معایب شیشه سکوریت

نام شیشه سکوریت از فرآیند حرارتی که بر آن اعمال می شود و شامل حرارت دیدن مخصوص آن است برمی آید. این نوع از شیشه ها در پروسه ساخت خود تا دمای 700 درجه سانتی گراد حرارت خواهند دید. بعد از این مرحله سرد کردن شیشه از دو طرف انجام خواهد شد. این عمل به منظور بالا بردن مقاومت شیشه انجام خواهد شد. امروزه استفاده از انواع شیشه به خصوص شیشه های سکوریت بسیار متداول شده است. این نوع از شیشه به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد دارای محبوبیت بسیاری می باشد. در کنار مزایای شیشه های سکوریت برشمرد این نوع از شیشه ممکن است معایبی نیز داشته باشد که در این مقاله به آن ها می پردازیم.

بررسی عیوب شیشه سکوریت

  • شاید بتوان قسمت حساس و آسیب پذیر شیشه های سکوریت را لبه های بسیار حساس آن ها دانست. شیشه سکوریت نسبت به انواع دیگر شیشه دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد. اما این مقاومت در لبه های آن کمتر قابل مشاهده است و آن را بسیار آسیب پذیر می کند. لبه های آن ممکن است در برابر کوچکترین ضربه ای دچار آسیب شوند و دارای ترک شوند در این صورت احتمال خرد شدن کل شیشه و فرو ریختن تمام آن وجود خواهد داشد. در واقع مراقب از مصارف شیشه های سکوریت مخصوصا در قسمت لبه های آن بسیار حائز اهمیت است.
  • یکی دیگر از مواردی که در مورد شیشه های سکوریت قابل توجه است و ممکن است بتوان آن را جز معایب آن به حساب آورد قیمت بسیار بالای این نوع از شیشه ها می باشد. از یک منظر بالا بودن قیمت شیشه سکوریت به نسبت کیفیت و طراحی منحصر به فرد آن معقولانه به نظر می رسد اما از سوی دیگر پرداختن این هزینه برای همه افراد میسر نیست.

عیوب شیشه سکوریت

مهم ترین عیب شیشه سکوریت، عدم قابلیت برش

مرحله ساخت شیشه های سکوریت به این صورت است که ابتدا اندازه های لازم گرفته می شود و سپس با توجه به این نوع از اندازه گیری ها شیشه ساخته می شود. به همین دلیل باید قدرت و دقت اندازه گیری های لازم بسیار بالا باشد. یکی از عیوبی که می توان برای این نوع از شیشه ها برشمرد این است که این نوع از شیشه ها قابلیت برش بعد از ساخت را نخواهند داشت و در بروز هر گونه نقصی در ساخت آن قابلیت اصلاح را نخواهد داشت.
در کنار این موارد آنچه مزایا و معایب یک نوع از شیشه را بهتر مطرح می کند، انتخاب شما خواهد بود. با استفاده از یک انتخاب درست و بررسی ویژگی های یک شیشه صنعتی و ساختمانی می توان با اطلاع داشتن از مزایا و معایب این نوع از شیشه ها با اطلاعات دقیق تر و آگاهی بهتر و بیشتری نسبت به انتخاب آن ها اقدام نمود. شیشه های سکوریت با دارا بودن تکنولوژی ساخت بالا و داشتن استانداردهای لازم ساخت، دارای معایبی نیز می باشد اما با در نظر گرفتن این معایب در برابر مزایای آن می توان اینگونه بیان کرد که این نوع از شیشه ها می توانند گزینه مناسبی برای استفاده در مصارف مختلف باشند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید