پنجره ترمال بریک چیست

باگسترش شهرها و تغییر سبک زندگی، نیاز به ساختن خانه‌هایی که رفاه و آسایش را به دور از شلوغی‌هامهیا کند، بیش‌ازپیش احساس می‌شود. بدیهی است که برای ساختن چنین خانه‌هایی، به‌کاربردن مصالحی موردنیاز است که بتواند عایق بسیار خوبی در برابر آلودگی‌های صوتی، شیمیایی و زیست‌محیطی باشد. ازآنجایی‌که یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک سازه پنجره‌ها هستند، باید در انتخاب و طراحی آن‌ها دقت بسیار زیادی به خرج داد. این دلایل باعث شد تا صنعتگران و مهندسان، با کمک فلز آلومینیوم، پنجره‌های دو جداره‌ای را طراحی کنند تا بخش زیادی از این مشکل را برطرف کنند، اما بعد مدتی عیوب این پنجره‌ها هم آشکار شد. جدار آلومینیومی این پنجره‌ها به‌راحتی می‌توانستند گرما و سرما را منتقل کنند و از این نظر برای صاحبان خانه دردسرساز می‌شدند. طراحان و مهندسان برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشیدند. آن‌ها پنجره‌ای به نام ترمال بریک طراحی کردند. این پنجره‌ها بخش زیادی از ایراد های پنجره‌های آلومینیومی نرمال را ندارند و در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساختمان‌ها هستند. در ادامه قصد داریم به بررسی این پنجره‌ها و ویژگی‌هایشان بپردازیم تا شما به هنگام انتخاب، با آگاهی بیشتری بتوانید انتخاب بهتری را داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

پنجره ترمال بریک چیست

ترمال بریک چیست

ازآنجایی‌که پنجره‌های آهنی به‌راحتی انرژی داخل خانه را به بیرون منتقل می‌کردند، گزینه مناسبی برای خانه‌ها نبودند، ازاین‌رو مهندسان تصمیم گرفتند جایگزینی مناسب برای این پنجره‌ها بسازند. آن‌ها دوباره به سراغ فلز آلومینیوم رفتند، چراکه پنجره‌های آلومینیومی علاوه بر وزن بسیار پایین، مقاومت زیادی در برابر رطوبت و تغییرات آب‌وهوایی دارند. این دو ویژگی باعث می‌شود تا مهندسان و فعالان حوزه ساختمان تا مدت‌ها از پنجره‌های آلومینیومی استفاده کنند. مهم‌ترین نقطه‌ضعف این پنجره‌ها این است که می‌توانستند به‌راحتی حرارت داخل منزل را به بیرون منتقل کنند. همچنین عایق مناسبی در برابر آلودگی صوتی نیستند، به همین مهندسان تصمیم گرفتند که گونه جدیدی از پنجره‌های آلومینیومی را طراحی کنند. آن‌ها با قراردادن تیغه پلی‌آمیدی در بین دو جدار داخلی و خارجی پنجره‌های آلومینیومی و تقویت ضخامت و کیفیت شیشه‌های آن، به نسل جدیدی از پنجره‌های آلومینیومی، یعنی ترمال بریک رسیدند. ترمال بریک برخلاف نسل پیشین خود گزینه بسیار مناسبی برای سازه‌های مدرن به‌حساب می‌آیند. تیغه پلی‌آمیدی که در بین دو جدار آلومینیومی این پنجره‌ها قرار گرفته است از انتقال حرارت و دما به روش رسانایی جلوگیری می‌کند و به ثبات دمایی منزل شما کمک بسیار زیادی می کنند. از طرفی افزایش چندمیلی‌متری ضخامت شیشه پنجره‌های ترمال بریک، نه‌تنها به کاهش انتقال دما کمک کرده است، بلکه توانسته سد محکمی در مقابل آلودگی‌های صوتی باشد. این ویژگی در شهرهای بزرگ یا مناطقی که سروصدای کارخانه‌ها و کارگاه‌ها به گوش می‌رسد، خاصیتی برتر به‌حساب می‌آید. در کنار تمام این مزیت‌ها، قیمت بسیار بالای این پنجره‌ها می‌تواند خریدار را از خرید منصرف کند، اما اگر منصفانه به مسئله نگاه کنید و هزینه اتلاف انرژی را برآورد کنید، خواهید دید که خرید این پنجره ها کاری سودمند است.

ترمال بریک چیست

علت نام‌گذاری ترمال بریک چیست؟

علت نام‌گذاری پنجره‌های ترمال بریک این است که این پنجره‌ها به‌واسطه عایقی پلاستیکی که در بین دو جدار خارجی و داخلی قرار می‌گیرد، از انتقال حرارت از طریق آلومینیوم تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. ازآنجایی‌که این ویژگی در پنجره‌های آلومینیومی نرمال وجود ندارد، انتقال حرارت محیط داخلی به بیرون به‌راحتی انجام می‌پذیرد، به همین دلیل امروزه پنجره‌های ترمال بریک به یکی از مهم‌ترین اجزای سازه‌های مدرن تبدیل شده است. شما می توانید پنجره ترمال بریک را از فروشگاه ساز و کار بخرید. ساز و کار ارائه کننده برترین پنجره ترمال بریک است.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید