تفاوت پنجره pvc با upvc

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و ساخت ساز، پنجره های pvc و upvc بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند، این پنجره ها از نوع دوجداره می باشند، به طور کلی بیشترین متریالی که در پنجره های دو جداره استفاده می شود پروفیل های پی وی سی و یو پی وی سی است، گاهی پیش می آید که افراد این دو نوع پنجره را یکی می دانند و از تفاوت آن ها آگاهی ندارند و تصور می کنند هر دو از یک جنس ساخته شده اند اما مواد سازنده پنجره pvc و upvc با یکدیگر متفاوت است، این دو مدل پنجره از نظر ظاهری ممکن است به هم شباهت داشته باشند اما از لحاظ قیمت و کیفیت تفاوت ها بسیاری دارند.

بررسی پنجره pvc

Poly vinyl chloride نام اصلی پی وی سی می باشد که در صنعت با نام pvc شناخته شده اند، این مواد نوعی پلیمر می باشند که در ساخت بسیاری از لوازم استفاده می شود و کارایی بالایی دارند. پی وی سی در بازار رایج بوده و متقاضیان زیادی نیز دارد، همچنین لوله های پی وی سی در ساختمان سازی از اهمیت بالایی برخوردارند، این پروفیل ها به راحتی برش داده می شوند و یکی از بهترین جایگزین ها برای پروفیل های فلزی می باشند. پروفایل های پی وی سی در واقع پلاستیک با ضخامت گوناگون هستند که وزنی سبک و انعطاف پذیری خوبی دارند، همچنین دارای مقاومت بالایی هستند، این پلیمرها به راحتی شکل می گیرند و تحمل فشار و شکستگی خوبی دارند. از دیگر ویژگی های این پنجره ها به سطح صیقلی و براق و مقاومت در برابر آتش سوزی می توان اشاره کرد.

بررسی پنجره pvc

بررسی پنجره Upvc

Unplasticized polyvinyl chloride که به اختصار با نام upvc معروف می باشد، جنس سازنده یو پی وی سی برخلاف پی وی سی از پلاستیک نیست و از متریال پلی وینیل کلرید غیرپلاستیکی می باشد، این ماده از نفت خام و کلرید ساخته می شود و بیشترین کاربردی که دارد در ساخت درب و پنجره است. در واقع یو پی وی سی نسل جدیدی از پی وی سی می باشد که با افزودن برخی مواد به پی وی سی تولید می شود. تولیدات پی وی سی دارای معایبی بودند که صنعت گران با ایجاد تغییراتی در فرمول آن ها توانستند محصول جدید و با کیفیتی را به بازار وارد کنند و از زمانی که این محصولات تولید گشتند، جایگزین مناسبی برای سازه های pvc شدند.

مقایسه پنجره pvc با upvc

اگر چه در بالا گفته شد پی وی سی جایگزین مناسب پروفیل های فلزی است اما پروفیل های یو پی وی سی از لحاظ کارایی بسیار منعطف تر هستند.

تفاوت اصلی این دو پروفیل در مواد سازنده آن ها است که هر روزه با توجه به رشد صنعت ساختمان سازی شاهد تولید محصولات جدید می باشیم، صنعت تولید و ساخت درب و پنجره نیز همانند دیگر صنایع در حال پیشرفت می باشد و توانسته انواع درب و پنجره های دو جداره را تولید کند که پنجره های یو پی وی سی یکی از نمونه های این ابتکار می باشد.

یکی از بزرگ ترین معایبی که پنجره های پی وی سی دارند در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش خیلی زود تغییر رنگ می دهند که این مسئله می تواند ناخوشایند باشد و روی نمای ساختمان تاثیر منفی بگذارد. پنجره های یو پی وی سی به دلیل داشتن اکسید تیتان در برابر تغییرات جوی و باران شدید نیز مقاومت بالایی دارند، همچنین از لحاظ قیمتی می توان گفت به دلیل ویژگی های منحصر به فرد، پنجره های upvc قیمت بالاتری دارند.

 
نظرات خود را با ما در میان بگذارید