تعویض پنجره آهنی با دوجداره

آیا می دانید سبک پنجره ای که دارید می تواند تأثیر چشمگیری بر خانه شما بگذارد؟ پنجره های شما نمای داخلی را به خانه شما ارائه می دهند و در کنار آن نگرانی های زیادی درباره امنیت منزل، ارزش منزل، سر و صدای کمتر و حتی صورتحساب هزینه های انرژی وجود برای شما دارد! با نگاهی دقیق تر می توان فواید پنجره های دوجداره و جایگزینی پنجره های دوجداره با پنجره های قدیمی آهنی را بررسی کرد. شما می توانید قبل از اقدام به خرید پنجره به محاسبه آنلاین قیمت پنجره اقدام کنید. 

نکات مهم جهت تعویض پنجره آهنی با دوجداره

نکات مهمی که در هنگام تعویض پنجره آهنی با پنجره دوجداره باید به آن ها توجه کرد عبارتند از:

  • دقت در سبک های مختلف پنجره: نوع پنجره هایی که انتخاب می شود روی ظاهر منزل و فضا تأثیر می گذارد و می تواند ارزش آن را کاهش یا افزایش دهد، بنابراین گزینه ها را با دقت باید بررسی کرد تا یک نسخه جدید از پنجره قدیمی ایجاد شود. لازم به ذکر است که جایگزین های مشابه باید دقیقاً از هر نظر با طراحی و جزئیات پنجره موجود مطابقت داشته باشند.
  • اندازه گیری ابعاد دقیق: ابعاد دقیق پنجره جدید باید مطابق ابعاد موجود باشد، چرا که تغییر این ابعاد (چه کوچکتر و چه بزرگتر) هزینه اضافه ای را در بردارد.
  • برآورد هزینه قبل از شروع کار: می توان با قیمت گرفتن از جنس پروفیل جدید (آلومینیومی یا UPVC) و هزینه تخریب و بازسازی مجدد یک برآورد قیمت از کار تمام شده داشت که کمک زیادی در انتخاب مناسب می کند.
  • آماده سازی فضا: فضایی که نیاز به تعویض پنجره دارد قبل از شروع کار باید خلوت و آماده شده باشد تا از وارد شدن خسارت به سایر وسایل جلوگیری بشود.

مراحل تعویض پنجره آهنی با دوجداره

برای تعویض پنجره های آهنی قدیمی به نیروهای متخصص نیاز است چرا که تراز بندی و برش چهارچوب قدیمی نیاز به مهارت های علمی و تجربی دارد.
ابتدا چهارچوب های بازشو پنجره های آهنی قدیمی به کمک ابزارآلات و تجهیزات مناسب از جمله دریل، پیکور، انواع آچار و ... توسط یک نیروی خبره و ماهر باید خارج شود و از هرگونه آسیبی به جای اصلی آن باید خودداری بشود. باید قاب متصل به دیوار را حفظ کرد و هر چیزی از پنجره که در داخل این قاب وجود دارد را کاملا برش داده و خارج کرد. جهت آسیب کمتر، ابتدا می توان شیشه ها را باز کرده و سپس در و پنجره ها را خارج نمود. در این مرحله، پس از برشکاری پنجره های قدیمی، چهارچوب های آهنی اصلی باقی مانده اند که می توان قاب پنجره دوجداره جدید را با استفاده از آهن پیچ های مخصوص روی آن نصب کرد. سپس محل های اتصال به دیوار کف و سقف را می توان با درزگیرهای مناسب، چسب و یا فوم پر کرد که این فاصله ناچیز چند میلی متری به علت ناترازی و ناصافی سطوح قبلی می باشد. محل اتصال چفت ها باید رگلاژ مناسب داشته باشد تا از تراز بودن آن ها اطمینان حاصل بشود. شیشه های دوجداره نیز در این مرحله نصب می شوند. به علاوه محل اتصالات را می توان روغنکاری مناسب کرد تا نرمی مناسب را داشته باشند.

نتیجه تعویض پنجره آهنی با دوجداره

مزایای تعویض پنجره آهنی با دوجداره

با به روزرسانی پنجره آهنی قدیمی با دوجداره فوراً متوجه مزایای آن خواهید شد. این مزایا شامل حفظ گرما در فصل زمستان و حفظ سرمای محیط در فصل تابستان، عدم نفوذ آب، کاهش آلودگی صوتی و بهبود ارزش خانه می باشد.

  • به حداکثر رساندن بهره وری انرژی: دو صفحه شیشه ای ضخیم با ضخامت چند میلی متری با یک فضای چند میلی متری ما بین آن ها، اتلاف و مصرف انرژی را به حداقل می رساند.
  • امنیت و ایمنی بیشتر: پنجره های دوجداره با کیفیت ساخته شده از مواد بادوام با نصب قفل هایی با ایمنی بالا امنیت مناسبی دارند.
  • کاهش آلودگی صوتی: پنجره های دوجداره سر و صدای خارج را کاهش می دهند. دو صفحه شیشه ای با فاصله خالی بین آن ها سطح حفاظت صوتی مناسبی دارند.

هزینه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

هزینه های تعویض شامل جدا کردن و آماده سازی پنجره ی آهنی و خرید پنجره و یراق آلات جدید می باشد. هزینه متوسط پنجره های آلومینیومی بسته به اندازه و طرح مورد نظر مشابه پنجره های چوبی است. قیمت پنجره های یو پی وی سی بسته به اندازه و طراحی، تقریباً از پنجره های آلومینیومی بیشتر می باشد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید