آموزش نصب آسمان مجازی

آسمان مجازی بر روی سقف کاذب را می توان شاخه ای از علم معماری دانست که باعث زیبایی و جلوه بیشتر محیط خواهد شد. آسمان مجازی در واقع سقف اصلی را استتار می کند. سقف کاذب می تواند از جنس های متفاوتی از جمله پی وی سی، کناف، مشبک و ... ساخته شوند. با توجه به اینکه کدام نوع از سقف کاذب را انتخاب می کنید نحوه نصب و اجرای آن متفاوت خواهد بود.

مراحل نصب آسمان مجازی

مراحل نصب یک آسمان مجازی به ترتیب زیر می باشد:

  • تقسیم و شبکه بندی سقف: این نوع از شبکه بندی آسمان مجازی بستگی به نوع و جنسی از آسمان مجازی دارد که انتخاب می کنیم. برای مثال برای استفاده از نوع مشبک سقف کاذب، سقف با استفاده از پروفیل های مخصوص به ابعاد شصت در شصت تقسیم می شوند. این تقسیم بندی به گونه ای می باشد که یک شکل منظم از این ابعاد به وجود خواهد آمد. هم چنین فاصله این شبکه از سقف می تواند بین 15 تا 20 سانتی متر باشد.
  • مرحله نورپردازی: در این مرحله با توجه به نوع و طرحی از آسمان که مد نظر است برای هر قسمتی از سقف کاذب که تقسیم بندی شده است یک منبع نوری تهیه شود. منبع های نوری می توانند از انواع مختلفی مانند انواع لامپ های زینتی و یا ریسه استفاده شوند.
  • انتخاب آسمان مجازی: آسمان های مجازی را می توان در انواعی از شکل و طرح های متفاوتی یافت. در واقع انتخاب آسمان مجازی بستگی به سلیقه شما خواهد داشت. طرح های آسمان مجازی دارای نام های متفاوتی می باشند به عنوان مثال: طرح درخت، کهکشان، اسلیمی، انیمیشن و ...
    بعد از انتخاب طرح مورد نظر می توانید نسبت به سفارش طرح خود با توجه به تقسیم بندی های سقف کاذب خود اقدام کنید. برای سفارش آسمان مجازی با توجه به استاندارد های لازم از طریق فروشگاه های معتبر و یا سایت های معتبر اقدام نمایید زیرا در صورت معیوب بودن یکی از قطعات سفارشی، کل طرح دچار مشکل خواهد شد.
  • نصب قطعات آسمان مجازی: در این مرحله هر تایل از آسمان مجازی با توجه به طرح و نقشه مورد نظر باید در موقعیت خود بر روی قطعات و تقسیم بندی های سقف کاذب نصب شود.

نکاتیدرباره نصب آسمان مجازی

 

نکاتی درباره نصب آسمان مجازی

بعد از نصب آسمان مجازی شما می توانید که طرح بسیار زیبایی از آسمان داشته باشید که با وصل شدن کلید برق های کار شده در قطعات سقف کاذب زیبایی آن ها به چند برابر خواهد رسید. بعد از نصب تایل های آسمان مجازی به طور معمول آن ها نیاز به تمیزکاری و یا مراقب های خاصی نخواهند داشت. در مورد نصب تایل های آسمان مجازی قبل از نصب، از محکم بودن تقسیم بندی های سقف کاذب اطمینان حاصل کنید در این صورت دوام آسمان مجازی بیشتر خواهد بود. قبل از نصب تایل های آسمان مجازی ابتدا جای آن ها را با استفاه از یک دستمال و شیشه پاک کن تمییز کنید. تایل ها را نیز می توانید به آرامی با استفاده از یک دستمال پاک کنید. به هیچ وجه از مواد شوینده برای پاک کردن آن ها استفاده نکنید. اگر نور هر کدام از قطعات دچار مشکل شد یا لامپ مخصوص آن ترکید حتما قبل از تعویض آن، فیوز مربوطه را قطع کنید. بهترین منبع نوری برای آسمان مجازی استفاده از نورهای ال ای دی می باشد.

برای سفارش و خرید انواع آسمان مجازی می توانید به سایت سازوکاروین مراجعه و پس از مشورت با کارشناسان، اقدام به خرید آسمان مجازی با طرح مورد نظر خود نمایید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید