نرده شیشه سکوریت

امروزه در طراحی های مدرن و به روز نرده شیشه ای، هندریل یا جان پناه شیشه ای پر کاربردترین و جدیدترین المان سازه ای است که در فضای داخلی و خارجی  منازل و ویلاها به کار گرفته می شود؛ شیشه ای از جنس سکوریت یا لمینت که جایگزین مناسبی برای نرده های آهنی هستند. این نرده ها علاوه بر زیبایی چشمگیری که ایجاد می کنند، استحکام و دوام بالایی در برابر ضربه و دما دارند. این نوع حفاظ بدون ایجاد مانعی برای دید محیطی شما، فضایی امن و چشم نوازی را به ارمغان می آورد. نرده شیشه سکوریت می تواند به عنوان نرده شیشه ای بهار خواب، راه پله ها و اطراف استخر نصب و به کار گرفته شود. لیست قیمت نرده شیشه ای را می توانید در سایت آریا سازوکار بررسی کنید.

نرده شیشه سکوریت از جنس سکوریت یا لمینت است و از آنجایی که نقش یک محافظ را دارد به عنوان حفاظ شیشه ای یا جان پناه شیشه ای نیز شناخته می شود. نرده شیشه ای به یکی از پرکاربردترین سازه های شیشه ای در صنعت ساختمان تبدیل شده است. این المان شیشه زیبا و مقاوم در اغلب ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

نرده با شیشه سکوریت یا معمولی

نرده های شیشه ای به دو صورت سکوریت و معمولی قابل اجرا هستند. شیشه های ساده یا خام اولین مدل شیشه است که در ضخامت های مختلف تولید می شود.

نرده با شیشه سکوریت یا معمولی

شیشه معمولی ابتدایی ترین حالت و شکننده ترین ساختار را داشته که از طریق حرارت و ایجاد لایه های محافظ به شیشه هایی در مدل های مختلف تبدیل می شود. شیشه های معمولی در دو مدل فلوت و سوپر کلیر تولید و عرضه خواهند شد. مدل فلوت دارای ناخالصی های زیادی است که همین مسأله باعث شده درجه شفافیت پایینی داشته باشد و سبز رنگ جلوه کند، اما شیشه های سوپر کلیر درجه ناخالصی و موج کمتری دارند. از لحاظ کیفی و درجه شفافیت نیز نسبت به مدل فلوت درجه بالاتری دارند و درصد رنگ سبز آن ها به مراتب کمتر است.

برای تهیه شیشه سکوریت شیشه های خام با ضخامت های مختلف را بعد از ساخت و آماده سازی به اندازه مورد نظر برش داده و سوراخ کاری آن را طبق نظر مشتری انجام می دهند. پس از آن برای سکوریت کردن شیشه ها، آن ها را در دمای بالای ۷۰۰ درجه سانتی گراد به صورت کاملاً یکنواخت حرارت می دهند. حال با دمیدن هوای سرد به هر دو طرف شیشه سطح شیشه به سرعت سرد می شود. شیشه سکوریت برای تراس از مناسب ترین شیشه ها است و ایمنی بسیار بالایی دارد.

مزایا استفاده از نرده شیشه سکوریت

یکی از مواردی که در صنعت ساختمان سازی مورد توجه سازندگان واقع می شود، استفاده از مواد مرغوب و مقاوم است. شیشه یکی از مواد پرکاربرد ساختمانی به شمار می رود که کیفیت آن در روند مقاومت ساختمان تاثیر بسزایی دارد. در ادامه قصد داریم مزایای شیشه سکوریت را شرح دهیم که با خیال راحت نسبت به تهیه و نصب آن برای پروژه های ساختمانی خود اقدام نمایید.

مزایا استفاده از نرده شیشه سکوریت

مقاومت

اگر به دنبال نرده شیشه ای هستید که در برابر حرارت، سرمای مداوم و تابش آفتاب مقاومت داشته باشد، ترک نخورده یا نشکند، بهترین گزینه پیش روی شما نرده شیشه ای سکوریت است، چرا که شیشه سکوریت یکی از مقاوم ترین شیشه ها در صنعت ساختمانی به شمار می آید که می توان به زبانی عامیانه آن را شیشه نشکن نامید.

سکوریت  مقاومت بالایی در برابر تغییرات دمایی و شوک های حرارتی دارد. همچنین شیشه های سکوریت در برابر ضربه و فشار مقاومتی حدود ۴ برابر شیشه معمولی ایجاد می کنند. علاوه بر آن سکوریت در برابر حوادث ناگواری مانند سیل، زلزله و آتش سوزی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

تنوع در رنگ

طیف رنگی متنوع شیشه های سکوریت دست شما را در انتخاب رنگ آزاد گذاشته است، شما به راحتی می توانید رنگ شیشه را با دکور داخلی ساختمان ست کنید. شیشه سکوریت رنگی را می توان در مکان های مختلفی به کار برد و کاربردهای فراوانی دارد، اطلاعات بیشتر را می توانید در مقالات سازوکار مطالعه کنید.

عایق بودن و زیبایی

سکوریت به علت عایق بودن از هدررفت انرژی ساختمان جلوگیری کرده و نسبت به سایر شیشه ها با اختلاف زیاد برتری خود را ثابت می کند. همچنین به علت زیبایی ظاهری و استحکام می توان از آن به عنوان پارتیشن و جدا کننده نیز استفاده کرد.

شکستن و رفلاکس پذیری

از دیگر مواردی که می توان به عنوان مزیت شیشه سکوریت بیان کرد، این است که در هنگام خورد شدن و شکستن به قطعات ریز  و گرد تبدیل می شود که آسیب کمتری در پی دارد. در واقع قطعات حاصل از شکستن این محصول تیز و برنده نیست. ویژگی منحصر به فرد دیگر شیشه های سکوریت قابلیت رفلاکس است که می توان نوع رفلاکس آن را تهیه و نصب کرد.

مزایا استفاده از نرده شیشه سکوریت

ایمنی

اصلی ترین مزیت شیشه های سکوریت نسبت به سایر انواع شیشه ایمنی بالایی است که ایجاد می کند. در واقع از نرده شیشه ای سکوریت در محوطه هایی حادثه خیز می توان استفاده کرد و احتمال بروز خطر را پایین آورد.

انواع نرده شیشه سکوریت

انواع نرده های شیشه ای سکوریت و لمینت با توجه به توقع و انتظارات معماران و طراحان داخلی ساختمان به شرح زیر هستند:

  • نرده فیکس پوینت: این نرده ها توسط بست های پوینت به محل مورد نظر بست و نصب می شود. نکته حائز اهمیت در نصب این نوع نرده مقاومت سازه مورد نظر است که باید توسط کارشناس تایید شود.

  • نرده اسپیگت: راحت ترین و سریع ترین روش نصب نرده شیشه ای متعلق به این نوع نرده است. در این مدل شیشه ها یکپارچه نصب نمی شوند و بین آن ها حدود یک سانت فاصله برقرار است.

  • نرده شیشه ای توکار(اکسپوز): این نرده به صورت یک پارچه نصب شده و یکی از پرطرفدارترین مدل ها به شمار می رود.

  • نرده با پایه شیشه گیر: این نرده نیز همانند اکسپوز به صورت یکپارچه نصب می شود.

انواع نرده شیشه سکوریت

کلام آخر

امروزه با توجه به پیشرفت صنعت ساختمان سازی و توجه به ساخت اصولی و طراحی داخلی استفاده از شیشه های با دوام و متنوع مورد توجه معماران و طراحان داخلی زیادی قرار گرفته است. اگر زیبایی و دوام ابزار به کار رفته در ساختمان برای شما مهم است یا منظره و محوطه زیبایی دارید که دارای چشم انداز چشم گیری است، استفاده از شیشه سکوریت رضایت شما را به طور کامل کسب می کند؛ چرا که علاوه بر زیبایی دو چندانی که در محیط مورد نظر ایجاد می کند، دوام و ایمنی را برایتان به ارمغان می آورد. در صورتی که به دنبال مجموعه ای معتبر برای پیاده سازی نرده شیشه سکوریت هستید، می توانید با خیال راحت پروژه خود را به آریا سازوکار بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید. قیمت گلخانه شیشه ای نیز در سایت آریا سازوکار اقتصادی و به صرفه است، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید