کارخانه شیشه سازی

شیشه از محصولات پر کاربرد در جهان است که از آن برای نمای ساختمان، مغازه، انواع دکوراسیون و ... استفاده می کنند. این محصول از مواد طبیعی تولید شده و جزو مواد غیر بلوری محسوب می شود. به طور کلی شیشه از کوارتز، آهک و سدیم به وجود می آید.
با توجه به پیشرفت هایی که در صنعت شیشه به وجود آمده استفاده از این محصول هر روز بیشتر می شود. از همین رو برای تأمین شیشه مورد نیاز به کارخانه های شیشه سازی بیشتری نیازمندیم.
کارخانه های شیشه سازی انواع شیشه ها را با استفاده از ماسه های رودخانه ای و با توجه به نیازهای بازار تولید و عرضه می کنند.

در کارخانه های شیشه سازی چه محصولاتی تولید می شود؟

شیشه یکی از آن محصولات زیباست که شکل هندسی خاصی ندارد اما با استفاده از فرآیندهای خاصی می توان آن را به شکل های مختلف درآورد.
کارخانه های تولید شیشه می توانند تمام مصنوعات شیشه ای از جمله ظروف شیشه ای، پشم شیشه ای، شیشه های صنعتی، شیشه های ساختمانی و ... را در شکل‌ها و طرح های مختلف تولید و روانه بازار کنند.

مراحل کلی تولید شیشه در کارخانه شیشه سازی

  • تهیه مواد اولیه
  • تبدیل مواد اولیه به پودر یا دانه با قطر کم
  • توزین مواد اولیه و مخلوط کردن آن ها با ۵٪ آب
  • انتقال ترکیب مواد اولیه و آب به کوره
  • فرآیند بی رنگ کردن خمیر شیشه
  • خارج کردن گازها از مخلوط
  • تبدیل خمیر به محصولات مورد نیاز شیشه ای
  • قرار دادن شیشه داغ در کوره هایی که دارای دمای کمی هستند. این کار به کاهش شکنندگی شیشه کمک می کند.

مراحل کلی تولید شیشه در کارخانه شیشه سازی

کارخانه شیشه سازی در ایران

در ایران کارخانه های شیشه سازی فراوانی مشغول به فعالیت هستند که انواع شیشه را با کیفیت های مختلف تولید می کنند و تلاش دارند با وارد کننده های خارجی رقابت کنند. از این رو محصولات این کارخانه ها باکیفیت و با قیمت مناسب عرضه می شوند. شما می توانید قیمت شیشه را در سایت ساز و کار مشاهده کنید. 
بزرگ ترین کارخانه های شیشه سازی در ایران بخش اعظمی از نیازهای کشور را تأمین می کنند. این کارخانه ها با روش های مدرن و سنتی دست به تولید شیشه می زنند و محصولات را به سراسر ایران توزیع و بخشی از تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادر می کنند. این کارخانه ها نقش بسیار مهمی را در اقتصاد کشور بازی می کنند.
کارخانه های تولیدی شیشه بهترین شیشه ها را با روش هایی خاص می سازند. این کارخانه ها به دلیل وارد کردن خلاقیت و نوآوری در کار، مدل و طراحی های خود توانسته اند نظر بسیاری از خریداران داخلی و خارجی را  جلب نمایند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید