برداشتن سقف کاذب

بسیاری از افراد خانه علاقه زیادی به کارهای فنی دارند. تا جایی که ممکن است حتی به تعمیر سقف های کاذب و برداشتن آنها نیز اقدام کنند. اما باید توجه داشت که این امر نیاز به تجربه و همچنین دانش فنی بالا دارد. از این رو توصیه می‌شود برای این کار از نصابان و کارشناسان با تجربه کمک بگیرید. به طور کلی فرایند اجرا و نصب سقف های کاذب توسط متخصصین امر صورت می‌گیرد. این کار به ظاهر ساده به نظر می رسد اما در عمل کمی سخت و پیچیده است. چرا که نحوه نصب سقف های کاذب در محل‌های مختلف متفاوت است. به طور مثال نصب سقف کاذب pvc در دستشویی و حمام به دلیل وجود رطوبت نیاز به تخصص کارشناسان دارد.

طریقه نصب سقف کاذب

برای این کار ابتدا باید دور تا دور دیوار را اندازه گیری کنیم. از آنجایی که پانل‌های سقف های کاذب به طور استاندارد در اندازه‌های ۶۰ در ۶۰ تولید می‌شوند، باید طوری آنها را نصب کرد که نیاز به برش کاری نباشد. متاسفانه در برخی از مواقع دیده شده است که نصابان غیر حرفه‌ای به دلیل عدم اندازه گیری درست نتوانسته اند لبه های دیوار را با پانل ها پوشش دهند. پس از اندازه گیری دیوار باید نبشی‌ها را روی آن نصب کرد. سپس تایل های پی وی سی را به اندازه برش میدهیم. این تایل ها به گونه ای طراحی شده اند که دارای نر و مادگی می باشند؛ از این رو باید آنها را به صورت نر و مادگی روی هم نصب کنیم. سپس باید لایه بعدی را زیر لایه اول قرار دهیم. این کار را تا انتها انجام می دهیم تا اینکه فرآیند نصب سقف کاذب به پایان برسد.

طریقه نصب سقف های کاذب

نحوه باز كردن سقف كاذب

باز کردن سقف کاذب دلایل مختلفی چون انجام تعمیرات، اجرای دوباره و... دارد. در حقیقت برای باز کردن سقف کاذب اگر از جنس پنل های گوناگون باشد، به راحتی از باز می شود و حتی می توان دوباره آن را در جایی مناسب قرار داد. پنل ها روی چارچوبی قرار گرفته اند که اغلب به جنس آلومینیوم هستند واگر آن ها را به کمک دو دست به سمت بالا فشار دهیم، از محل خارج می شود. بهتر است برای باز کردن سقف کاذب از افراد ماهر کمک بگیرید تا نحوه باز کردن آن را بلد باشند. توجه داشته باشید که نحوه باز کردن سقف کاذب در هر مکان از منزل با هم متفاوت است، پس بهترین کار کمک از افراد متخصص در این زمینه است.

نحوه باز كردن سقف كاذب pvc

برای باز کردن سقف کاذب pvc دقت خود را بسیار بالا ببرید. برداشتن سقف کاذب PVC کار سختی نیست و تنها با فشار دادن تایل ها به سمت بالا می توانید به سادگی آن ها را از هم جدا کنید. توجه داشته باشید که هنگام برداشت آن احتیاط کنید، چرا که ممکن است زیر پانل تاسیساتی قرار گرفته باشد. از موارد مهم دیگری که حتما باید بدانید این است که تایل های PVC ضخامت کمی دارند، به همین خاطر احتمال شکست آن ها بسیار وجود دارد، پس بهتر است وسیله ای را روی آن قرار ندهید و زیاد به آن فشار نیاورید.

نحوه باز كردن سقف كاذب pvc

طریقه برداشتن سقف کاذب

برداشتن سقف های کاذب بسیار ساده بوده و کافی است آنها را به سمت بالا فشار دهیم. از آنجایی که این سقف ها به صورت نر و مادگی بر روی یکدیگر قرار گرفته اند امکان جابجا کردن آنها بدون نیاز به ابزار خاصی فراهم است. هزینه و قیمت سقف های کاذب بستگی به نوع سقف، طراحی مورد نظر و حجم طراحی دارد. طبیعتاً خانه‌هایی که دارای مساحت بیشتری هستند نیاز به وقت بیشتری برای نصب دارند. نصابان برای برآورد قیمت به محل مورد نظر اعزتوجه داشته باشید که ممکن است زیر این سقف ها تاسیسات مکانیکی و الکتریکی وجود داشته باشند. از این رو هنگام برداشتن آنها کاملا احتیاط کنید. ام شده و با در نظر گرفتن تمامی شرایط اعم از مساحت، ارتفاع سقف و غیره هزینه نهایی را به مشتریان اعلام می کنند. مهمترین مزیت استفاده از سقف کاذب، صرفه جویی در مصرف انرژی ساختمان و هزینه های ساخت است. این سقف ها در فصول گرم و سرد سال قادرند تا از اتلاف انرژی جلوگیری کنند. همچنین این سقف ها به آسانی جا به جا شده و همین امر آن ها را نسبت به سایر سقف ها برتر کرده است.

 
نظرات خود را با ما در میان بگذارید