انواع پنجره های ترمال بریک

ترمال بریک فناوری پیشرفته ای می باشد که برای بهبود بهره وری انرژی و عایق کاری درب و پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد، برای ساخت این پنجره ها از اکستروژن های پلی آمید تقویت شده و دوجداره با فاصله به عنوان موانع استفاده می کنند، طراحی این پنجره ها به گونه ای است که در صورت گرمای شدید و یا صداهای خیلی بلند، عبور آن ها از یک طرف پنجره به طرف دیگر آن را به حداقل می رسانند. ساخت این پنجره ها از گذشته تا به امروز دستخوش تغییرات زیادی در مواد اولیه، ابعاد، نحوه نصب و غیره شده است. امروزه پنجره های ترمال بریک از جنس آلومینیوم نیز ساخته می شوند.

کاربرد انواع پنجره ترمال بریک

با توجه به ساختمان های امروزی و نمای آن ها، استفاده از پنجره ها بیشتر شده و به دلیل شلوغی و افزایش جمعیت بیشتر افراد به دنبال پنجره هایی عایق هستند از این رو پنجره های ترمال بریک محبوبیت ویژه ای پیدا کرده اند. پنجره های ترمال بریک از آخرین دست آوردهای صنعت آلومینیوم سازی جهان است که از عایق های ای پی دی ام استفاده می شود که ارتباط پروفیل آلومینیومی را از سطح بیرونی و درونی قطع می کند. نکته مهم در مورد این پنجره ها زیبایی و ظرافت کامل این پنجره ها است. پنجره های ترمال بریک در برابر عناصر جوی مقاوم هستند و به این دلیل با این نام خوانده می شوند که به عنوان شکست حرارتی عمل می کنند.

کاربرد انواع پنجره ترمال بریک

ساختار انواع پنجره ترمال بریک

فلز آلومینیوم از فلزات هدایت کننده برق و حرارت می باشد و در پروفیل های اختصاصی در سه نقطه هوابندی می شوند که تبادل حرارت در آن بسیار ناچیز است، نوارهای پلی آمید را به دلیل ماندگاری بالا و مقاومت در نوارهای پی وی سی مورد استفاده قرار می دهند، پروفیل های ترمال بریک قیمتی گران تر دارند اما به دلیل ماندگاری بالا مقرون به صرفه هستند. این پنجره ها به دلیل وجود لاستیک پلی آمیدی در بین جدارهای داخلی و خارجی پروفیل ها امکان نفوذ گرما، سرما، صدا، لرزش و .. را به حداقل کاهش می دهد که استحکام و طول عمر بالایی دارند. این پنجره ها همانند دیگر پنجره ها دارای انواع گوناگونی هستند که دارای تفاوت هایی می باشند اما به طور کلی همه این پنجره ها عایق بوده و سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند.
زمانی که صحبت از انواع پنجره می شود بیشتر روی صحبت با فریم پنجره است که این فریم می تواند چوبی، آلومینیومی، پی وی سی، یو پی وی سی و ... باشند، پس از فریم نکته مهم نوع شیشه است که می تواند در انواع تک جداره، دو جداره، هوشمند و ... تولید شوند، امروزه بیشترین شیشه ای که مورد استفاده قرار می گیرد دوجداره است و توانسته جایگاه ویژه ای در بین عموم پیدا کند. تفاوت دیگری که پنجره ها می توانند با هم داشته باشند در نوع یراق آلات است که طریقه باز و بسته کردن پنجره را تعیین می کند، با استفاده از این یراق ها می توان پنجره های کشویی، دو طرفه، کلنگی، محوری و ... را تولید کرد. به طور کلی اجزای اصلی یک پنجره فریم، شیشه و یراق است که تعیین کننده نوع پنجره می باشد البته بخش های جزئی دیگری نیز در پنجره وجود دارد که تاثیر خاصی روی مدل و طرح پنجره ندارد مانند لاستیک درزگیر. پارتیشن شیشه ای تک جداره یکی از پر کاربرد ترین پارتیشن شیشه ای های موجود در ساز و کار است.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید