داستان آریا سازوکار و پونه مدیا

اینترنتی شدن، برای کسب و کارهای تازه کار خیلی راحت است. اما اگر مثل ما باشید و تجارت‌تان قدیمی‌تر باشد، یعنی اگر سال‌ها مغازه یا شرکتی فیزیکی داشته باشید، تغییر مسیر دادن به سمت اینترنت، سخت می‌شود. اساساً تغییر در استراتژی‌های مدیریتی کار آسانی نیست. مخصوصاً اگر کسب‌وکار شما درآمدزا باشد و در بحران مالی قرار نگرفته باشید. اصلا چرا باید سایت بزنید وقتی فروشگاه فیزیکی شما می‌فروشد و خوب هم می‌فروشد؟

جواب این است: در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد. روزی رقبای شما با تمام قدرت در میدان حاضر می‌شوند و آن موقع است که بیرون آمدن از بحران و تغییر مسیر دادن از همیشه سخت‌تر می‌شود. این داستان اینترنتی شدن گروه تولیدی – صنعتی آریا ساز و کار است؛ داستانی که از یک شرکت طراحی سایت دراصفهان شروع شد.

طراحی سایت آریا ساز و کار

یکی بود، یکی نبود. پونه مدیا بود، سایت نبود!

سال 1397 بود که گروه تولیدی-صنعتی آریا ساز و کار به شرکتی بزرگ تبدیل شد؛ شرکتی با خدمات گسترده‌تر از آن‌چه در گذشته بود. این اولین تغییر بزرگ در مسیر آریا ساز و کار بود. بزرگ شدن و رشد کردن همیشه مستلزم سلسله‌ای از اتفاقات و تغییرات است. راه اندازی یک سایت فروشگاهی برای شرکت، دومین تغییر برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت بود.

برای این که بهترین طراح سایت را پیدا کنیم، به سراغ گوگل رفتیم. حالا لیستی از به آدم‌ها و شرکت‌های مختلف داشتیم که هرکدام ادعا می کردند در کار طراحی سایت و سئو بهترین هستند. با همۀ این شرکت ‌ها و افراد تماس گرفتیم و خواسته‌های‌مان را مطرح کردیم.

طراحی سایت آریا ساز و کار 

یکی از مشکلات بیشتر کسب وکارها در ابتدای دیجیتالی شدن، این است که ایدۀ درست و دقیقی نسبت به اینترنتی شدن و چالش‌های آن ندارند. این باعث می‌شود تا گاهی توقعات و انتظارات با واقعیت در تضاد و تعارض باشد. ما هم سایت‌های رقبا را دیده بودیم اما نمی‌دانستیم چطور می‌شود به آن نقطه رسید. از طرفی جلسات مشاوره و نیازسنجی با شرکت‌های مختلف هم ما را سردرگم‌تر می‌کرد. این ماجرا تا مواجه شدن ما با مشاوران پونه مدیا ادامه داشت.

آن‌چه پونه مدیا را از شرکت‌های دیگر متمایز می‌کرد، تمایل‌شان به گفت‌وگو با مشتری و تفاوت دیدگاه‌شان از همان ابتدای کار بود. کارشناسان پونه مدیا همه‌چیز را ساده می‌دیدند و ساده تحلیل می‌کردند. هر سؤالی که داشتیم و هر انتظاری که به جا یا نا به جابود را می‌شنیدند و با صبر به آن پاسخ می‌دادند تا صورت مسئله برای ما هم روشن شود. پیشنهاد دادند که یک سایت ساده بسازیم و مشتقات و امکانات بیشتر را در طول زمان به آن اضافه کنیم. این دیدگاه مینیمال و ساده، تحلیل را برای ما آسان می‌کرد و ابهامات را از بین می‌برد. تصمیم ما قطعی بود. پونه مدیا می‌توانست شریک تجاری ما در این راه باشد.

در اولین مرحله هویت بصری سایت آریا ساز و کار طراحی شد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید می‌کردیم، رایزنی درمورد نیازهای یک سایت معتبر در حوزۀ شیشه‌های ساختمانی، خرید دامنه، طراحی ابتدایی و ساخت هستۀ مرکزی بود. هم‌زمان متخصصان سئو و R&D پونه مدیا دست به کار شدند تا با همکاری ما، به درک درستی از بازار کار سازه‌های شیشه‎‌ای و اتصالات آن در ایران و نیازهای آن برسند. مسیر سختی بود، اما ما ایمان داشتیم که این راه پرچالش به مقصدی دلپذیر ختم می‌شود. تصمیم گرفتیم که به پونه مدیا اعتماد کنیم؛ اعتمادی که باعث می‌شد تا در هر مرحله دست آن‌ها برای پیش رفتن و خلاقیت به خرج دادن در طراحی سایت ما باز باشد.

بعد از گذشتن یک ماه از شروع کار، سایت آریا ساز و کار بالا آمد و به فاصلۀ چند ماه تیم دیجیتال مارکتینگ پونه مدیا کار بازاریابی، برندینگ و سئو سازوکار را شروع کردند تا سایت در مدت زمانی کوتاه پس از آغاز به کارش، به یکی از بهترین منابع اطلاعاتی و فروشگاه‌های معتبر عرضۀ شیشه‌های ساختمانی در میان رقبا تبدیل شود.

طراحی سایت آریا ساز و کار 

طراحی سایت فروشگاهی یا سایت معمولی؛ مسئله این است!

فروشگاهی بودن یک سایت، امکانات زیادی را برای آن فراهم می‌کند و این مسئله که آریا ساز و کار به فروشگاه اینترنتی نیاز دارد یا خیر، یکی از اولین مسائلی بود که در جلسات نیازسنجی ما با پونه مدیا مورد بحث بود. انواع شیشه‌های ساختمانی، انواع در و پنجره، یراق آلات و اتصالات به کار رفته در سازه‌های شیشه‌ای، انواع توری و ... محصولاتی بودند که می‌شد در قالب یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای در اختیاز مشتری گذاشت. به این شکل مشتریان ما می‌توانستند با چند کلیک و به سرعت، محصولات مورد نیازشان را برند.

سئو سایت آریا ساز و کار

طراحی سایت در کنار سئو حرفه‌ای است که معنا پیدا می‌کند. بهترین طراحی سایت را هم که داشته باشید، بدون سئو دیده نمی‌شوید.

آبان ماه 1398 بود. سایت آریا ساز و کار سر و شکل گرفته بود و به صورت استاندارد کار می‌کرد. حالا وقت آن بود تا از این اثر هنری رونمایی کنیم و آن را به نمایش عمومی بگذاریم. کمی بعد از طراحی سایت سازوکار، پروژۀ سئو آریا  ساز و کار را با پونه مدیا آغاز کردیم.

به پشتوانۀ تجربۀ چندین و چند سالۀ پونه مدیا و تلاش شبانه‌روزی متخصصان سئو این شرکت، امروز آریا ساز و کار با مهم ترین کلمات این کسب و کار در صدر نتایج برتر گوگل قرار دارد. حضور آریا ساز و کار در صدر لیست برترین‌های این صنعت، گویای کیفیت کار ما به‌عنوان تولیدکنندۀ و عرضه کتده شیشه‌های ساختمانی و انواع در و پنجره و تبحر تیم پونه مدیا در سئو است.

متخصصان سئو داخلی پونه مدیا از بهینه‌سازی تمام صفحات گرفته تا لینک‌سازی داخلی و خارجی و اصلاح متن و ساختارهای محتوایی، همه را برای آریا ساز و کار انجام دادند. در کنار آن برنامه‌نویس‌های این شرکت هم سایت را از نظر سئو فنی بررسی می‌کردند تا از نظر سرعت بارگذاری و ساختار کدها در بهینه‌ترین شکل ممکن باشد. هم‌زمان با این فرایند، تبلیعات گوگل، انتشار رپورتاژ آگهی و بازاریابی برای پروژۀ سازوکار در دستور کار قرار گرفت تا سایت به سرعت در گوگل بالا بیاید؛ فرایندی که تا امروز به طور مستمر ادامه دارد. مداومت و اعتماد دوطرفه میان ما پونه مدیا، باعث شده است تا آریا ساز و کار به عنوان یکی از پربازدیدترین سایت‌های شیشه های ساختمانی در ایران شناخته شود.

سئو سایت آریا ساز و کار 

پشتیبانی سایت آریا ساز و کار

قدرت تیم پشتیبانی شرکت طراح سایت را دست کم نگیرید. وقتی سایت فروشگاهی دارید، با چالش‌های بیشتر مواجه می‌شود. تعداد زیادی محصول هستند که باید به صورت درست و دقیق در سایت وارد شوند، اطلاعات زیادی در سایت شما در حال گردش است، امنیت سایت شما اهمیت دارد، ممکن است در حین کار با سایت به مشکلاتی بربخورید و جدای از همه این موارد، شما نه دانش ادارۀ یک سایت بزرگ را دارید و نه زمانش را. تیم های پشتیبانی سایت فرشتۀ نجاتند؛ مخصوصاً اگر دل به دل‌تان بدهند و مثل والدی دلسوز بالای سر سایت بایستند. ابن موضوع یکی دو سال بعد از شروع کار سایت آریا ساز و کار برای ما روشن شد؛ زمانی که دیدیم سایت‌داری کاری تخصصی است و به پشتیبانی قوی نیاز دارد.

پروژۀ پشتیبانی آریا ساز و کار در سال 1399 آغاز شد و تا همین امروز هم ادامه دارد. حالا بعد از گذشت این سال‌ها، ما بیشتر از هر زمان دیگری ایمان داریم که بدون یک تیم حرفه‌ای پشتیبان، کار یک سایت به نحو احسن انجام نمی‌شود.

این مسیر پرفرازونشیب و البته شیرین تا همین امروز هم ادامه دارد. ما امید داریم که با اتکا به قدرت تیم حرفه‌ای آریا ساز و کار و در کنار متخصصان خلاق پونه مدیا، بهترین خدمات را به مشتریان عزیز ارائه کنیم و الگویی باشیم برای همکاران جوانی که قصد دارند به بازار اینترنتی این صنعت وارد شوند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید