تعمیر توری رولینگ

یکی از توری های پرکاربرد در ساختمان های مسکونی، توری رولینگ است. این توری نسبت به سایر توری ها تفاوت هایی دارد. به طوری که می توان آن را هم در جهت افقی و هم در جهت عمودی باز و بسته کرد. این توری ها قابیلت جمع شوندگی داشته و به راحتی به حرکت در می ‌آیند. به طوری که برای به حرکت درآوردن آنها نیازی به اعمال زور و فشار زیاد نیست. این توری ها برای درب ها و پنجره های دوجداره طراحی شده اند. البته امکان استفاده از آنها به عنوان توری پشه بندی کشویی و همچنین حفاظ توری بالکن وجود دارد.

ویژگی توری رولینگ و جنس آن

توری پنجره ای رولینگ یکی از بهترین وسیله ها برای جلوگیری از نفوذ حشرات موذی به داخل منزل است. از آن جایی که نحوه باز و بسته شدن آن بسیار راحت بوده و طول عمر بالایی دارد در بسیاری از واحدهای اداری، تجاری و حتی صنعتی نیز قابل نصب است. بدنه این توری از جنس آلومینیوم بوده و توسط رنگ الکترواستاتیک مقاوم شده است. به طوری که در برابر رطوبت و اکسیژن از خود مقاومت نشان داده و هرگز زنگ نمی زند. جنس خود توری نیز از متریال فایبر است. در خصوص چشمه های توری نیز باید گفت که بسیار ریز هستند و از ورود تمامی حشرات اعم از ریز درشت جلوگیری می کنند. البته ممکن است این نوع توری جلوی دید منظره را بگیرد. از این رو توصیه می شود هنگام خرید به این مسئله حتما توجه کنید.

ویژگی توری رولینگ و جنس آن

نحوه تعمیر توری رولینگ

کافیست قسمتی از پلیسه توری آسیب دیده باشد و یا خراش برداشته باشد؛ آنگاه حشرات موذی راه را به داخل محیط پیدا کرده و افراد منزل را با چالش مواجه می کنند. از این رو یا باید توری را عوض کرد و یا خیلی راحت آن را تعمیر کرد به نظر روش دوم بهتر بوده و هزینه کمی را نیز در بر خواهد داشت. برای تعمیر توری، کیت هایی در بازار موجود است که مخصوص پنجره های فلزی و فایبرگلاس است. اما می توان از آنها برای تعمیر توری های رولینگ نیز استفاده کرد. این کیت ها به راحتی با حرارت به توری چسبیده و محل مورد نظر را پوشش می دهند.

برای این کار ابتدا باید توری را از پنجره باز و از بدنه اصلی خود جدا کنیم. پس از اندازه گیری مقدار پارگی آن قسمت را علامت می زنیم. باید برای هر قسمت از پارگی حدود 3 الی 4 برابر توری یدکی در نظر بگیریم. این کار باعث می شود تا درزها به خوبی پوشش داده شوند و امکان ورود حشرات به منزل به صفر برسد. در صورتی که در حرکت توری رولینگ نیز مشکلی پیش آمده است، بهتر است از ماده های روان کننده استفاده کرد. البته نباید مقدار زیادی ماده روان کننده روی بدنه آن ریخت. چراکه این کار در دراز مدت موجب آسیب رسیدن به بدنه آلومینیومی خواهد شد. توصیه میشود برای تعمیر توری پنجره از تکنیسین های باتجربه کمک بگیرید تا آنها فرایند تعمیر را به درستی انجام دهند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید