کاربرد شیشه در ساختمان

انواع شیشه به دلیل تاثیری که در طراحی، زیبایی و امنیت ساختمان ها دارند توانسته اند تاثیر روز افزونی در این زمینه داشته باشند. شناخت انواع شیشه و آگاهی از کاربرد آن ها می تواند برای یک انتخاب متنوع و با کیفیت کمک دهنده باشد.

کاربرد انواع شیشه در صنعت ساختمان

انواع شیشه در مصارف مختلف ساختمانی هم چون نما و یا دکوراسیون داخلی به کار گرفته شده است. آنچه که مصرف شیشه را در کاربرد های مختلف محبوب کرده است عواملی هم چون زیبایی و چشم نوازی، سبکی، نصب آسان و ... می باشد. برخی از شیشه ها در نمای ساختمان و یا دکور داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از شیشه ها به نام شیشه های دکوراتیو معروفند و دارای مصارف بسیاری در منازل و نمای ساختمان می باشند. این نوع از شیشه ها را می توان در طرح و رنگ های مختلف مورد استفاده قرار داد. شیشه هایی که با عنوان شیشه های نمایشی و زیبایی شناخته می شوند بسته به طرح و رنگ در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.
یکی از دلایلی که استفاده از شیشه را در مصارف ساختمانی محبوب کرده است نورپردازی و شفافیت در فضا می باشد. استفاده از شیشه در فضاهای ساختمانی باعث می شود نور به اندازه کافی به بخش های مختلف فضا برسد. در واقع شیشه را مهم ترین المان برای تثبیت نور در فضا می دانند. استفاده از شیشه های رنگی یا ساده در کنار فلز های محکم و با دوام می تواند سازه های زیبا و بی نظییری را خلق کند. با توجه به نوع نیاز و کاربری که در ساختمان ها وجود دارد از شیشه های شفاف، نیمه شفاف مات یا رنگی استفاده می شود. از انواع دیگر شیشه می توان به شیشه های میرال یا سکوریت، شیشه دوجداره و ... اشاره کرد.

کاربرد انواع شیشه در صنعت ساختمان

انواع شیشه در ساختمان

در این مقاله به برخی از شیشه های ساختمانی و کاربرد آن ها خواهیم پرداخت که عبارتند از:

  • شیشه رنگی: از این شیشه برای سقف هایی با نما و معماری قدیی، پارت هایی از در یا پنجره و در پارتیشن ها استفاده می شود.
  • شیشه سفید: این نوع از شیشه ها برای انواع در و پنجره مورد استفاده قرار می گیرند.
  • شیشه ضد آتش: این نوع از شیشه ها به دلیل حرارت بالایی که در موقع ساخت دیده اند در مقابل آتش مقاومت دارند. از این موارد برای جداسازی پارکینگ، درب ورودی و برخی پنجره ها استفاده می شود.
  • شیشه دو جداره: این نوع از شیشه ها به طور خاص برای پنجره ساخته می شوند. بین دو لایه شیشه آن ها از گاز پر می شود و در صورت کیفیت بالای ساخت و نصب می توانند عایق بسیار خوبی برای سرما و گرما و به خصوص صدا باشند.
  • شیشه سکوریت: این نوع از شیشه در دماهای بسیار بالا حرارت می بینند و دارای استحکام بسیار بالایی می باشند. این شیشه ها بعد از آبدیده شدن برش خورده نمی شوند و همین امر باعث می شود که در انازه گیری این نوع شیشه دقت بالایی اعمال شود. از این نوع شیشه به عنوان درب، نما، پارتیشن و .... استفاده می شود. شما می توانید قیمت شیشه سکوریت و دیگر انواع شیشه در ساختمان را از طریق سایت ساز و کار بررسی کرده و برای خرید آن ها اقدام کنید. 
نظرات خود را با ما در میان بگذارید