ارتفاع استاندارد نرده شیشه ای

استفاده از نرده شیشه ای در ساختمان های مدرن امروزی رو به گسترش است، چرا که این مولفه نوین هماهنگی بسیار خوبی با سایر متریال و مصالح به کار گرفته شده در ساخت بناها دارد. همچنین این عنصر به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و خواص ذاتی آن از نظر مصرف کنندگان بسیار مطلوب و ایده آل ارزیابی می شود. نرده های شیشه ای مانند سایر ابزاری که به عنوان جان پناه از آن‌ها استفاده می شود، ضوابط و استانداردهای خاصی دارند که باید به دقت در زمان اجرا لحاظ شوند. یکی از موارد مهمی که در ارتباط با نرده های شیشه ای باید مورد توجه قرار گیرد، ارتفاع استاندارد این المان است. همان طور که گفته شد، نرده های شیشه ای نوعی جان پناه محسوب می شود. مطابق با مندرجات مبحث سوم از مقررات ملی ساختمان، چنانچه در هر بخش از یک سازه نظیر راه پله ها، ویدها، پشت بام ها، تراس ها و غیره، اختلاف ارتفاعی بیش از 70 سانتی متر وجود داشته باشد، لازم است با انجام اقدامات پیشگیرانه از سقوط افراد و کاربران جلوگیری شود. نصب نرده های شیشه ای یکی از روش های نوین پیشگیرانه است که می تواند در عین زیبایی، کارایی مطلوب نیز داشته باشد.

ارتفاع استاندارد نرده شیشه ای

آیا ارتفاع استاندارد برای همه انواع نرده شیشه ای یکسان است؟

یکی از سوالاتی که در زمان اقدام به خرید نرده های شیشه ای مطرح می شود، این است که ارتفاع نرده برای حصول حداکثر کارایی چقدر باید باشد؟ نرده های شیشه ای موجود در بازار دارای ارتفاعی بین 80 تا 120 سانتی متر هستند. تعیین ارتفاع مورد نیاز برای نصب نرده وابسته به عوامل مختلفی است و شرایط محیطی، کاربری نرده و محل نصب آن نقش بسیار پر رنگی در مشخص کردن عدد مربوط به ارتفاع دارند. نکته حائز اهمیت در این رابطه این است که نوع نرده منتخب تاثیری در تعیین ارتفاع جان پناه ندارد. یعنی در صورتی که برای محافظت از افراد و ممانعت از سقوط ناخواسته آن‌ها، نرده های شیشه ای مد نظر باشند، هر نوع از این محصول قابل به کارگیری خواهد بود و محدودیتی در انتخاب وجود نخواهد داشت.

آیا ارتفاع استاندارد برای همه انواع نرده شیشه ای یکسان است؟

ارتفاع استاندارد نرده شیشه ای به چه عواملی بستگی دارد؟

برای تعیین ارتفاع نرده های شیشه ای، عامل تعیین کننده اصلی، مکان نصب و به کارگیری از آن است. چنانچه نصب نرده به عنوان جان پناه در پشت بام مد نظر باشد، ارتفاع استاندارد نرده برای نصب 120 سانتی متر خواهد بود. این عدد در تمامی بام ها لازم الاجرا است و انتخاب نرده هایی به ارتفاع کمتر در این مورد نادرست است و ایمنی لازم را در زمان بروز سانحه ایجاد نخواهد کرد، همچنین طبق مقرارت ارتفاع نرده برای نصب در راه پله ها و سایر سطوح شیب دار 90 سانتی متر است. این عدد در مورد تمامی انواع ابزار و لوازمی که به عنوان جان پناه مورد استفاده قرار می گیرند، ثابت است. البته اعداد مورد اشاره در فوق میزان حداقل ارتفاع می باشد و انتخاب نرده های با ارتفاع های بیشتر بلا مانع خواهد بود. اگر در شرایط خاص نیاز به نصب نرده های شیشه ای با ارتفاع بیشتر وجود داشته باشد، در صورت در دسترس بودن نرده با ارتفاع مورد نظر در بازار، این کار امکان پذیر است، همچنین در برخی از مواقع شرایط آب و هوایی حاکم بر محیط ایجاب می کند که از نرده های شیشه ای مرتفع تر استفاده شود. در این حالت انتخاب انواعی از نرده که دارای بلندی لازم باشند، می تواند کارایی این عنصر را افزایش دهد. شما می توانید نرده شیشه ای را به فروشگاه معتبر سازو کار سفارش دهید. سازو کار یکی از بهترین فروشگاه های عرضه کننده نرده شیشه ای است.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید