روش تميز كردن شيشه دوجداره

پنجره‌های جدید و دوجداره یک راه عالی برای زیبا کردن نمای خانه است. اما زمانی که آن‌ها را نصب می‌کنید، نباید به حال خود رهایشان کنید؛ به ویژه وقتی که این شیشه‌ها دوجداره باشند؛ چراکه روش تمیز کردن شیشه دوجداره کمی با سایر شیشه‌ها فرق دارد. اگرچه متریال به کار برده شده در این پنجره‌ها به قدری مرغوب است که آن‌ها را از تمیز شدن بی‌نیاز ساخته، اما شما هنوز باید به نظافت آن‌ها اهمیت دهید. راه‌های زیادی برای تمیز کردن شیشه‌ها وجود دارد که همیشه باید ساده‌ترین آن‌ها را انتخاب کرد.

تمیز کردن پنجره دوجداره

برای این‌کار باید چند گام ساده را به ترتیب طی کرد تا بهترین نتیجه را گرفت. توجه داشته باشید که به دلیل خالی بودن فضای بین جداره‌ها نباید شیشه‌ها را محکم سابید یا فشار داد.

  • بهترین لوازم را انتخاب کنید

در حقیقت، شما برای تمیز کردن پنجره‌های خود نیازی به خرید مواد شوینده گران‌قیمت ندارید؛ تنها چیزی که نیاز دارید یک سطل آب گرم و صابون است. در عوض شما به تجهیزاتی نیاز دارید که مناسب تمیز کردن چنین شیشه‌هایی باشند. برای پاشیدن آب بر روی شیشه یک ظرف کوچک نیاز دارید. همچنین، یک تی دسته‌بلند و اسفنج نیز باید در اختیار داشته باشید. البته ممکن است برای تمیز کردن درز شیشه‌ها به ابزارهای تیز اما بی‌خطر نیز نیاز داشته باشید.

روش تميز كردن شيشه دوجداره

  • از فریم‌ها شروع کنید

بهترین روش تمیز کردن شیشه دوجداره آغاز کردن از فریم‌هاست. با استفاده از یک اسفنج و مقداری آب گرم فریم‌ها را به خوبی تمیز کنید. چراکه تمیز کردن فریم‌ها پس از شیشه‌ها موجب می‌شود تا قطرات آبی که بر روی شیشه‌ها هستند به اطراف پاشیده شوند.

روش تميز كردن شيشه دوجداره

  • به آرامی تی بکشید

تی را درون سطل فرو کنید و به آرامی بر روی سطح شیشه بکشید. بهتر است برای چکه نکردن آب، تی را کمی بچلانید. مرطوب بودن تی برای تمیز شدن شیشه‌ها کفایت می‌کند. فقط حواستان باشد که خیلی شیشه‌ها را فشار ندهید. البته شیشه‌ها از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردارند؛ اما این بدان معنا نیست که با وارد کردن فشار زیاد به آن صدمه وارد کنیم. بهتر است برای نتیجه‌گیری بهتر، تی را به صورت مارپیچ از بالا به پایین بکشید.

روش تميز كردن شيشه دوجداره

  • آب را خشک کنید

روش تمیز کردن شیشه دوجداره با دستمال خشک، قسمت جذاب قضیه است. برای سهولت در انجام این کار بهتر است از دو عدد تی استفاده کنید. یک تی برای شستن و دیگری برای خشک کردن شیشه‌ها. اکنون، دستمال خشک یا تی را مانند روش قبل به صورت حرکت S از گوشه سمت چپ بالا شروع کرده و به پایین بروید. هر گاه که به پایین رسیدید، دستمال یا تی را بچلانید تا آب آن گرفته شود. مراقب زوارهای پنجره باشید تا از جای خود خارج نشوند.

روش تميز كردن شيشه دوجداره

  • آثار آب و رگه‌ها را از بین ببرید

شیشه را به خوبی نگاه کنید تا رگه‌ای بر روی آن باقی نمانده باشد. در صورت وجود رگه‌ها آب آن را به آرامی و دقیق پاک کنید. بهتر است برای از بین بردن رگه‌ها از حرکت اوریب استفاده کنید تا نیرویی که به شیشه وارد می‌شود به صورت ملایم و یکنواخت باشد.

روش تميز كردن شيشه دوجداره

پس از شستشو چگونه شیشه را تمیز کنیم ؟

اکنون که شیشه را شستید و خشک کردید، باید گرد و غباری که بر روی آن باقی مانده است را توسط یک دستمال نرم و بدون پرز تمیز کنیم. اگر این‌کار را نکنید، شیشه‌ها کدر شده و لکه‌لکه می‌شوند. همانطور که گفتیم روش تمیز کردن شیشه دوجداره کمی متفاوت بوده و نیاز به چند مرحله پاکسازی دارد. این کار برای از بین بردن رطوبت از سطح شیشه است. برای تمیز کردن قسمت خارج از دسترس شیشه‌های دوجداره نیز می‌توانید به مطلب "چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم" مراجعه کنید. در این مطلب نحوه دقیق تمیز کردن قسمت‌های خارجی شیشه را توضیح داده‌ایم. به یاد داشته باشید که پس از شستن شیشه‌های دوجداره، آن‌ها را به حال خود رها نکرده و هر چند وقت یک‌بار اقدام به گردگیری کنید.

شیشه‌های دوجداره علاوه ‌بر مقاومت بالایی که در برابر ورود و خروج حرارت و صدا دارند، خیلی دیر نیز کثیف می‌شوند. متریال به کار برده شده در این نوع شیشه‌ها بسیار مرغوب بوده و همین امر موجب تمیز ماندن شیشه‌ آن‌ها می‌شود. پس از شستن این شیشه‌ها هرگز نباید آن‌ها را به حال خود رها کنید و باید هر چند وقت یک‌بار اقدام به گردگیری کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید