پایه اکسپوز دفنی

پایه اکسپوز دفنی یکی از یراق آلاتی است که برای موارد مختلف کاربرد دارد و به دلیل استفاده زیاد از انواع مختلف نرده شیشه ای در سال‌های اخیر استفاده از پایه اکسپوز دفنی رواج زیادی پیدا کرده است. نرده شیشه ای مورد استفاده برای مکان های مختلف مانند تراس و یا راه پله با استفاده از ابزار آلات مختلفی مهار می شود که پایه اکسپوز یکی از آنهاست. لیست قیمت نرده شیشه ای را می توانید در سایت آریا سازوکار بررسی کنید.

پایه اکسپوز دفنی چیست

پایه اکسپوز دفنی به یراق آلاتی گفته می‌شود که برای مهار کردن نرده شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند و انواع مختلف نرده های شیشه ای در داخل آنها جا داده می شوند. شیشه هایی که برای نرد استفاده می شوند معمولاً از انواع شیشه های نشکن و سکوریت هستند و به همین دلیل پایه اکسپوز دفنی باید دارای قطر و عمق مناسب می باشد تا بتواند به صورت کامل شیشه سکوریت را در داخل خود جای دهد. برای استفاده از پایه اکسپوز دفنی در ابتدا سطح کار به صورت کامل یکسان شده و سپس ضخامت شیشه ها اندازه گرفته می شود.
در نهایت پایه اکسپوز روی زمین نصب می شود و شیشه مورد استفاده برای نرده شیشه ای در داخل اکسپوز با استفاده از قطعات مختلف تثبیت می شود. در نهایت شیشه با استفاده از پیچ در داخل پایه اکسپوز قرار داده می شود.

انواع پایه اکسپوز دفنی

به صورت کلی پایه اکسپوز دفنی در نوع قرار داده می شود:
۱. پایه اکسپوز دفنی توکار
این محصول همانطور که از نامش پیداست به صورت توکار نصب می شود و برای استفاده از آن حتماً باید در ابتدا زمین را کند و قسمتی از پایه اکسپوز را داخل زمین قرار داد و قسمت دیگر را بیرون از زمین قرار داد تا شیشه روی آن نصب شود. استفاده از انواع مختلف پایه اکسپوز دفنی توکار دارای مزایای بسیار زیادی است. برای مثال یکی از مهمترین مزایای استفاده از این محصول را میتوان طول عمر بسیار بالای محصول و همچنین مقاومت بالاتر در برابر عوامل مختلف دانست.

پایه اکسپوز دفنی چیست
یکی از مهمترین مشکلاتی که در مورد انواع مختلف پایه اکسپوز دفنی تو کار با آن روبرو هستیم این است که استفاده از این محصول و نصب آن تا حدود زیادی سخت است و به همین دلیل در اکثر موارد افرادی که محل های متفاوت را ساخته‌اند، محل را برای دفن اکسپوز نمی‌کنند.
۲. پایه اکسپوز دفنی روکار
این محصول یکی دیگر از انواع پایه اکسپوز دفن ای است که برای استفاده از آن نیازی به کندن زمین نیست و با استفاده از پیچ می توان آن را روی زمین قرار داد. در هنگام استفاده از این محصول می توانید متوجه شوید که انواع مختلف پایه اکسپوز دفنی روکار مقاومت پایه های توکار را ندارند اما به دلیل نصب آسان انواع مختلف این محصول خرید و استفاده از آنها رواج زیادی دارد.

مصارف پایه اکسپوز دفنی

شاید تا به حال در مکان های مختلف نرده های شیشه ای را دیده باشید که دارای زیبایی چشم نوازی هستند و به دلیل عدم مقاومت در برابر نور طبیعی محیط نوردهی محل را بیشتر می‌کند و به همین دلیل برای موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
در برخی از موارد یکی از مهمترین سوالاتی که برای بسیاری از مصرف کنندگان پیش می‌آید این است که مصارف پایه اکسپوز دفنی چیست؟
در پاسخ به این سوال باید گفت به صورت کلی در هر مکانی که نرده شیشه ای نصب می شود حتماً باید در ابتدا پایه اکسپوز دفن ای مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال برخی از مصارف پایه اکسوز دفنی موارد زیر هستند:
۱. استفاده در تراس: یکی مهمترین موارد استفاده از پایه اکسپوز در فنی استفاده از این محصول در تراس منازل مسکونی است. تراس منازل مسکونی محلی است که از آن برای پهن کردن لباس و غیر استفاده می شود، به همین دلیل بالا بودن میزان روشنایی و تابش مستقیم نور خورشید در این محل از اهمیت زیادی برخوردار است. از طرف دیگر به دلیل احتمال سقوط در تراس افراد می‌خواهند تراس را تا محل مناسبی ببندند، در این گونه موارد در ابتدا باید از پایه اکسپوز دفنی استفاده شود و سپس نرده شیشه ای روی محل مورد نظر قرار بگیرد.

انواع پایه اکسپوز دفنی

۲. استفاده برای نصب پارتیشن شیشه ای: یکی دیگر از موارد استفاده از این محصول را میتوان نصب این محصول برای نصب کردن پارتیشن شیشه ای دانست. برای نصب انواع مختلف پارتیشن شیشه ای می توان در ابتدا اکسپوز دفنی را در محل مورد نظر قرار داد و سپس شیشه‌های پارتیشن را روی اکسپوز نصب کرد.
۳. استفاده برای راه پله: راه پله یکی از محل هایی است که در آن باید نرده نصب شود. در ساختمان های لوکس و زیبا برای راه پله از انواع مختلف نرده شیشه ای استفاده می شود و به همین دلیل استفاده از پایه اکسپوز دفنی برای نصب شیشه اهمیت زیادی دارد. در این گونه موارد پایه اکسپوز در حال در محل پله ها تلاقی پیدا می کند و در میان پله ها بین هوا معلق است.
۴. استفاده در مترو: در مکانهای عمومی مانند مترو ها با استفاده از پایه اکسپوز دفنی می توان محل های مختلفی که برای کارت کشیدن هستند را از یکدیگر جدا کرد. در این گونه مواقع در ابتدا پایه اکسپوز دفنی زیر زمین دفن می شود و سپس شیشه های مخصوص جدا کننده روی آنها نصب می شود.
۵. استفاده در فرودگاه: برای ایجاد صف های منظم در مکان‌هایی مانند فرودگاه ها استفاده از پایه اکسپوز دفنی رواج بسیار زیادی دارد. در این گونه موارد پایه اکسپوز داخل زمین قرار می گیرد و سپس شیشه های مخصوص روی پایه نصب می شود تا افرادی که برای انجام کارهای مختلف به مکان‌هایی مانند فرودگاه مراجعه کرده‌اند در یک صف قرار بگیرند.
۶. استفاده برای روف گاردن: امروزه با توجه به کوچک تر شدن منازل افراد به دنبال محلی برای نگهداری از گل ها و گیاهان هستند که روف گاردن این فضا را برای افراد فراهم کرده است. استفاده از انواع مختلف پایه اکسپوز برای روف گاردن می‌تواند فضای مناسب برای نگهداری از گلها و گیاهان فراهم کند که نور مستقیم خورشید به گلها و گیاهان بتابد و باعث شادابی و طراوت بیشتر آنها شود.

مصارف پایه اکسپوز دفنی

۷. استفاده برای اطراف استخر: در مکان‌هایی مانند استخر های سرباز عمومی استفاده از نرده شیشه ای برای اطراف استخر کاملاً مناسب است و به همین دلیل می توان از پایه اکسوز استفاده کرد و سپس نرده شیشه ای را روی آن قرار داد.

پایه اکسپوز دفنی برای چه کاری مناسب تر است

در ابتدا برای پرداختن به این موضوع که پایه اکسپوز دفنی برای چه کاری مناسب تر است به برخی از از ویژگی های این محصول می پردازیم:
یکی از مهمترین ویژگی های پایه اکسپوز در این است که این محصول در برابر ایجاد لکه و شکستگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.
طول عمر بالای این محصول را می توان یکی دیگر از مزایای استفاده از این محصول دانست.
پایه اکسپوز دفنی به هیچ عنوان از روی زمین جدا نمی شود و به همین دلیل از امنیت کافی برخوردار است. کار گذاشتن این محصول به جای انواع مختلف نرده های فلزی به بزرگتر نشان داده شدن فضا کمک می کند. درست است که این محصول در برابر ایجاد لکه و کثیفی مقاوم است، اما اگر کثیف شود تمیز کردن آن دشوار است. در صورتیکه قسمت کوچکی از این محصول ضربه ببیند و بشکند باید تمامی قسمت ها به صورت کامل تعویض شوند.
با توجه به تمامی ویژگی هایی که در مورد پایه اکسپوز دفنی به آن‌ها پرداختیم، شاید تا به حال متوجه شده باشید که استفاده از این محصول برای مکان های عمومی و همچنین مکان هایی که در معرض فضای باز قرار دارند، نمی تواند گزینه چندان مناسبی باشد. مناسب ترین مورد استفاده از پایه اکسپوز در فنی برای منازل دوبلکس است که در آنها از نرده شیشه ای استفاده شده است.

پایه اکسپوز دفنی برای چه کاری مناسب تر است

منازل دوبلکس معمولاً در قسمت های مختلف خود دارای پله هایی هستند که خانه را به خانه دوبله تبدیل می کند. در قسمت راه پله منازل دوبلکس می توان از پایه اکسپوز هدفونی استفاده کرد و سپس نرده شیشه ای را روی آن نصب نمود که به بزرگتر نشان داده شدن فضا و زیبایی بیشتر آن کمک می کند.

تصاویر پایه اکسپوز دفنی

با دقت در تصاویر پایه اکسپوز می توانید متوجه شوید که شیشه سکوریت دقیقاً در مرکز پایه اکسپوز قرار می گیرد. در پایین ترین قسمت پایه اکسپوز در قسمت پروفیل آلومینیوم قرار دارد که که داخل زمین دفن می شود، در قسمت بالا تر قطعه نشیمن از قطعات پلی آمید قرار گرفته است که باعث افزایش مقاومت بیشتر پایه اکسپوز دفنی م شود.
از قسمت نشیمن کمی بالاتر می آییم و به تصاویر پایه اکسپوز دفنی توجه می کنیم قطعه‌ای به نام قطعه گوه از قطعات پلی آمید در کنار شیشه قرار می‌گیرد و شیشه را به صورت کامل نگهداری می کند.
آخرین ‌قسمت پایه اکسپوز هدفونی در تصاویر آن را قطعه نوار درزگیر می‌گویند که همانطور که از نامش پیداست برای درزگیری کردن مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این محصول تمامی درز ها به صورت کامل گرفته می‌شوند و دیگر امکان افتادن شیشه وجود نخواهد داشت.
تصاویر مختلف پایه اکسپوز دفنی در سایت اینترنتی آریا ساز و کار موجود هستند و می توانید تصاویر این محصول را مشاهده کنید و با دقت بیشتر به تصویر می توانید اجزای پایه اکسپوز دفنی را به راحتی از یکدیگر تمایز دهید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید