شیشه خم چگونه تولید می‌ شود؟

فرایند تولید شیشه خم یک فرآیند جدید است که با استقبال بسیار زیادی نیز در صنعت ساختمان سازی مواجه شده است. انواع شیشه خم سکوریت، رفلکس، دوجداره، ضد گلوله، لمینت و ضد حریق با فناوری شیشه خم تولید می شوند. هر کدام از انواع این شیشه ها دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود هستند، ولی همه آن ها در ویژگی خم بودن با یکدیگر شباهت دارند. هر کدام از این شیشه ها بسته به ضخامت و مقاومتی که دارند، در درجه حرارت مختلفی تولید می شوند.

به عنوان مثال شیشه های لمینت که جزو مقاوم ترین شیشه های خم هستند در درجه حرارت بسیار بالا تولید می شوند و فرآیند خمیدگی آن ها نیز اغلب در درجه حرارت های بالا انجام می‌ شود. این شیشه ها به دلیل اینکه در حرارت بسیار زیاد تولید می شوند، به صورت کامل آب دیده و ضد ضربه میشوند. پروسه تولید شیشه‌ ضد گلوله نیز به همین ترتیب است. ما در ادامه در مورد فرایند ساخت شیشه خم بیشتر توضیح داده و چگونگی تولید این شیشه را در روش های مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

راهنمای مطالعه متن

فرایند ساخت شیشه خم

فرایند ساخت شیشه خم

در واقع فرایند ساخت شیشه خم به سه روش انجام می شود:

  • روش اول تولید شیشه خم در در پروسه حرارت دهی است. برای سکوریت کردن و یا لمینت کردن شیشه باید آن را تا درجه حرارت های بسیار زیاد گرم کرد تا شیشه آب دیده شود و در برابر ضربه و فشار مقاومت بسیار بالایی به دست آورد برای تولید سکوریت و یا لمینت هم هنگام حرارت دهی بسیار بالا فرایند خم کردن آن را نیز انجام میدهند به عنوان مثال هنگامی که شیشه حرارت دید و شکل گرفت آن را به صورت تخم در می آورند و سپس فرایند سرد کردن شیشه را ادامه میدهند.
  • روش دیگر برای تولید شیشه خم استفاده از ابزار و حرارت است. بدین منظور شیشه را تا حرارت ۱۷۰ الی ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم می‌کنند و سپس با استفاده از ابزار و وسایل مخصوص فرم آن را تغییر میدهند. طی این روش می توان شیشه را به صورت عرضی یا به صورت طولی خم کرد.
  • یکی دیگر از روش های تولید شیشه خم استفاده از روش سرد است طبق این روش شیشه را در فریم مخصوص قرار داده و آن را تا حد مورد نیاز خم کرده و حالت می دهند. در این روش هیچ گونه حرارتی به شیشه اعمال نمی‌ شود و صرفا با فریم و خم کردن شیشه سرد آن را حالت میدهند.

انواع روش های تولید شیشه خم

انواع روش های تولید شیشه خم

همانطور که در تیتر قبلی به تشریح بیان کرده ایم سه روش برای تولید شیشه خم وجود دارد؛ که روش اول روش حرارت دهی، روش دوم استفاده از ابزار و حرارت متوسط، و روش سوم با نام روش سرد شناخته می شود. هر کدام از این روش ها برای تولید شیشه خم در زوایای مختلف استفاده می ‌شوند. اغلب برای تولید شیشه خم لمینت هر سه روش با درجات متفاوت با یکدیگر کاربرد دارند. اما به صورت کلی هر یک از این روش ها برای خم دادن شیشه در یک زاویه استفاده می شوند.

در صورتی که اگر بخواهید یک شیشه را در تمامی زوایا خم دهید، باید به صورت همزمان و مشترک از تمامی این روش ها به یک اندازه استفاده کنید. در صورتی که کارخانجات و شرکت های تولید کننده شیشه خم از روش های استاندارد و تجهیزات بروز برای تولید شیشه خم استفاده کنند، قطعا محصول نهایی نیز کیفیت بسیار بالایی خواهد داشت و از لحاظ مقاومت و شفافیت نیز در درجه بسیار بالایی خواهد بود.

البته همانطور که قبلا هم گفتیم انواع مختلف شیشه خم در نوع دوجداره، تک جداره، رنگی، مات و شفاف قابل تولید هستند؛ که مشتری با توجه به نیاز و سلیقه خود می تواند انواع مختلفی شیشه ها را انتخاب کند. در هر صورت اگر شما نیز به دنبال خرید شیشه خم با کیفیت هستید می توانید از طریق وب سایت فروشگاهی ساز و کار اقدام نموده و بهترین و باکیفیت ترین نوع شیشه را به صورت تضمینی با قیمت مناسب و با قیمت تولیدی خریداری نمایید. کیفیت تمامی محصولات ارائه شده در این وب سایت کاملا تضمینی بوده و دارای دوام و عمر بسیار طولانی هستند. پارتیشن شیشه ای تک جداره یکی از پر کاربرد ترین پارتیشن شیشه ای های موجود در ساز و کار است.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید