انواع نرده شیشه ای

استفاده از شیشه در ساختمان سازی از دیرباز متداول و مرسوم بوده است. امروزه شاهد ظهور المان های شیشه ای دیگری در این صنعت هستیم که به کارگیری از آن بر زیبایی و شکوه بنا می افزاید. نرده های شیشه ای مولفه هایی ایمن و چشم گیر هستند که بهره گیری از آن‌ها به سرعت در حال افزایش است. علاوه بر جلوه بصری، تنوع در تولید این محصول سبب ایجاد تمایل مصرف کنندگان به انتخاب این نوع نرده ها در ساختمان شده است. انواع نرده شیشه ای موجود در بازار اکسپوز، دفنی، اسپیگوت، فیکس پوینت، کامپوننت، پایه‌دار و ... است. این محصولات بنا به درخواست مصرف کنندگان قابلیت سفارشی سازی نیز دارند.

انواع نرده شیشه ای

انواع نرده شیشه ای از نظر فریم دار یا بدون فریم بودن

نرده های شیشه ای را می توان بر اساس ویژگی های آن‌ها به طرق مختلفی چون فریم دار و یا فریم لس بودن، جنس شیشه به کار رفته در طراحی و تولید، نحوه نصب دسته بندی کرد. هر نوع نرده شیشه ای که به وسیله یراق های مخصوص فلزی و یا چوبی در جای خود قرار داده شود، تحت عنوان نرده های شیشه ای فریم دار شناخته می شود. در این نوع از نرده ها، شیشه های به کار گرفته شده توسط نرده های فلزی از دو یا چهار سمت مهار می شوند. انواعی از نرده های شیشه ای که بدون استفاده از یراق آلات مخصوص نصب می شوند، نرده بدون فریم و یا فریم لس نامیده می شوند. در ساخت و نصب این نرده ها، هیچ‌گونه فریمی برای مهار شیشه در نظر گرفته نمی شود، به همین دلیل قیمت تمام شده این محصولات کمتر از انواع فریم دار است. حذف فریم در این نوع نرده ها از مقاومت کلی آن می کاهد و استفاده از این محصول را محدود به موارد خاص می نماید.

انواع نرده شیشه ای از نظر فریم دار یا بدون فریم بودن

انواع نرده شیشه ای از نظر نوع شیشه به کار رفته در آن

همان طور که گفته شد، نرده های شیشه ای را می توان بر حسب نوع شیشه به کار رفته در ساخت آن نیز دسته بندی کرد. در اغلب موارد در ساخت این نرده ها از شیشه های لمینت و سکوریت استفاده می شود. این نوع شیشه ها از نظر استحکام و مقاومت در سطح قابل قبولی قرار دارند و در برابر فشارهای وارده، ضربه و شرایط جوی و آب و هوایی ایده آل و مطلوب هستند. ضخامت شیشه های سکوریت مورد استفاده در این محصولات در محدوده 8 تا 12 میلی متر متغیر است. پایه های در نظر گرفته شده برای این نوع از نرده های شیشه ای با استفاده از پروفیل آلومینیوم و یا استیل ساخته می شوند. به کارگیری این نوع نرده ها، از نظر اقتصادی مطلوب ارزیابی می شود. سطح استحکام خوب این محصول و زیبایی ظاهری آن، این نرده را تبدیل به انتخابی مناسب برای استفاده در ویلا، راه پله، ساختمان های مسکونی و ادرای کرده است. شیشه های لمینت ساخته شده از دو شیشه سکوریت با ضخامت 5 و 10 میلی متر است و می توان گفت که به طور ذاتی مقاومت این نوع شیشه بیشتر از انواع سکوریت آن است. شیشه های سکوریت محدودیت ارتفاع دارند و حداکثر طول آن‌ها 150 سانتی متر است، که این امر با استانداردهای ساخت نرده شیشه ای مطابقت دارد و مشکلی در به کارگیری آن‌ها وجود نخواهد داشت. ضخامت شیشه های لمینت بین 12 تا 16 میلی متر است و به همین دلیل از این شیشه ها می توان در ساخت نرده های شیشه ای فریم لس به نحو احسن بهره گرفت. استفاده از نرده های شیشه ای لمینت در مطب پزشکان، فرودگاه، هتل، دانشگاه، مجتمع های تجاری و موارد دیگری از این دست مطلوب و ایده آل است. شما می‌ توانید انواع نرده شیشه ای با کیفیت را به سازو کار سفارش دهید. سازو کار یکی از بهترین فروشگاه های عرضه نرده شیشه ای است. به وب سایت ساز و کار مراجعه کنید یا با کارشناسان آن در ارتباط باشید.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید