بهترین سقف کاذب

بهترین نوع سقف کاذب به شرایط کاری، نوع محیط و اینکه چه انتظاری از آن می رود بستگی دارد. یک سری فاکتورهای اصلی جهت انتخاب بهترین سقف کاذب وجود دارد که در این مقاله بطور خلاصه به بیان ان ها می پردازیم.

ویژگی های بهترین سقف کاذب

از جمله ویژگی های مهم سقف های کاذب می توان به سبک بودن مواد و سازه استفاده شده، نصب آسان و راحت، سرعت نصب بالا، کیفیت و دوام مناسب در برابر شرایط محیطی از جمله رطوبت و تغییر دما، در دسترس بودن مواد، هزینه ی زیرساخت و زیباسازی کمتر و... می باشد. همچنین سقف کاذب باید در برابر نیروهای جانبی که وارد می شود مقاومت خوبی داشته باشد.

ویژگی های بهترین سقف کاذب

بهترین سقف کاذب براساس نوع کاربرد

  • بهترین سقف کاذب برای مکان های سوله فلزی و سالن های بزرگ، استفاده از سقف کاذب رابیتس است چرا که با اتصالات محکم و جوشکاری به آهن های سقف اصلی متصل می شود و می توان جهت زیباسازی پس از نصب توری رابیتس، مواد مختلف سبک و سنگین را به کار برد. مواد اولیه این نوع سقف از جمله میلگرد و نبشی های آن همواره در دسترس می باشند، همچنین برای بازسازی ساختمان های قدیمی که از استحکام کمی برخوردار می باشند، سقف کاذب رابیتس با توجه به اتصالات جوشکاری محکمی که ایجاد می کند مناسب می باشد.
  • سقف کاذب با بهترین عملکرد برای آکوستیک کردن فضا از پلاک های چوبی، مقوای فشرده، پارچه و گچ تشکیل می شود. بنابراین برای بهترین عملکرد سالن های سخنرانی، سینما، سالن بازی و ... استفاده از نوع سقف آکوستیک مناسب می باشد.
  • بهترین سقف کاذب برای فضاهای دارای رطوبت از جمله آشپزخانه و سرویس بهداشتی، نوع کامپوزیتی و pvc می باشد که از مواد پلیمری و پلاستیکی ساخته شده است و در برابر رطوبت بسیار مقاوم بوده و خم شدن و یا کشش و شکستگی در آن ایجاد نمی شود.
  • در مکان هایی با حرارت و دمای بالا که احتمال اشتعال وجود دارد، استفاده از سقف های کاذب آلومینیومی توصیه می شود که در برابر نور، حرارت و تغییرات دمایی رنگ ثابتی دارند. همچنین این نوع سقف با پوشش های رنگی مختلف نیازی به پوشش زیباسازی ندارد.
  • اگر مکان مورد نظر از هرگونه رطوبت، ضربه و تغییرات دمایی دور است و صرفا زیباسازی داخلی مد نظر می باشد، بهترین سقف کاذب، نوع چوبی آن است که فضایی بسیار مجلل ایجاد می کند.
  • بهترین نوع سقف کاذب برای ایجاد حجم های دکوراتیو، نور مخفی و زیبایی فضای داخلی، استفاده از سقف کناف می باشد. با توجه به زیرساخت سازه ای این سقف، که از پروفیل های گالوانیزه ی سبک تشکیل می شود می توان اشکال هندسی مختلفی ایجاد کرد. ورق های کناف نیز نسبتا سبک بوده که به راحتی در ابعاد دلخواه برش داده می شوند و به راحتی نصب می شوند. انوع نورهای مخفی و فضاهای نصب روشنایی را نیز در سقف کاذب کناف می توان ایجاد کرد که سیم کشی و برق کاری راحتی نیز دارد. برای محیط های اداری نیز بهترین سقف کاذب استفاده از کناف می باشد که با سرعت نصب و راحتی بالا و با انعطاف پذیری مناسب، حجم های زیبا با نورپردازی مناسب ایجاد می کند.

بکردانه

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید