نمای شیشه ای قوس دار (شیشه خم)

شیشه خم یکی از تکنولوژی های جدید در تولید شیشه سکوریت و شیشه لمینت است. این شیشه در صنعت ساختمان سازی مدرن جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده است. از شیشه خم در قسمت ‌های مختلف ساختمان سازی از جمله نورگیر ساختمان، ورودی ساختمان، ویترین و دکوراسیون داخلی ساختمان، نرده پله های ساختمان، پوشش استخرهای رو باز، آسانسور و… استفاده های بسیار زیادی می شود.
ما در ادامه این مقاله از سری مقالات وب سایت فروشگاهی ساز و کار در مورد کاربرد های شیشه خم در معماری داخلی بیشتر صحبت خواهیم کرد، و هر کدام از کاربرد های ذکر شده را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد. شیشه سکوریت رفلکس از پرمصرف ترین شیشه های موجود در بازار است که توسط مجموعه سازوکار ارائه می شود و می توانید با مناسب ترین قیمت آن را خریداری کنید.

کاربردهای شیشه خم در معماری داخلی

کاربردهای شیشه خم در معماری داخلی

از جمله کاربردهای شیشه خم در معماری داخلی ساختمان همانطور که قبلا هم گفتیم به موارد متعددی می توان اشاره کرد، که ما در ادامه به صورت مفصل در مورد هر یک از این کاربردها توضیح داده ایم:

  • استفاده از شیشه خم به عنوان ویترین و دکوراسیون داخلی ساختمان امروزه بسیار مرسوم و محبوب شده است. به عنوان مثال انواع مختلف آکواریوم های منحنی، ویترین های منحنی و همچنین دکور های سیار و دیواری منحنی در اماکن تجاری و اداری و مسکونی امروز رونق بسیار خوبی پیدا کرده اند. هر کدام از آن ها نیز در سایز های مختلف و با رنگ بندی های متفاوت قابل اجرا هستند.
  • نرده پله های گرد نیز یکی دیگر از کاربرد های شیشه خم در معماری داخلی است. در ویلاهای لوکس، هتل ها و منازل چند طبقه، وجود راه پله های گرد باعث جذاب تر شدن نمای داخلی ساختمان می شود. در صورتی که از شیشه منحنی برای نرده این پله ها استفاده شود قطعا زیبایی ظاهری آن چندین برابر نیز خواهد شد.
  • یکی دیگر از کاربرد های شیشه خم در معماری داخلی نورگیر ساختمان است. نور ساختمان با استفاده از شیشه منحنی جذابیت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد و نقطه کانونی برای ورود نور به داخل منزل نیز به شمار می آید.
  • استفاده از شیشه خم به عنوان کلاهک آسانسور نیز یکی دیگر از کاربردهای شیشه خم در معماری داخلی است. در برخی از مراکز تجاری که آسانسور در مرکز ساختمان قرار دارد، از شیشه های خم برای ساخت یک آسانسور مدور استفاده می شود.
  • البته در حیاط های ویلایی که استخر های روباز وجود دارند نیز استفاده از شیشه های خم به وفور دیده می ‌شود. این شیشه ها به منظور دیوار چینی استخر و همچنین سقف استخر مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

شیشه خم به عنوان نمای شیشه ای ساختمان ها

شیشه خم به عنوان نمای شیشه ای ساختمان ها

یکی از کاربردهای بسیار زیاد شیشه خم در صنعت معماری و ساختمان سازی اجرای نمای شیشه ای برای ساختمان است. در ساختمان های مدرن و لوکس استفاده از شیشه خم برای نمای ساختمان به وفور دیده می شود. در گذشته نمای ساختمان به وسیله سنگ کاری های مختلف انجام می شد. اما امروزه استفاده از شیشه برای نما کاری ساختمان رونق بسیار خوبی پیدا کرده است. البته نماکاری ساختمان با استفاده از شیشه خم مزیت های بسیار زیادی دارد که از جمله آن ها می ‌توان به ایجاد جلوه های زیبا در ساختمان، صرفه جویی بسیار عالی در هزینه ها، افزایش نور داخلی ساختمان و استحکام بنا اشاره کرد.
به عنوان مثال منظور از صرفه جویی در هزینه ها این است که، در صورت اجرای نماکاری ساختمان با شیشه خم استفاده از مصالح ساختمانی به منظور دیوار چینی و یا استفاده از سنگ های نما به حداقل خود میرسد. همین مسئله نیز باعث صرفه جویی بسیار عالی در هزینه ها می شود؛ زیرا هزینه های ناشی از اجرای شیشه خم به مراتب کمتر از هزینه های استفاده از مصالح ساختمانی و سنگ های نما خواهد بود.
از طرفی زیبا سازی بنا و همچنین افزایش نور ورودی ساختمان نیز با استفاده از این شیشه ها به حداکثر خود می رسد. شما می توانید برای مشاهده نمونه های بیشتر از کاربردهای شیشه خم به عنوان نمای شیشه ای ساختمان ها و همچنین به منظور استعلام قیمت انواع مختلف شیشه خم از طریق وب سایت فروشگاهی ساز و کار اقدام نموده و اطلاعات تکمیلی را در این خصوص کسب کنید. از طرفی نمایندگان و کارشناسان فروش ما نیز آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در این زمینه هستند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید