طرز کار درب های اتوماتیک

درب های اتوماتیک را شاید بتوان یکی از کاربردی ترین اختراعات بشری در قرن اخیر به شمار آورد. برای باز شدن درب های اتومات کافی است که به سمت آن ها حرکت کنیم تا به خودی خود این درب ها باز شوند و یا به وسیله ریموت از راه دور آن را کنترل کرد. درب های اتوماتیک از جهت سهولت و راحتی کار نقش بسزایی را داشته اند. این درب ها به طور اتوماتیک باز و بسته می شوند و می توانند در شکل هایی مانند کشویی، چرخشی، دو لنگه و ... ساخته شوند. درب های اتوماتیک با هدف جدا سازی فضاها از یکدیگر و هم چنین اجازه ورود و خروج افراد تعبیه می شوند. برخی از درب های اتومات دارای فرآیند کد و یا قفل گذاری می باشند که با دادن کد یا قفل مخصوص باز می شوند. درب های اتومات برای مکان های تجاری، پارکینگ، منازل و ... مورد استفاده قرار می گیرند. شیشه ساتینا یکی از انواع شیشه های مات است که می توان از آن ها در دکوراسیون استفاده کرد. 

درب های اتوماتیک چگونه کار می کنند

می توان این سوال را اینگونه پاسخ داد که اغلب درب های اتومات با استفاده از سنسور های مخصوص باز می شوند و نقش اصلی در باز کردن آن ها را این سنسورها ایجاد می کنند. انواعی از سنسور های حرکتی و یا نوری در درب های اتومات تعبیه می شود که ی وانند هر گونه از حرکتی را تشخیص دهند. استفاده از سنسور های فشار نیز در این نوع از درب ها بسیار متداول است. این نوع از سنسور ها بر پایه وزن عمل می کنند برای مثال زمانی که وزن به حد مشخصی می رسد با تحریک سنسورهای فشار درب ها به طور اتومات باز خواهند شد.

چگونگی باز و بسته شدن درب اتومات

درباره مکانیسم باز و بسته شدن درب ها می توان اینگونه بیان کرد که سنسورهای نوری و یا حرکتی که درون درب ها وجود دارند به یک فایل الکترونیکی متصل می باشند. درایو های الکترونیکی با چرخ دنده های مربوط به باز و بسته کردن درب ها در تماس است و در صورت تحریک سنسورها به عمل خواهد افتاد. در مورد درب های کشویی این نوع از درایو های الکترونیکی با غلتک های مخصوص در تماس می باشند.

چگونگی باز و بسته شدن درب اتومات

طرز کار درب های کنترلی

برخی از درب های اتوماتیک به صورت کنترل از راه دور می باشند.به این معنا که توسط کلید های روی ریموت کنترل، باز و بسته می شوند. اساس کار ریموت ها بر اساس نوع سیگنالی فرستنده می باشد. به این صورت که این نوع از ریموت ها سیگنال مربوطه را خواهند فرستاد و باعث تحریک سنسورهای موجود در درب و فعال شدن قطعه الکترونیکی مربوط به هر وظیفه خواهند شد. فاصله ای که هر ریموت در آن قادر به کار می باشد بستگی به آنتنی خواهد داشت که در مدار فرمان ان ها به کار رفته است.

باز شدن درب های اتومات به همان سادگی که قابل دید است نمی باشد. در واقع تعداد زیادی از قطعات الکترونیکی با طرح یک برنامه منظم با یکدیگر تعامل خواهند داشت. منبع تغذیه،گیربکس، مدارهای الکترونیکی، بردهای الکتریکی و ... از جمله قطعات به کار رفته در آن ها می باشند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید