تفاوت پنجره ترمال و نرمال

از زمان های دور و از زمانی که آدمی به ساختن خانه و پناهگاه اقدام نمود، استفاده از پنجره با جنس های مختلف بسیار رایج است. در ابتدا پنجره هایی از جنس چوب و برخی از فلزات ساخته می شدند اما به دلیل معایبی که هر کدام داشتند بشر به ساخت نمونه های بهتر و جایگزین اقدام نمود. نمونه های چوبی و فلزی به دلیل مسائلی مانند عایق نبودن، وزن بسیار زیاد، ناتوانی در برابر فشار های محیطی مانند بارندگی، تابش نور و ... کاربرد خود را از دست دادند و کمتر مورد استفاده قرار گرفتند. در ساختمان هر کدام از گزینه هایی که در ساخت آن نقش دارند به نوبه خود دارای اهمیت خاصی می باشند. پنجره ها را می توان برای یک ساختمان از جهات خاصی مورد توجه قرار داد. پنجره علاوه بر زیبایی و دارا بودن نقشی که در نور گیری ساختمان ها دارند. هم چنین چارچوب و جنس ساختاری آن ها تاثیر به سزایی در اتلاف کردن یا نکردن انرژی خواهد داشت. در دهه اخیر نوعی جدید از انواع پنجره با طراحی های منحصر به فرد وارد بازار شدند. پنجره هایی که از جنس آلومینومی ترمال ساخته می شوند به طور معمول دارای این ویژگی می باشند که از اتلاف انرژی تا حد بسیار بالایی جلوگیری می کنند. در مقابل پنجره های ساخته شده از نرمال آلومینیومی این ویژگی را نخوهند داشت. شاید بهترین راه مقایسه دو نوع ار پنجره های آلومینیومی که بسیار به هم شباهت دارند و با نام ترمال و نرمال شناخته می شوند این باشد که به ذکر ویژگی های هر کدام از آن ها بپردازیم تا برتری ها، مزایا و معایب آن ها معلوم شود.

مزایای استفاده از پنجره های ترمال

این نوع از پنجره ها دارای خاصیت عایق حرارتی می باشند.

  • عایق رطوبت بودن
  • عایق در برابر اشتعال
  • سبک بودن
  • مقاومت در عین سبکی
  • ایمنی بالا در برابر سرقت

مزایای استفاده از پنجره های ترمال

مزایای پنجره دو جداره نرمال

این نوع از پنجره ها عایق رطوبت وصوت و سازگار با محیط زیست می باشند. این نوع از پنجره ها در مقابل تغییرات آب و هوایی، بارش باران و تابش آفتاب مقاومت بالایی دارند. این نوع از پنجره ها را می توان با تنوع بالای رنگ و طرح تهیه نمود.

تفاوت میان پنجره نرمال و ترمال

بارزترین تفاوت بین پنجره های نرمال و ترمال این می باشد که پنجره های ترمال بریک از ورود گرما و سرما به منزل یا ساختمان جلوگیری می کنند. این جلوگیری توسط جدار خارجی انجام می شود. آلومینیوم دارای ضریب حرارتی بسیار بالایی است این عامل و هم چنین دو جداره بودن شیشه ها موجب عدم انتقال گرما و سرما خواهد شد. در واقع می توان گفت که این نوع از پنجره ها رسانش گرما و سرما و صوت را به صفر رسانده اند. پلی آمید به کار رفته در این نوع از پنجره ها استحکام و طول عمر آن ها را تا اندازه زیادی بالا خواهد برد. با توجه به تحقیقات انجام شده در صورت استفاده کردن از پنجره های ترمال بریک در فصل زمستان تا 40 درصد و در فصل تا بستان تا 35 درصد از اتلاف انرژی جلوگیری می شود.

برای تهیه انواع پنجره های ترمال بریک می توانید از طریق سایت سازوکار اقدام نمایید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید