در انتخاب نرده شیشه ای به چه نکاتی توجه کنیم؟

نوعی از نرده که علاوه بر حفاظت از جان افراد و جلوگیری از سقوط آن‌ها زیبایی منحصر به فرد و دلنشینی برای محیط به ارمغان می آورد، نرده شیشه ای است. این نوع نرده ها علاوه بر این‌که استحکام خیلی خوبی دارند، می توانند به عنوان یک نرده فوق العاده محکم و عالی استفاده شوند. نرده های شیشه ای این امکان را دارند که محیط را زیباتر کنند و به دلیل شفافیتی که دارند بتواند آن سوی نرده ها را نیز مشاهده کرد. امروزه بسیاری از افراد به جای خرید نرده های فلزی، سنگی و ... ترجیح می دهند از نرده های شیشه ای به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارند استفاده کنند. نرده شیشه ای دارای انواع مختلفی است و در انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه کرد، در نتیجه توجه به این نکات است که می توان نرده ها را به بهترین شکل برای محیط پیاده سازی کرد و به هدف خود یعنی ایجاد حفاظ و زیبایی محیط رسید.

 در انتخاب نرده شیشه ای به چه نکاتی توجه کنیم؟

نقش ایمنی و میزان تردد در انتخاب نرده شیشه ای

اولین چیزی که در انتخاب نرده شیشه ای باید به آن دقت کنید ایمنی و میزان تردد نرده هاست. شما باید برای محیط هایی که تردد زیادی در آنجا صورت می پذیرد نرده هایی با مقاومت بالا پیاده سازی کنید تا استحکام بالایی داشته و نقش خود را به خوبی ایفا کنند. معمولا در ساختمان های پر تردد مانند ساختمان های اداری و تجاری نیاز است تا از نرده های شیشه ای با استحکام خیلی بالا استفاده شود. در ساختمان هایی مانند ساختمان های منازل مسکونی و ویلایی که تردد در آنها اندک است، ایمنی کمتری نیاز است، اما همچنان باید به استحکام نرده دقت داشت تا مبادا در آینده مشکلات ایمنی به بار بیاورند.


نقش نوع سازه و کف سازی موجود در انتخاب نرده شیشه ای

عامل دیگری که در انتخاب نرده شیشه ای باید به آن دقت کنید نوع سازه و کف سازی آنجا است. در موقعیت هایی که کف سازی انجام شده است، می توان از سیستم هایی مانند فیکس پوینت یا اسپیکات استفاده کرد و یا سیستم هایی با پایه نگهدارنده مانند هنزا به کار برد. در هنگام نصب نرده ها باید به نوع کف سازی دقت ویژه ای داشته باشید.

 نقش نوع سازه و کف سازی موجود در انتخاب نرده شیشه ای


نقش قیمت و مسائل اقتصادی پروژه در انتخاب نرده شیشه ای

 قیمت تمام شده نرده شیشه ای نیز باید در انتخاب آن‌ها دقت کنید، چرا که اهمیت ویژه ای دارند. شما باید با توجه به کارایی و کاربردی که از نرده شیشه ای انتظار دارید و همچنین مبنی بر بودجه ای که می خواهید هزینه کنید، بهترین گزینه ها را انتخاب کنید. نوع شیشه ها که سکوریت یا سکوریت لمینت است از لحاظ قیمتی با هم تفاوت دارند و همچنین قطعات نگهدارنده که معمولا آلومینیوم یا استیل هستند هم از لحاظ قیمتی با هم متفاوت هستند. کارفرما باید با توجه به این موارد، مناسب ترین نرده شیشه ای را برای محیط مورد نظر انتخاب و پیاده سازی کند.

نقش محل نصب جان پناه شیشه ای در انتخاب نرده شیشه ای

به نوع محل و فضایی ک قرار است نرده شیشه ای را در آن‌جا نصب کنید هم باید اهمیت دهید، از جمله مکان هایی که می توان از جان پناه شیشه ای در آنجا استفاده کرد می توان به استخر، راه پله، روف گاردن، پشت بام، بالکن و تراس اشاره کرد.

نقش محل نصب جان پناه شیشه ای در انتخاب نرده شیشه ای

نقش طراحی و دیزاین پروژه در انتخاب نرده شیشه ای

به طراحی و دیزاین پروژه نیز باید اهمیت ویژه ای دهید تا در نهایت بتوانید مناسب ترین نوع نرده ها را انتخاب و پیاده سازی کنید، مثلا برخی طراحان برای برخی محیط ها می خواهند از پایه نگهدارنده استفاده کنند اما در برخی محیط های دیگر ترجیح می دهند که از هیچ نگهدارنده ای استفاده نکنند. یک نگاهی که طراح برای المان های مختلفی که قرار است در محیط های مختلف به کار ببرد دقت کنید تا در نهایت بتوانید بهترین نرده ها را انتخاب کنید. در نهایت توجه به تمام این نکات و مواردی که گفته شد، شما می توانید مناسب ترین نوع نرده شیشه ای را انتخاب کنید و برای محیط و موقعیتی که دوست دارید در اینجا این نرده ها را نصب کنید، استفاده نمایید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید