مراحل ساخت شیشه لمینت

شیشه لمینت نوعی شیشه ایمنی است که از چند لایه شیشه معمولی و طلق هایی از جنس پلی بوتیرات تهیه می شود. از این شیشه ها برای زیبا سازی محیط های مختلف از جمله در سقف و کف ساختمان استفاده می شود.
طلق هایی که در این نوع شیشه به کار می روند ضخامت های متفاوتی دارند. با توجه به ضخامت شیشه لمینت می توان تعداد لایه های موجود در شیشه را تعیین کرد.
دو لایه ورقه شیشه ای که در لمینت به کار می رود از جنس شیشه معمولی است و از آن‌جا که در برابر ضربه از خود مقاومت نشان می دهند، می توان از آن ها به عنوان عایق و محافظ شیشه استفاده کرد.
با توجه به نوع شیشه لمینت مورد نیاز می توانید از انواع ورق های شیشه ای معمولی، رنگی، فلت و ... استفاده نمایید همچنین امکان چسباندن برچسب لمینت روی شیشه هم وجود دارد.

کاربرد شیشه لمینت

شیشه های لمینت کاربردهای زیادی دارند. از جمله:

  • حفاظت و ایمنی
  • طراحی داخلی و خارجی
  • شیشه های نشکن خودرو
  • عایق صوتی در مکان هایی که تبدیل به شیشه‌ ضد گلوله  شده اند

کاربرد شیشه لمینت

برای ساخت شیشه لمینت چه مراحلی را باید طی کرد؟

فرآیند ساخت شیشه لمینت با مراحل ساخت شیشه های معمولی تفاوت هایی دارد. این شیشه ها به دلیل تحمل فشار و گرمای بالا در مراحل ساخت نسبت به شیشه های معمولی ضریب ایمنی بالاتری دارند.
ماشین آلات مورد نیاز در این فرایند شامل دستگاه شستشو خوابیده، اتاق طلق گذاری، کوره لمینتی و کوره اتوکلاو است.
در ابتدا شیشه به وسیله دستگاه شستشو خوابیده، از هر گونه کثیفی، لک و ... پاک و سپس با استفاده از فشار باد کاملا خشک می شود.
در اتاق طلق گذاری طبق استاندارها هیچگونه آلودگی و رطوبتی وجود ندارد. همچنین راه و روزنه ای برای عبور گرد و خاک موجود نیست. پس از خشک کردن شیشه آن را به اتاق طلق گذاری ارسال می کنند و در آن جا طبق نظر کارفرما، طلق هایی با ضخامت های گوناگون روی آن قرار می گیرد. این عمل تا زمانی ادامه می یابد که تمام لایه های مورد نظر شیشه و طلق به هم وصل شوند و شیشه و بر روی کاموایر به طرف کوره لمینت حرکت کند. 

کوره لمینت دارای دو پرس در ابتدا و انتهای خود است. در این مرحله تمامی لایه ها توسط دستگاه های پرس به هم متصل می شوند. پس از خارج شدن شیشه از کوره لمینتی می توان مشاهده کرد که رنگ شیشه کدر است. همچنین گاهی ممکن است شیشه ها در پایان این مرحله از هم جدا شوند. اما جای نگرانی نیست.
شیشه لمینت در آخرین مرحله وارد کوره اتوکلاو می شود. این شیشه به مدت ۵ساعت در دمای ۱۵۰درجه در این کوره می ماند تا لایه ها به طور کامل به هم بچسبند و امکان جدا کردن آن ها از هم وجود نداشته باشد. با کاربرد شیشه لمینت در سایت آریا سازوکار می توانید آشنا شوید.

محصول نهایی شیشه لمینتی محکم، مقاوم، صاف، شفاف و بدون حباب است.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید