
  • می توان مقداری پلاستیک را با استفاده از سشوار گرم نمود تا به این وسیله سشوار جمع و چروک شود. پس از آن می توان پلاستیک را به طور کامل بر روی پنجره چسباند و آن را وکیوم کرد.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید